Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  121 34571
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hver gang noen spør meg om sånt ler jeg, sier ja, tar pengene og går.
Barna lærer nok av slikt.
Vis hele sitatet...
Tragisk....
Dobbelttragisk, faktisk.
Personlig snuser jeg selv, men selv om jeg elsker følelsen av en pris under leppa er det å begynne å snuse det dummeste jeg noensinne har gjort. Jeg hadde aldri kjøpt snus til en mindreårig som spurte, med mindre jeg selv kjenner personen og vet at personen allerede er avhengig av det. Selvfølgelig får de som spør tak i til slutt uansett, men jeg ønsker ikke å påføre andre den økonomiske krisen jeg selv har pådratt meg.
Er selv 16år og snuser, får lett kjøpt rundt omkring, hvis ikke får man lett noen til å kjøpe for seg

Men syns ikke folk burde gjøre det for folk man ikke kjenner, syns også det blir feil og kjøpe til folk mindre enn 15år
Jeg er nå 17 år. Har selv en egen beslutning at vis det kommer noen på gata og spør meg om jeg kan kjøpe til neste år når jeg er 18, kommer jeg til og spørre hvor gammel personen er. Vis han er over 16 kan det gå greit. Men jeg kjenner noen få som er i alderen 14-15. Jeg vet hvordan de opfører seg på fester o.l. så og kjøpe for dem kan sikkert gå greit! Kommer mye an på personen i tilegg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hyggelige kids som spør etter røyk kan jeg hjelpe. Jeg vinner ingenting på dette, så de bør være forbanna hyggelige. Øl orker jeg ikke, for mye kontroller knyttet til det.

Videre har aldri og skal aldri bli observert mens jeg betaler for en snusboks, så det får de fikse noen andre til.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jobber på bensinstasjon selv nå. Kommer det en forvirra 16 åring krypende inn døren på jakt etter snus, så pleier jeg og gi stakkeren det han vil ha Såfremt ingen ''overordnede'' er i nærheten da.

De har vært dumme nok til å bli hekta, det er deres kropp og lommebok som må svi for det.


Snuser selv, og det finnes lite jævligere enn å sitte 10 minutter etter butikkene stengte lørdag kveld uten snus!
Jeg jobber på en bensin stasjon, og det kommer daglig folk som prøver å kjøpe som er ALT for ung, saken er at de bruker å kjøpe en tyggis eller noe i tilleg; jeg bruker bare å ta snusen og slå inn tyggisen å si "Det blir 10 kroner", for om de reagerer på det kan man jo bare spørre om legg; værre er det ikke.

Aldersgrensen er jo ikke helt ubegrunnet heller da liksom; er det virkelig så ille å vente til man er 18 før man starter med faste nikotin måltid?
Sitat av blueshift Vis innlegg
Aldersgrensen er jo ikke helt ubegrunnet heller da liksom; er det virkelig så ille å vente til man er 18 før man starter med faste nikotin måltid?
Vis hele sitatet...
Ille når man allerede har startet
Sitat av blueshift Vis innlegg
Aldersgrensen er jo ikke helt ubegrunnet heller da liksom; er det virkelig så ille å vente til man er 18 før man starter med faste nikotin måltid?
Vis hele sitatet...
Ville tro at de aller fleste har opparbeidet seg nok vett til å ikke begynne hverken med snus eller røyk etter de har fylt 18.
Vi vet hvordan helsa de blir påvirket med lunger,kreft,åreforkalkning og stygge tenner for å ta noe.

Men for guds skyld, stapp i dere akkurat hva dere vil folkens, bare ikke la det gå utover andre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
En kompis av meg ble spurt om å kjøpe 2 sixpac med øl. Han fikk beskjed om å sette drikken i et smug. Han gikk fint inn å kjøpte 20 liter med øl, plasserte de der han hadde fått beskjed om, og gikk videre. Slik det skal gjøres :-)
Har bare kjøpt for venner av meg, som enda ikke har fylt 18. Randoms på gata sier jeg nei til gitt.
Kjøper ikke til unger jeg ikke kjenner. Synes nesten det er frekt av dem å spørre meg når jeg står der og veier for eller i mot kylling til middag.... nei, dropp nesten, det ER frekt.
Selger til alle som spør når jeg jobber, med mindre de er veldig unge. Lyser opp hverdagen for dem.
Jeg blir sjelden spurt, kanskje fordi jeg ikke egentlig ser ut som jeg er over 18 selv. Og kids under 18 henger jeg ikke med i en alder av 20, hæhæ. Men det hadde ikke falt meg inn å kjøpe noe til f.eks lillebroren min på 16 eller kameratene hans. Det blir bare feil for meg.

