Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1230
Hei

Holder på med bygging av et quadcopter, og er litt usikker på om strømfordeleren er riktig dimensjonert i forhold til effekten. ESC'ene har max output på 30A hver, motorene er hver på 1100kV og hele riggen skal drives av 11.1V. Bekymringen min er at det i verste fall kan smelte loddingen i den kontakten nærmest batteriet.


http://i46.tinypic.com/51zh8n.jpg
Tror ikke dette er helt riktig sted å spørre på.. Prøv heller hos RC Groups..

Men det blir nok varmt, ja.
Har ikke peiling på slike flygende ting, men jeg trur du må skjekke disse dataene på nytt for noe skurrer i mine øre.

En motors effekt oppgis vel ikke med betegnelsen V. V betyr Volt, altså spenningen.

Tipper du mener 1100mW (for 1100W eller 1100KW er det vel neppe).

P=UxI, (P=effekt som måles i Watt, U=spenning som måles i Volt og I=strøm som måles i Ampere) noe som for eksempel så vil si at Max 30A x 11,1 Volt = Maks 333 Watt belastning.
Sist endret av BjornTore; 1. oktober 2012 kl. 13:15.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ess_Motor.html

Kjapt googlesøk gir meg en slik motor. Det er snakk om RPM:
Specs:
RPM/v: 1100kv
Dimensions: 36 x 24mm
Shaft: 4.0mm
Voltage: 11.1v
Weight: 76g
No-load current: 1.8a @ 11.1v
Max Current: 32A
Max Watts: 280W
Mounting Holes: 44mm
Sitat av BjornTore Vis innlegg
Har ikke peiling på slike flygende ting, men jeg trur du må skjekke disse dataene på nytt for noe skurrer i mine øre.

En motors effekt oppgis vel ikke med betegnelsen V. V betyr Volt, altså spenningen.

Tipper du mener 1100mW (for 1100W eller 1100KW er det vel neppe).

P=UxI, (P=effekt som måles i Watt, U=spenning som måles i Volt og I=strøm som måles i Ampere) noe som for eksempel så vil si at Max 30A x 11,1 Volt = Maks 333 Watt belastning.
Vis hele sitatet...
ganger 4 motorer = 1332 Watt
120A total max belastning.
1100Kv = 1100RPM/v ~ 12210 RPM på hver motor (teoretisk maksimale).

For 120A belastning kommer jeg frem til 25-35mm2.

----
Føler det er noe som ikke stemmer her...

Har du noe mer data på disse ESC'ene?
Du må nok vite mer om motorene enn kv'en. 30A på ESC'ene er absolutt maks, er ikke sikkert motorene trekker mer enn 5-10A maks per stykk, og da gjerne bare i peak, ikke gjennomsnittelig.

Selv har jeg et quadcopter med ca 250W rated motorer, har ikke vært noe problem med smelting av loddetinn i det hele tatt.
Sist endret av Grix; 1. oktober 2012 kl. 15:01.
LTd
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Du må nok vite mer om motorene enn kv'en. 30A på ESC'ene er absolutt maks, er ikke sikkert motorene trekker mer enn 5-10A maks per stykk, og da gjerne bare i peak, ikke gjennomsnittelig.

Selv har jeg et quadcopter med ca 250W rated motorer, har ikke vært noe problem med smelting av loddetinn i det hele tatt.
Vis hele sitatet...

Jeg har målt og de trekker maks 8 ampere med de propellene jeg har valgt.

Hva slags stabiliseringssystem brukte du i doningen din?
Sitat av LTd Vis innlegg
Jeg har målt og de trekker maks 8 ampere med de propellene jeg har valgt.

Hva slags stabiliseringssystem brukte du i doningen din?
Vis hele sitatet...
De pluggene er beregnet for 60A, men hvis det ikke er den orginale eller hvis du har kjøpt de på ebay ikke mer en 40A. Så det vil fungere fint den strømfordeleren.

Men trenger du og plugge ut og inn ESC for hver gang, kan du ikke lodde de permanent også bare plugge ut og inn batteriet ?