Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4073
Hej, når jeg var mindre hadde jeg såå lyst til å dra på bartenderskolen, det var jo en uvirkelig tanke for en 15 åring, haha.
Men tanken har spunnet litt rundt nå da jeg er er fylt 22, er det noen som har vært borti eventuellt bartenderskolen.no eller noe lignende ?
Er det noe jobb å få etter? og hva lærte du?
De skryter om at dette er en opplevelse for livet, men jeg vet ikke hvor mye man kan lære om det er lagt opp som en ferie
Og får du norske lærere på Kos ?

På forhånd takk for svar
Det jeg hører fra bartendere er at det er et kurs satt i feriesetting, og diplomet du får er verdt det folk mener det er verdt. Hvis du er flinkest i klassen din så er det nok noe arbeid å få på Grabbarna Grus-type utesteder i utlandet. Det virker helt jævlig fett og jeg har fundert på tanken å ta kurset i ferien, men det er veldig dyrt for hva det egentlig er.
"Her lærer du deg det teoretiske om alle alkoholholdige drikker (øl, whisky, vin, gin, vodka, rom, cognac etc), hærkomst, fremstillingsmetoder, råvarer og deler av alkoholloven osv." Altså du lærer litt om mye, du får ikke et spesialisert felt som hvis du hadde gått en "ordentlig" (legg merke til hermetegn) skole.

Virker dog awesome, hvis du er skolelei og trenger noe nytt ville jeg ikke nølt!
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
Tror du lærer mer på en billigere måte ved å melde deg opp på kokkekampen eller noe slikt.
Sist endret av SkyMarshal; 24. mai 2016 kl. 17:47.
Skal du lære å jobbe i bar er det bare en ting å gjøre imho, og det er å jobbe i bar. Bartenderskolen kan gi et visst grunnlag, men ta det som det er; en betalt ferie der du får lov til å leke med drikke.
Er du ute etter en annerledes ferie - kjør på.
Er du ute etter å jobbe i bar - finn deg en bar og bli ansatt(enkleste veien er via jobb som servitør btw. Sommerjobb på brygga, bra betalt for å pushe burgere og øl -> snarveien inn i bar).

Har aldri hatt folk fra bartenderskolen, butlers, eller lignende på jobb i de barene jeg har drevet. Men har jobbet med en, og vel.. jeg ble ikke blown away, han var en average bartender og det holder egentlig i massevis. Om det hadde vært oppført "Bartenderskolen" på en CV hadde jeg antagelig ikke lagt vekt på dette kontra noe annet.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Bartenderskolen holder i massevis for å få jobb i Norge også.

Har flere venner som jobber som bartendere, med denne som eneste utdanning/erfaring.

Nå er det ikke veldig vanskelig å tilegne seg nok kunnskap til å jobbe i en bar i utgangspunktet.
puppetwar's Avatar
Trådstarter
Takk for mange svar ja jeg sitter her nå uten utdanning i starten av det "voksne" livet. jobber 7-3 i en bra betalt vikarstilling ( som det mest sannsynligvis ikke er noe mye jobb etter ferien ) å da tenker jeg.. skal jeg virkelig prøve og prøve og hustle småarbeid til jeg er 64 eller skal jeg unne meg det her og bare se hva som skjer, bor tross alt i verdens rikeste land, vil alltids få meg jobb med helt grei lønn.
Tror jeg bare må go for it og om jeg ikke føler bartending er noe er det jo alltids en sommerjobb og hente på en bargate i varmere strøk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg vil anbefale EBS Barskole. Enten i Miami eller Palma/Magaluf!
Men eneste minuset er at det er liten sjans å få noe arbeid i hverdager i vinter-Norge.