En av de få gangene jeg har blitt kontaktet av mindreårige for å kjøpe noe, var også et skikkelig patetisk forsøk fra deres side. Var en lørdags ettermiddag, og jeg sto utenfor Rimi og ventet på noen venner. Klokka begynner å nærme seg 18, og en gjeng gutter på 15- 16 år kommer bort til meg og tror de kan få meg til å kjøpe cider (JA, cider. Lol.) ved å flørte med meg og fortelle hvor deilig jeg er.
"Fy faen, så digg rumpe du hadde'a. Gidderu kjøpe cider til oss, så får du være med på vors!" Også videre.

Ja, det funka jo kjempebra! Sjarmerende gjeng, og jeg elsker gutter som er 5 år yngre enn meg. Endte med at jeg bare gikk, angrer på at jeg ikke gjorde noe sykt mot dem O_o

(Snusing er forresten en jævla NASTY vane, og jo færre gutter som begynner med det, jo bedre!)
Sitat av Catnip Vis innlegg
Ja, det funka jo kjempebra! Sjarmerende gjeng, og jeg elsker gutter som er 5 år yngre enn meg. Endte med at jeg bare gikk, angrer på at jeg ikke gjorde noe sykt mot dem O_o
Vis hele sitatet...
Som hva da?


Jeg kjøper alltid til kjente, og aldri til ukjente. Egentlig greit.
Sitat av nissenisse Vis innlegg

Og dere som tar penger for å kjøpe kan ikke synke lengre ned..

Vær grei og tenk på hva dere gjør,
Skulle ønske det var strengere straff og lettere for å bli tatt for å selge / kjøpe til de som er under 17 - 18 år
Vis hele sitatet...
hvorfor er det å synke lavt? de gjør en ukjent person en tjeneste og setter seg selv i en posisjon hvor de kan bli anmeldt. selvfølgelig er det normalt å kreve et par kroner for det.
Jeg er 15 år og jeg snuser. Jeg gjør det ikke for å være kul eller noe lignende, snusboksen ligger hjemme i skoletiden. Har gjort dette en stund og har snust cirka 1 boks i uken (3-4 snus per dag) og gjort dette siden jeg begynte.

Jeg drikker også, men ikke sånn fjortissfyll. Kansje en lørdag/søndag innimellom hvor vi tar bare ett par-tre pils på ett deilig sted, (strand o.l) vært på 2-3 fester, men selv hater jeg hvordan de er, bare idiotjenter som "faker" å være dritings, og gutter som driter seg helt ut og må ofte pumpes.

Men tilbake til tråden. Hvis man har lyst på, og har penger nok får man tak i det. Snus får jeg tak i selv ved å bare spørre maks 2-3 innvandrer kiosker i byen (før, i det siste bruker jeg bare en kiosk ved stortinget).

Drikke går som oftest via en butikk på røa, eller via storesøster (når hun gidder).

Men som de fleste vet finnes det alltids drittunger som drikker til de stuper og ødelegger for de som ikke er slik. Selv har jeg ingting imot alkohol, men når jeg drikker blir det for å komme i "humøret" så bare 3 holder (snill på lommeboka også, siden det er så JÆVLIG dyrt her i landet).
Det er jo så vanskelig å skaffe snus uten og måtte spørre skumle folk utenfor butikker også, vet du! For det finnes jo i hvert fall ikke noen lokale gatekjøkken i nærheten av de fleste småsteder. Er i hvert fall sånn jeg, og alle vennene mine som føler trangen til og nyte litt nikotin i ny og ne, og kanskje litt oftere.
Sitat av nekroh Vis innlegg
Selger til alle som spør når jeg jobber, med mindre de er veldig unge. Lyser opp hverdagen for dem.
Vis hele sitatet...
Lyser opp hverdagen for dem?

