Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5269
Jeg trenger tørris - og det på en lørdag. Har prøvd Hydro, AgA, Diplom-Is og Hennig-Olsen. Noen forslag til hvor man kan få kjøpt? Er forresten ikke veldig hypp på å dra til Kristiansand, jeg er nemlig bosatt i Oslo/Akershus-området.

Danke!
De har det på tess.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Tess har iallefall mulighet for å ta det inn ved bestilling, men jeg ser for meg at noen av de mer sentrale butikkene deres har det på lager. Du får ringe rundt og høre. Universitet/høgskole kan være verdt å prøve, men med HMS-galskapen som rår tror jeg nok ikke at sjansen er så alt for stor.
Hms galskap? Er det begrensninger på tørris? Aldri hørt om. Vi brukte mengder av tørris på en fest og det var ikke noe stress å skaffe.
Ble ikke spurt om hva vi skulle med det engang. Tørris er jo strengt tatt bare kullsyre i fast form. Kan ikke se at det skal være noen begrensninger på salg/kjøp av tørris.
Sist endret av random67489; 15. desember 2012 kl. 14:31.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hms galskap? Er det begrensninger på tørris? Aldri hørt om. Vi brukte mengder av tørris på en fest og det var ikke noe stress å skaffe.
Vis hele sitatet...
Det er i utgangspunktet ikke noe problem å skaffe for en privatperson, men universiteter og høgskoler har ganske strenge retningslinjer på denslags. Selv de mest ufarlige kjemikalier er de ikke interessert i å være til hjelp med. Prinsippene går over realiteten.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Ble ikke spurt om hva vi skulle med det engang. Tørris er jo strengt tatt bare kullsyre i fast form. Kan ikke se at det skal være noen begrensninger på salg/kjøp av tørris.
Vis hele sitatet...
Ja, på akkurat samme måte som flytende nitrogen (-196 °C) bare er nitrogen i flytende form? Kryogeniske temperaturer er veldig utrivelige saker, og ved uforsvarlig oppbevaring er det fullt mulig å kveles av tørris.
Hvor skaffer jeg flytende nitro btw?
Det er nok ennå mer awsome enn tørris. Kan man leie beholdere over en helg feks?
Og hvor mye trenger man til en kul fest?
Skal skal man med flytende nitrogen på en fest?

Noe som kan fyrse ballene dine såpass at du kan knuse de i biter går ikke godt sammen med fulle folk.
Hvis det er noe historien har lært oss så er det at fulle mennesker i kombinasjon med kjemikalier eller stoffer de ikke forstår er en dårlig ide.

http://www.dagbladet.no/2008/12/11/n...lykke/4003673/

Mange folk har en tendens til å ha for lite respekt for slike ting selv i edru tilstand. Med nedsatt kritisk sans og koordinasjon blir det bare enda værre.
Flytende nitrogen er lureste å holde langt unna fulle folk.. Akkurat som at du ikke tar med en ladd pistol på fest.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Skal skal man med flytende nitrogen på en fest?

Noe som kan fyrse ballene dine såpass at du kan knuse de i biter går ikke godt sammen med fulle folk.
Vis hele sitatet...
lage iskrem med flytende nitrogen er alltid en slager
Sitat av etse Vis innlegg
lage iskrem med flytende nitrogen er alltid en slager
Vis hele sitatet...
Salt og vann funker jo fett det også, og litt mindre kipt å få på huden.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Salt og vann funker jo fett det også, og litt mindre kipt å få på huden.
Vis hele sitatet...
men langt i fra samme party-effekten med masse røyk. Og flytende nitrogen er ikke så farlig som mange skal ha det til da det fordamper veldig fort om du skulle søle, og man lar selvfølgelig ikke den mest fulle personen på festen lage iskremen. Gjort det flere ganger selv på fester - og det har aldri vært i nærheten av å lage problemer.

Men nå blir vel dette veldig off-topic.
ser for meg en fest med 10 liter flytende nitrogen
der feks en full man skal være kul å putte handa eller en annen kropps del oppi kanna med flytende nitrogen så er han ikke kjapp nok så har han handen sin som ispine noe som kansje ikke er så gøy
Har masse på jobben. Bor også i Akershus
Ved krise kan du tømme et co2 brannslokkings apparat i et håndkle. Dyreste måten og skaffe det på, men man får alltids tak i...
Skjønner ikke at folk må stresse sånn med at jeg ønsker å bruke flytende nitro på fest? Ja det kan være en risiko om noen fryser armen sin og knuser armen til små molekyler mot et bord så håper jeg at noen filmer det. /joke

