Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1025483
Var akkurat den artikkelen jeg tenkte på i sted

Joda, mange som sender til Norge også, de fleste frøbanker har en policy som sier at det er kjøper sitt ansvar å sjekke sitt eget lands lov, og ikke frøbankene sitt.. Men det smarteste er selvsagt å hente det over grensa samtidig som man handler inn billig mat og drikke
Er det noen her som bor i Norge, henholdsvis på Østlandet som dyrker selv? Får dere gode planter ut av dette? Evnt mengde og sted dere har det? (kjeller,bod,soverom, bad?)

Ah, jeg vil begynne å gro NÅ jeg , haha!
Sist endret av FirstPrice; 22. mai 2013 kl. 16:19.
Har bare en ting å si om denne næringsdebatten og det er følgende:

Mine erfaringer tilsier at det eneste du trenger av ekstra næring, i tillegg til det som er i den normale "blomsterjord" jordblaninga som dem selger på butikken ("vanlig" jord) er aske.

Ikke en hvilken som helst aske, men aske som du lager selv. Hugg ned ett tre, brenn det og bruk denne asken ved å strø den på jorda rundt plantene. I kid you not, det er alt du trenger, så kan heller dem som selger næring gå å ta seg en bolle.

Selv bruker jeg aske av furu, orr, gran og bjørk.

Ihvertfall funker detta fjell på uteplanter, og man får den "slow release" effekten man ønsker. Hver gang det regner vil litt av asken trekke ned i jorda med sitt mangfold av sporstoffer.
Faen, det hadde vært helt perfekt å gro ute da. Tar det uber lang tid? Er jo heller lite av kostnader forbundet med det også?
Jeg har kun forsøkt å dyrke én avling i jord. Da brukte jeg jord fra både Plantasjen og fra Europris, og plantene endte opp med å få besøk av "Thrips". Gikk så over til hydro og opplevde aldri noen problemer i etterkant. Ett hydrosystem er både enkelt og rimelig å lage selv, og man slipper også alt sølet og arbeidet med å potte om og bytte jord osv. Tenkte bare jeg skulle nevne det
Sist endret av caperno; 22. mai 2013 kl. 17:39.
Aske funker kjempefint som utidetfri nevner over!

Hydro er et bra alternativ for noen, jeg har kun testet et setup og jeg liker mye bedre jord.. La oss si man har 20 planter i et hydro setup, hvis en plante blir fucked, så blir alle det pga at alle bruker det samme vannet og næring.. Med jord så har man hver plante i individuelle potter slik at hvis en blir fucked, så blir ikke resten nødvendigvis det

@firstprice: Hvis du befinner deg i Finnmark kan det være vanskelig å gro ute tenker jeg.. Prøv deg frem med noen auto først kanskje?
Befinner meg i nedre del av Østlandet.
tenker over å gro ute. Tenker da i potter, gjemt i skog. Når er det evnt jeg burde gå ut å plante?

Regner med at det er mye stress å gro ute?
Sitat av FirstPrice Vis innlegg
Befinner meg i nedre del av Østlandet.
tenker over å gro ute. Tenker da i potter, gjemt i skog. Når er det evnt jeg burde gå ut å plante?

Regner med at det er mye stress å gro ute?
Vis hele sitatet...
Du burde vært ute nå egentlig...

Og ja, det er mye stress å gro ute.
Jeg vet ikke helt hvor mange ganger jeg har nevnt dette i tråden men det begynner å bli en del. Kort fortalt:
1.Begynn å gro inne. Spir frøene, la de få litt kjøtt på beina før du setter dem ut i den harde norske naturen.
2.Kjør strains som blir fort ferdige og gjerne beregnet for nordisk klima(finnes raske autoer og bra danske strain her)
3.Cannabis trenger sol, massevis... Nå er det desverre slik at den norske sommeren kan være relativt luneful. Ting kan faile.. massivt...

Du er velkommen til å prøve.
En fordel med potter er at du kan ta dem med inn igjen om shit skulle gå down.
Sitat av moret Vis innlegg
Du burde vært ute nå egentlig...

Og ja, det er mye stress å gro ute.
Jeg vet ikke helt hvor mange ganger jeg har nevnt dette i tråden men det begynner å bli en del. Kort fortalt:
1.Begynn å gro inne. Spir frøene, la de få litt kjøtt på beina før du setter dem ut i den harde norske naturen.
2.Kjør strains som blir fort ferdige og gjerne beregnet for nordisk klima(finnes raske autoer og bra danske strain her)
3.Cannabis trenger sol, massevis... Nå er det desverre slik at den norske sommeren kan være relativt luneful. Ting kan faile.. massivt...

Du er velkommen til å prøve.
En fordel med potter er at du kan ta dem med inn igjen om shit skulle gå down.
Vis hele sitatet...

