Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1382
Er det lovlig å ta bilder av fisk og reptiler i akvariet i Bergen? Er lysforholdene evt. gode nok til at man får gode bilder, eller er det i tillegg lov å bruke blitz?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det er ikke lov å bruke blitz, utover det kan du ta så mye fotografier som du vil.
Sist endret av nso; 23. september 2018 kl. 01:55.
Blitz i akvarium er uansett er dårlig idé. Du får reflekser i alt som er av glass og vann er heller ikke rent og grumset vil lyse opp og gjøre bildet dårlig. Sats heller på et godt, lysfølsomt kamera, gjerne et systemkamera med lyssterk optikk.
å ta bilder av dyr med kamerablitz er uansett big no.
Et lite tips: Hvis du skal ta bilder av dyr gjennom et glassvindu kan det være en fordel å bruke polariseringsfilter for å fjerene/redusere refleksjoner i glasset.
Ja, det er lov. Har du et ok kamera er det mulig å få gode bilder.
Du kan ta bilder. Jeg vet ikke hvordan reglene er med blitz, men jeg kan se for meg at det er kjipt for dyrene om de må få 1000 skarpe blitz i ansiktet hver dag og ikke forstå hva det er, så jeg personlig ville heller ha akseptert litt mørkere bilder for dyras del.