Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 6171
Sitat av Sir Lemonpie Vis innlegg
haha, kjenner meg igjen der ja! Hender jeg skriver ned no, sangtekst, ideer eller hva som helst, og når jeg våkner opp syns jeg bare det er skikkelig dårlig. Ikke alltid da. Kanskje det høres bra ut når det er natt igjen!
Vis hele sitatet...
Har et eksempel fra senest i går kveld/natt. Da lagde jeg en sang på gitarn på ca 5 min, og jeg syntes den hørtes dritbra ut. Og når jeg kom hjem fra skolen i dag og spillte den, så hørtes det heeeeeelt på trynet ut! Det er nokså gøy, men allikvel veldig kjipt til tider. Og det er oftere det er dårlig, enn bra dagen etter.
jeg har problemer med at jeg produserer det som er mest populært om natta, det har tilogmed hendt at jeg ikke forstår min egen nattlige humor. i tillegg er det irriterende at de enkleste prosjektene er ofte de beste, akkurat som mottoet til Rema 1000

et godt eksempel er denne Minecraft hånda jeg lagde(det går mye i Minecraft her)
http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2010/270/7/5/too_much_minecraft__by_f4celessshopps-d2zmi9w.jpg

den tok 2 minutter å tenke ut og 20 minutter å lage, og det er inkludert tida der jeg tok org-bildet.

la den ut på Deviantart og nå har over 3300 views blitt logga. I motsetning har et bilde jeg brukte ca 8 timer på fått 241 views. link til nevnte bilde

det samme gjelder videoer på Youtube. filmer jeg har mekka på i flere dager får en heller kald respons mens en liten video der jeg tok Rånesangen av SkymarshallArts, Pitcha'n og la på en animert motortegning som jeg fant på nettet får 32k views link

veldig irriterende at det er slik men der er vel jeg som markedsfører dårlig...

(også vil jeg legge til at alt som er vist eller lenket til i denne posten er lagd etter kl11 om kvelden)
Sist endret av F4celess; 20. oktober 2010 kl. 00:51.
Samme her.
Derfor jeg utanner meg via nett og jobber med skolearbeid halve natta
Sitat av 0bs Vis innlegg
Samme her.
Derfor jeg utanner meg via nett og jobber med skolearbeid halve natta
Vis hele sitatet...
Utdanning på nett hørtes ut som noe for meg i grunn! Hva utdanner du deg som? Høres veldig praktisk ut, særlig siden man kan jobbe om natta!
Jeg er nettopp ferdig med å rydde og støvsuge rommet. Og ja, jeg hadde kreativ tankegang mens jeg holdt på.
Skulle legge meg tidlig i kveld for å være opplagt til forelesning tidlig i morgen, men ble sittende å spille gitar frem til nå.
Pussig at jeg skulle falle over denne linken her akkurat i kveld For kjenner meg så absolutt igjenn
- Får ikke sove, å har de siste timene blitt sittende å skrive, tegne & fargelegge.

Finnes ikke noe bedre når en sitter med hodet fullt av tanker på kveldstid å få gitt uttrykk for dem på en kreativ måte.

Men det kan nok ha noe med at jeg antageligvis helt fra jeg var liten av ikke har likt tanken på å sove. Husker jeg sa til foreldrene mine "Hvorfor må jeg sove.. føler jeg går glipp av så masse som skjer da.. som om en helt annen verden viser seg når jeg har lakt meg. Å jeg ikke får se den"
Kanskje det er inspirasjons-tiden å kreativitets-siden min jeg går glipp av ikke vet jeg!

[COLOR="DarkOrchid"]Noen andre som forstår hva jeg mener?[/COLOR]
Sitat av Mushroomgirl Vis innlegg
Pussig at jeg skulle falle over denne linken her akkurat i kveld For kjenner meg så absolutt igjenn
- Får ikke sove, å har de siste timene blitt sittende å skrive, tegne & fargelegge.

Finnes ikke noe bedre når en sitter med hodet fullt av tanker på kveldstid å få gitt uttrykk for dem på en kreativ måte.

Men det kan nok ha noe med at jeg antageligvis helt fra jeg var liten av ikke har likt tanken på å sove. Husker jeg sa til foreldrene mine "Hvorfor må jeg sove.. føler jeg går glipp av så masse som skjer da.. som om en helt annen verden viser seg når jeg har lakt meg. Å jeg ikke får se den"
Kanskje det er inspirasjons-tiden å kreativitets-siden min jeg går glipp av ikke vet jeg!