Ja, har egentlig fått det med meg. Leste litt om det nå på nswiki også. Stuporsonic seeds, som ble anbefalt for ute, var også dyrere enn forventet. Dêt, kombinert med sure østland-granskogen, stresset med å gro ute ol. gjør for min del at det nesten ikke er verdt det. Spesielt ettersom jeg heller ikke bruker dette selv.

Jeg får ta kontakt med min kjære bror, som da er min kontrollør av sakene. Regner med at han er villig til å la meg sette et skap i leiligheten hans, om han får et par 10g eller 100g.

Igjen, takk for svarene!

Edit : Gikk ned i kjelleren og tok en titt.

Et slags weed-telt (?), aktiv carbon filter, 600w lampe med reflektor og alt, samt alt av slike næring på flasker.

Mangler bare seeds. Jeg ga et bud på 11stk AK-47 fra serious seeds.
Noen som trur detta går bra? Hvordan blir forsendelse osv, kostnader ol?
Hva er normal pris for 11 stk AK -47 seeds?


Enda et spørsmål ; Har ferdig, god weed noen utløpsdato? Får jeg ut 300g blir det jo en god del tid å røyke opp, for en som ikke røyker hver dag.
Utfra min egen -lesning- har folk fått funk av det i over ett år ved riktig lagring ... tørt, mørkt, svalt og i glassbeholder.

Frø skal lagres i liten glassbeholder med varmet, så avkjølt ris (for å få ut fuktighet), eller silicasand, med bomullsdott over, og frøene på toppen. Skal være helt tett så ikke fuktighet slipper til.
Sist endret av Taurean; 23. mai 2013 kl. 20:38.
Hadde det ikke vært en mulighet å legge det i en glassbeholder i fryseren?

Etterlyser svar på spm. angående seeds også! Takk takk : )
Hvis du legger frø i fryseren skal det være fordi du ikke skal bruke de før etter at det har gått 2 år.. Hvis du skal bruke dem før 2 år er gått burde du ha dem i kjøleskap eller et mørkt kabinettskap..

Ferdig tørkede blomster kan lagres lenge, mange som har det i fryseren også som du nevner.. De fleste har det i norgesglass i et tørt og mørkt sted..

PM sendt!
Sweeet.

Håper jeg får skikkelig,skikkelig nice shit as. Brorsan kommer til å bli så jævlig stolt, haha!!

Er det slik at man må se til plantene hver eneste J dag, eller er det nok hver 4dag feks?
Hvordan stiller dere dere til brannfare i henholdt til MH og HPS pærene? Varmeutvikling og lukka systemer er vel heller to ting som ikke burde være i samme settning?

Hilsen HMS ingeniøren.
Les igjennom dyrkehåndboken, alt du trenger å vite står der.. trykk ctrl+f for å søke igjennom boka med de stikkordene du trenger å vite noe om
Er det fortsatt Sagarmatha Stuporsonic som er tingen utendørs? Eller har det kommet noe nytt og bedre?

Får man kjøpt disse feminiserte nå?

Takker for svar!
Sitat av SaintSativa Vis innlegg
Er det fortsatt Sagarmatha Stuporsonic som er tingen utendørs? Eller har det kommet noe nytt og bedre?

Får man kjøpt disse feminiserte nå?

Takker for svar!
Vis hele sitatet...

Det meste får man vel kjøpt feminisert. Sjekka ut seedepot.nl?

Btw, kjøpt meg Northern Light, 10stk nå fra depot, å lagt inn bud på 11stk AK-47. Sendte post-restante. De sendes fra England visst (?), så tar vel 2-5 dager. Får kjøre en tur å hente de da. Aaah, gleder meg <3.

HPS 400w,clonex,biobizz flasker står klart i kjelleren,med 2,5kg aktiv kullfilter med grei vifte, så snart kommer det nok en grow-journal : )

Håper det ikke stinker så Jævlig bare.

Jeg tenker å ha planta i vinduskarmen i typ, ja, si 10-25dager, hva slags lys skal jeg ha?

Kunne gjerne unngått MH og HPS pærer, men heller noe som ser litt mer ut som en vanlig lyspære. Grunnen er enkel ; Jeg skal bo med foreldre som er super-skeptiske. Finner de ut noe,lukter eller aner noe, så ringer de snuten.
Sist endret av FirstPrice; 24. mai 2013 kl. 19:40.
Hvilken frøbank har dere best erfaring med?
Noen som veit om noen steder som selger Stuporsonic til en god pris?
Kommer til å bli en bra grow, tipper du har grønne fingre!

