Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1141
jeg har vært en semi-dagli bruker i 5-6 måneder men etter en bad trip på lsd hvor kniver, politi, ambulanse og hele sykehus episode så får jeg bare noia/flashbacks når jeg røyker.. er det bare å legge ifra seg ei stund?
Sist endret av Piccolo; 13. juni 2018 kl. 23:48. Grunn: xo
Hvis det er ubehagelig å innta et stoff, så er det vel ganske naturlig å la være? Jeg syntes også cannabis ble ubehagelig etter flere års misbruk. Å slutte med det er noe av det beste jeg har gjort for meg selv.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde det samme selv. Du må nokk roe ned da du kunn forsterker noe negativt. Varte i 5-6 mnd, men det går gradvis over. Fortere om man tar pause regner jeg med.
Er ikke direkte empiri for å hevde at langtidsbruk av hasj kan føre til angst/noia/ptsd med unntak av de umiddelbare abstinensene. En mulig forklaring kan være at rusmidler fungerer som en trigger for minnene om det som skjedde den dagen. Evt. at du har koblet rus til den opplevelsen og at rus alene nå gir deg samme emosjonelle/fysiologiske reaksjon som det situasjonen gjorde.

En mulig måte å løse det på som brukes i terapi er eksponeringsterapi, hvor du utsetter deg for det som forårsaker noiaen (rusen) uten at det som orginalt trigget den er til stede. Da vil denne reaksjonen etterhvert avbetinges. Utenom det vil jeg på generelt grunnlag si at kronisk bruk av hasj i flere måneder ikke er å anbefale. Så en pauseperiode er definivt hensiktsmessig om ikke for noiaen så i alle fall for den mentale helsen din.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Velkommen i klubben min venn. Har opplevd det samme sjæl etter noen heftige turer og det tok noen år før det roet seg, men tåler mye mindre enn jeg gjorde før. Røyker sjelden mer enn 1/4 joint om gangen nå ellers blir det bare for mye. Interessant det Skepty over sier. At hendelsen er såppass intens at det kanskje kobler rusen og minnene på en eller annen måte. Virker nesten som det sympatiske nervesystemet slår inn og skriker FARE med en gang jeg blir litt for skækk og føler jeg mister kontrollen. Før var det jo DET som var morroa å bare flyte med det ultrafjerne mindsettet.
Piccolo's Avatar
Trådstarter
41 2
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis det er ubehagelig å innta et stoff, så er det vel ganske naturlig å la være? Jeg syntes også cannabis ble ubehagelig etter flere års misbruk. Å slutte med det er noe av det beste jeg har gjort for meg selv.
Vis hele sitatet...
sant, men heroinbrukere vet jo også hvor livsfarlig det er og skyte men alikavell gjør dem det liksom
Sitat av Piccolo Vis innlegg
sant, men heroinbrukere vet jo også hvor livsfarlig det er og skyte men alikavell gjør dem det liksom
Vis hele sitatet...
Å vite at noe er farlig og å synes at effekten er ubehagelig er to vidt forskjellige ting.