Det må være det dummeste argumentet for å selge nikotinholdig søppel til noen som helst.
▼ ... flere år senere ... ▼
Tar opp igjen tråden jeg

Er 16 og snuser fast, jeg ser mye eldre ut og får lett kjøpt. Jeg kjøper kun til gode venner, og broren min (som er avhengig av det fra før). Kommer det mindreårige/folk jeg ikke liker og spør, som ikke har brukt snus før, så gjør jeg en enkel ting. Jeg vet at de får kjøpt av andre om ikke jeg kjøper, så kjøper en boks med 06, det blir da første og siste gang de snuser.
Sist endret av eltev321; 2. august 2014 kl. 02:25.
Gjorde det samme som eltev over. Søskenbarnet mitt på 14 ville ha snus en gang. Jeg kjøpte en skruf ekstra sterk portion til han. Han følte seg kul i 10 minutter, og ga han null sympati da han ble bleik i trynet. Han snuser ikke den dag idag - jeg fikk faktisk tilbake boksen.

Historietid:

Da jeg gikk på ungdomsskolen snuset jeg. Jeg var lei av å ikke alltid ha tilgang til snus, og min mor snuset. Mamma visste det, men likte det ikke og hun kjøpte heller ikke snus til meg, så jeg måtte finne på noe. Etter skolen en dag gikk jeg ned på bussholde plassen for å finne noen som røyka. Første stedet jeg kikket fant jeg en røyker, og jeg satte meg ved han som om jeg ventet på bussen. Jeg startet å snakke med han, og etter noen fyllehistorier og kompisprat spurte jeg om de mentolsigarettene var noe særlig. Etter litt prat fikk jeg han til å by meg på en og jeg tok imot og sa hade og dro hjem. Jeg sparte sigaretten siden jeg ikke likte å røyke. Jeg tipset stefaren min om at vi kanskje skulle ha noe pizza i kveld, og ba han spørre mamma om hun skulle noe på butikken i kveld. Hun sa at hun skulle dra om 10 minutter og jeg gikk ut, tok med siggen og ventet bak huset. Da jeg hørte døra smalt opp tente jeg sigaretten og gikk rett forran henne, lot som om jeg skvatt, stumpet sigaretten og ''glemte den'' mens jeg viftet vekk røyk og sa ''nervøst'' hei. Hun spurte om hvorfor jeg røyket og jeg fortalte henne at jeg ikke fikk tak i annet en røyk. Hun ville ikke at jeg skulle røyke og kjøpte snus til meg fra der - Planen slo rett. (litt dårlig samvittighet for å utnytte samvittigheten til min kjære mor men jeg ble fort stor gutt og det ordna seg.)

Jeg måtte fremdeles betale 40 kr pr snusboks (bodde ved grensa) og jeg hadde ingen faste inntekter. Jeg gikk på guttedass i matfri og holdt snusboksen min synlig til alle jeg visste snusa som kom inn. Da en person spurte om å få bomme en sa jeg:''10 kroner! '' og pengene gikk rett inn. Jeg var på dassen hvert storefri og ordet spredte seg raskt. Nå solgte jeg en halv boks dagen (12 portioner for 120kr) og jeg sluttet nesten helt å snuse. Jeg var en legende på skolen som var å finne på guttedass med 3-4 idioter som hang rundt meg. Jeg var aldri som de jeg var med da, jeg var egentlig mer av de ''ordentlige'' folka merkelignok... Husker jeg hovet inn så mye penger jeg aldri trengte, så jeg endte opp å gjemme penger på rommet.

Moralen er: Dersom du kjøper snus til ungen din er det fult mulig at han gir det til vennene sine og du er ansvarlig for mye av snusforbruket på skolen barnet ditt går på, samt andre barns helse og avhengighet. Hold styring på forbruket - man klarer seg med en boks i uka.