Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 7285
Jeg er på utkikk etter ny tv, helst LED 46",50" eller 55"
Siden jeg først og fremst skal kjøpe ny tv på grunn av gaming så spiller Hz en stor rolle, men spørsmålet er hvor mye Hz burde man ha om man skal game mye på den?
Så feks denne fra LG i denne ukens Experts kundeavis
http://viewer.zmags.com/publication/...b8#/a870f0b8/2

50" LED med 100Hz til 3999, noen som har noen formeninger om denne Tv'en?

kan jo nevnes at jeg bytter ut en 40" samsung LCD..
Hz har i utgangspunktet minimalt å si. 100Hz holder lenge.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hz har i utgangspunktet minimalt å si. 100Hz holder lenge.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke i utgangspunktet, men det er lurt å kjøpe en TV som kan kjøre 3D i fremtiden
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Hz har i utgangspunktet minimalt å si. 100Hz holder lenge.
Vis hele sitatet...
Okei, så en tv med 100hz fungerer bra å spille på? med tanke på Gta V osv
60 Hz er mer enn nok, 100-1000Hz er noe TV'n selv lager, ved å "legge inn" flere bilder, slik at overgangen mellom bildene du ser, blir mykere.

Så 100Hz vil fungere helt yppelig til spilling.


For å kunne benytte 3D, så må tv'n ha 120Hz som minimum (2x 60Hz). Noe alle 3D TVr uansett har.
TV'n TS har valgt ut, har ikke 3D.
100Hz "Motion Clarity Index" tilsvarer en ekte refresh rate på 50Hz.

Den beste måten å se om en TV faktisk er 100Hz/120Hz er å se om den støtter 3D, som faktisk krever en slik refresh rate.
3D kjøres ikke i 120Hz, men 2x 60Hz.
Sitat av Ozma Vis innlegg
100Hz "Motion Clarity Index" tilsvarer en ekte refresh rate på 50Hz.

Den beste måten å se om en TV faktisk er 100Hz/120Hz er å se om den støtter 3D, som faktisk krever en slik refresh rate.
Vis hele sitatet...
siden denne Tv'en jeg har valgt ut faktisk har dette, vil det si at den ikke vil egne seg så bra for spilling?
Er ikke must å kjøpe 3d tv nå uansett. Tv produsentene har selv sagt att 3d dør ut og er ikke lengre like inn. Du burde kjøpe ihvertfall en 100hz tv. Mtp ps4 og xbox one kommer til å kjøre 60fps.
Du burde finne en TV som kjører 100Hz i panelet og ikke ved hjelp av software, men du vil muligens måtte gå litt opp i pris for å finne det. Nå har jeg ikke sett på TV'er på en stund, men med ca lik teknologi på innsiden vil jeg tro at jo større, jo dyrere.

Om du har mulighet til å besøke en lokal forretning og faktisk se noen TV'er i person er nok det en god ide!
ser stor forskjell fra "100Hz" (som vanligvis egentlig er 50Hz) og feks 200 eller mer. Selv har min Philipstv 800Hz
Uansett hvilken tv du kjøper så får du nok ikke mer enn 60Hz inn på HDMI.
At produsentene reklamerer med 800Hz osv er bare for å villede, det skaper en god effekt i mange tilfeller, men selve tallet har ingenting med den egentlige oppdateringsfrekvensen å gjøre.

Ettersom du ska bruke TVen til gaming må du se på input-lag, dette er selvfølgelig ikke noe produsentene oppgir så du må lese tester og hva andre folk synes om TVen.
Når TVer i dag kan ha alt i fra 10-100ms lag så sier det seg selv at dette vil ha en stor påvirkning.