[COLOR="DarkOrchid"]Noen andre som forstår hva jeg mener?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Føler helt det
samme !
Sist endret av zapfap; 20. oktober 2010 kl. 02:46.
nei, nå er det tid for søvn!
vokna klokka 4 i natt..har sittet å hørt på musikk siden da og lest freakforum, deilig i nattemørket
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
er ikke sikker på hva den byen i dannmark heter, men mener og huske at jeg så en dokumentar om stedet en gang!
Har det ikke noe med at hjernen produserer dopamin for å kompensere for søvn-mangelen? Hvis jeg ikke tar helt feil er vel dopamin sentralstimulerende, og det booster opp hjernen ganske greit. Trøtt + sukker + koffein er hvertfall det som gjør meg mest kreativ.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt sittende oppe og drevet med noe i f.eks. photoshop og plutselig funnet ut at klokken er 4-5 om morgenen. Det virker også som tiden går mye fortere, og man blir ikke trøtt når man holder på. Det er først når jeg er ferdig at jeg blir trøtt egentlig.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt sittende oppe og drevet med noe i f.eks. photoshop og plutselig funnet ut at klokken er 4-5 om morgenen. Det virker også som tiden går mye fortere, og man blir ikke trøtt når man holder på. Det er først når jeg er ferdig at jeg blir trøtt egentlig.
Vis hele sitatet...
Det du nemnar her er noko som blir kalla "flow" eller "flyt" om du vil og er basert på arbeidet til ein ungarsk psykologiprofessor ved namn Mihaly Csikszentmihalyi. Artige greier.

Dette seier han sjølv om kva "flyt" er for noko:
[COLOR=#000000]
"Being completely involved in an activity for its own sake. The ego falls away. Time flies. Every action, movement, and thought follows inevitably from the previous one, like playing jazz. Your whole being is involved, and you're using your skills to the utmost.[/COLOR]" (Wired Magazine)
kan stemme det om Dopamin. jeg har en tendens til å bli bedre til ting som spille Halo/CoD eller Photoshop.

føler meg også ganske energisk og kan sikkert kjøre bil bedre i den tilstanden.

nå har jeg vært oppe ca 30 timer i strekk, har til og med vært på jobb uten noe problemer angående å være trøtt...
Er alltid slik med meg også, tenkte over det her om dagen faktisk. skulle gjerne lært mer om emnet!
Sist endret av mariusfosho; 4. november 2010 kl. 13:10.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av KultNick Vis innlegg
Tror nok du mener B-samfundet, som er en dansk forening som arbeider for at samfunnet skal være mer fleksibelt i forhold til alternative døgnrytmer. Det er ingen by, men de har rundt 5000 medlemmer tror jeg.

http://b-samfundet.dk/
Vis hele sitatet...
husket feil jeg da,
men fant noen linker til b-samfunnet!
http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle2098545.ece
http://bsamfunnet.com/
http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxx/index.ph...rtikkelid=8464
Sist endret av Echuz; 5. februar 2011 kl. 00:12.
Har hørt at viss man er b menneske så kommer alle ideene å energien om kvelden/natten. sånn er det med meg også. fungerer ikke så bra om morgenen akkuratt
Synes det er sykt chill å være våken og gjøre noe midt på natta når det er helt stille og rolig ute, og alle andre ligger å sover. Men har alltid litt dårlig samvittighet når jeg gjør det fordi jeg vet jeg kommer til å sove til langt ut på formiddagen. :P

På natta spiller jeg mye poker, ser TV-serier, gamer, osv. Heldigvis har jeg ikke faste kontortimer så det gjør ikke noe å være så lenge oppe.
Vel kjenner meg godt igjen der:P.

Alle andre er ute om dagen-føler meg mer glad for og vere ute klokka 1-2 natta og ake ned veien(bor lang oppi huttuenes land fin isete vei om vinteren:P) Men ingen gidder og vere med så jeg spørr meg sjølv hvorfor?? og får merkelig trang til og rydde rommet, trene, musikk og spille. får masse ideer jeg skal til og gjøre..... men så! legg deg du skal til skulen i morra eller, du ødelegger deg sjølv av og vere oppe lenge.
Sist endret av thefunguy; 5. februar 2011 kl. 19:06.
Går ofte dur med musikk i øra om natta, men det skjer som oftest om det plutselig ble en litt lang middagslur eller jeg våkner på kvelden dagen derpå. Er lite kult å skulle sove til vanlig tid om du står opp i 16-17 tida. Føler absolutt at jeg blir mer kreativ og tenker en hel del på alle prosjekter jeg har flytende rundt når jeg tar meg slike turer. Når jeg føler meg ferdig, drar jeg som oftest hjem og setter meg med bok eller skriver essay og jeg jobber rimelig bra med disse i slike tider.

Jeg kan dog ikke skrive noe kreativt på natta, bare fakta og slike statiske jobb oppgaver. Har samme syn som Ohran Pahmuk på kreativ skrivning; kom hjem etter en dritt dag på jobben og skriv!
Sitat av thefunguy Vis innlegg
Vel kjenner meg godt igjen der:P.

Alle andre er ute om dagen-føler meg mer glad for og vere ute klokka 1-2 natta og ake ned veien(bor lang oppi huttuenes land fin isete vei om vinteren:P) Men ingen gidder og vere med så jeg spørr meg sjølv hvorfor?? og får merkelig trang til og rydde rommet, trene, musikk og spille. får masse ideer jeg skal til og gjøre..... men så! legg deg du skal til skulen i morra eller, du ødelegger deg sjølv av og vere oppe lenge.
Vis hele sitatet...

EDIT: sitter her, klokka 01:15 og bygger med lego:P