Kommer helt sikkert til å gjøre det selv om mange synes det er en dårlig ide. En kan lage mye kult av det og røykeffekten er og viktig. Det er bare et morsomt innslag på en fest - ingen stor sak egentlig.
Du skjønner ikke at folk reagerer på at du vil ha noe som kan gi tredegrads forfrysninger på under 10 sekunder rundt fulle folk? Skal du ha røyk er det vel enklere med en røykmaskin.
Kulde og røyk er det jeg trenger. Ok nå har jeg fått nok pes om dette så om du kun skal skrive hvor dumt det er ta heller å dropp det innlegget. Jeg kommer til å gjøre det uansett hva du skriver.
Sitat av Sonic Vis innlegg
Du skjønner ikke at folk reagerer på at du vil ha noe som kan gi tredegrads forfrysninger på under 10 sekunder rundt fulle folk? Skal du ha røyk er det vel enklere med en røykmaskin.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe å reagere på. Det er absolutt ikke så veldig farlig om man tar enkelte forhåndsregler. (F.eks. at det bare er en person som holder på med flytende nitrogen og man har litt kontroll). Min mindre folk stapper hånda oppi en beholder med flytende nitrogen så er det ikke farlig, som nevnt tidliggere fordamper det så fort at det har problemer med å gjøre skade. (F.eks. om du søler flytende nitrogen på kroppen til noen vil det fordampe så fort at "dampen" fra fordampinga vil hindre det fra å komme i fysisk kontakt med kroppen). Det vil og være vekk på noen få sekunder.

Det er MYE farligere å la folk som har drukket alkohol leke med fyrverkeri. Men tror neppe det hadde vært like mye moralprekner om noen spurte om hvilket fyrverkeri han burde ta med seg på fest.

Det er og viktig å huske at flytende nitrogen ikke kan absorbere like mye energi (varme) som f.eks. vann gjør. Så selv om det er veldig kaldt må du ha veldig store mengder for å kjøre ned f.eks. en arm ned i vesentlig grad.
Sist endret av etse; 16. desember 2012 kl. 15:12.
Sitat av etse Vis innlegg
Er ikke noe å reagere på. Det er absolutt ikke så veldig farlig om man tar enkelte forhåndsregler. (F.eks. at det bare er en person som holder på med flytende nitrogen og man har litt kontroll). Min mindre folk stapper hånda oppi en beholder med flytende nitrogen så er det ikke farlig, som nevnt tidliggere fordamper det så fort at det har problemer med å gjøre skade. (F.eks. om du søler flytende nitrogen på kroppen til noen vil det fordampe så fort at "dampen" fra fordampinga vil hindre det fra å komme i fysisk kontakt med kroppen). Det vil og være vekk på noen få sekunder.

Det er MYE farligere å la folk som har drukket alkohol leke med fyrverkeri. Men tror neppe det hadde vært like mye moralprekner om noen spurte om hvilket fyrverkeri han burde ta med seg på fest.

Det er og viktig å huske at flytende nitrogen ikke kan absorbere like mye energi (varme) som f.eks. vann gjør. Så selv om det er veldig kaldt må du ha veldig store mengder for å kjøre ned f.eks. en arm ned i vesentlig grad.
Vis hele sitatet...
Nei sålenge det er en edru fyr som vet hva han holder på med som tar seg av det ser ikke jeg heller problemet. Var mer det at det virket som det skulle stå litt rundt omkring uten tilsyn, dette i tillegg til fulle folk som ikke vet helt hva det er kan jeg umulig se for meg at gå bra. Var ikke meningen å å gi trådstarter pes for ideen for det hadde han allerde fått, var mer det at det virket som han ikke forsto hvorfor det var en dårlig ide jeg reagerte på. Og med veien dette forumet har tatt det siste året tror jeg han hadde fått en del pes for fyrverki og fylla også.
TS; fikk du tak i, og hvor kjøpte du isåfall?
Sitat av Sonic Vis innlegg
Nei sålenge det er en edru fyr som vet hva han holder på med som tar seg av det ser ikke jeg heller problemet. Var mer det at det virket som det skulle stå litt rundt omkring uten tilsyn, dette i tillegg til fulle folk som ikke vet helt hva det er kan jeg umulig se for meg at gå bra. Var ikke meningen å å gi trådstarter pes for ideen for det hadde han allerde fått, var mer det at det virket som han ikke forsto hvorfor det var en dårlig ide jeg reagerte på. Og med veien dette forumet har tatt det siste året tror jeg han hadde fått en del pes for fyrverki og fylla også.
Vis hele sitatet...

Skjønner ikke all moralpreiket. Er ikke en 14tiss fest jeg skal ha heller. Voskne folk er ikke idioter selv om de har noen drammer under vesten.