Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 560
Istedenfor å dra ut på rangel i går satt jeg meg heller ned med Ableton og lekte litt. Kom opp med denne idéen, og trenger litt konstruktiv kritikk på hva som kan gjøres bedre, både miks og arrangement. Outroen skal definitivt fikses på.
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Innledningsvis kan jeg si at dette er veldig langt unna min type musikk, så jeg er muligens ikke den best kvalifiserte til å komme med konstuktiv kritikk, men her kommer forsøket.

Først må jeg få si at du har en del gode ideer, men jeg synes du holder hver akkord for lenge. Om du halverer tiden på hver akkord fra fire takter til to, blir sangen kortere og mer underholdende, spesielt på den første halvdelen. Du kan også legge inn noen roligere og stillere partier for å gjøre det hele mer dynamisk, og kanskje også legge inn noen partier der du varierer litt mer med akkorder (noe av det tøffeste med musikk er når du har et mini-konsept i begynnelsen av sangen som gradvis forsvinner for så å komme tilbake igjen i en kraftigere og annerledes form mot slutten).

Du sier selv at outroen skal fikses på. Personlig syntes jeg outroen var god. Kanskje litt brå, om det ikke er meningen at den skal gli inn i neste sang, men den baserer seg såpass mye på det tidligere at sangen virker godt gjennomført. Introen, derimot, synes jeg blir litt kjedelig og gir ikke et veldig godt førsteinntrykk. Om du gjør den litt mer dynamisk og bygger den gradvis opp mot verset, så tror jeg den kan forbedres en god del.

Også før jeg avslutter må jeg nok en gang minne om dynamikk. Sangen er nå veldig "der oppe" gjennom alle de seks minuttene, noe som kan gjøre at lytteren blir litt sliten og mister fokuset fra de gode ideene.

Keep the good work up
litt mye høyfrekvenser og litt lite lavfrekvenser. En stund ut i sangen ville ørene mine bare hvile fra alle høyfrekvensene.. det gjelder vel i hovedsak den paden
Sist endret av WoggaBogga; 3. juni 2012 kl. 18:55.
Trådstarter
13 4
Takker for kritikk! Har et par ting som skal ordnes på før jeg kan si meg fornøyd med låta.