Les deg opp på curing av weed, en enkel behandling av buds for bedre smak, aroma og generelt bedre røyk. Kan lagres i Norgesglass o.l lenge.
Sist endret av Bomboklat; 26. mai 2013 kl. 04:54.
Ser det er noen som vil ha feminiserte frø. I growguiden står det at det ikke er å anbefale, da disse regnes med å kunne lettere stresses til å bli hermafroditer. Det er bedre å gro opp planter fra frø, til du får en hunn, og bruke den ene planta som moderplante og ta stiklinger fra den.
For genetikken til cannabis så er feminisert "dårlig" hvis man krysser planter og frø, hvis man skal kun røyke det og gro det selv, går det helt fint med feminisert

Fant noen bilder i dag.. Det er disse som er på Insolite

Mazauto Male.
link

Mazauto and Auto Nilsen
link

Auto Nilsen
link

Auto Nilsen
link

Fant noen bilder i dag.. Det er disse som er på Insolite
Sist endret av Dodecha; 26. mai 2013 kl. 14:29. Grunn: Store bilder ødelegger designet, omgjort til linker
Sitat av Defman Vis innlegg
For genetikken til cannabis så er feminisert "dårlig" hvis man krysser planter og frø, hvis man skal kun røyke det og gro det selv, går det helt fint med feminisert
Vis hele sitatet...
Det du sier er delvis sant..I de fleste tilfeller går det greit, men den eneste metoden for å produsere feminiserte frø er å gro en hunnplante og "lysstresse" den til hermafrodit, det er kun hermafroditer som gir feminiserte frø, dermed er også alle feminiserte frø barn av en hermafrodit, og det betyr at de alle er utsatt for å selv bli hermafroditer. Feminiserte frø er også ofte svært sensitive til lys i forhold til vanlige frø...

Og som nevnt noen poster tidligere, det er en mye bedre metode å gro frem en hunnplante og ta stiklinger, både for de som kun skal dyrke til røykings og de som vil lage egne strains
Sitat av Defman Vis innlegg
Hvordan kan man endre poster? Finner ingen endre poster her jeg? Kun 2 sekunder etter original post?
Vis hele sitatet...
Du kan endre i 5min etter originalpost.
Det finnes en knapp nederst til høyere på den respektive posten som kan fikse dette, ved siden av "sitèr"-knappen.

For bilder så er vi på forumet glad i https://imma.gr/ som host. Etter opplasting av bilde så får du et felt med link som heter "BB-kode", om du bruker(copy/paste'er inn i posten din) den genererte linken så får du slike bilder:





Sist endret av moret; 26. mai 2013 kl. 12:31.
Enig i det du sier her zanahustra, jeg forklarte det veldig enkelt i forhold til din utdyping.. Selv bruker jeg Colloidal Silver for å lage feminiserte frø atm, ikke lys stress

Må også nevne at mine strains er auto, og dermed kan man ikke ta stiklinger, man må leke seg med frø hver gang man skal gro, men det er helt riktig det du nevner med å ha et "bibliotek" av strains og moderplanter

Takk for linken moret, skal prøve ut den neste gang.. Bare lastet opp alle på imgur og brukte bb kode, funket på alle andre forums i dag, men ble veldig store her inne(?)
Sist endret av Defman; 26. mai 2013 kl. 16:19.
Hei, har en plante av ukjent strain(bagseed) som har stått ca. 4 uker i blomstring. Den har strekt seg noe helt vanvittig etter jeg satte den i 12/12, noe som har ført til at jeg ikke kan heve lampen lenger. Sliter derfor med temperaturer som ligger rundt 30 grader ved toppen av planten.

Alt i alt synest jeg budsa har utviklet seg bra, men problemet er at hoved-budden /main colaen ikke utvikler seg like kjapt som de på sidene. Er dette på grunn av varmen, eller kan det være noe annet? Kan også nevnes at den står i 10l potte under 400W HPS, og må vannes minst annenhver dag.

Beklager om dette spørsmålet er stilt tidligere, men er det mulig noen kunne sette opp et growing-kit til rundt 5-6k ? Altså alt av utstyr man trenger for å holde en liten produksjon i gang - om det er mulig til den prisen.
Sist endret av Knäppgök; 27. mai 2013 kl. 21:02.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Beklager om dette spørsmålet er stilt tidligere, men er det mulig noen kunne sette opp et growing-kit til rundt 5-6k ? Altså alt av utstyr man trenger for å holde en liten produksjon i gang - om det er mulig til den prisen.
Vis hele sitatet...
Det er fult mulig ja
(Kommer jo litt ann på om du skal ha muligheten for en vekstkammer for å få mest mulig ut av det
-altså at du alltid har plater som er "ferdig" til å settes i blomst når de første er høstet..)
Vis du søker rundt så finner du mange oppsett til rundt 5K.
Sitat av ttj Vis innlegg
Det er fult mulig ja
(Kommer jo litt ann på om du skal ha muligheten for en vekstkammer for å få mest mulig ut av det
-altså at du alltid har plater som er "ferdig" til å settes i blomst når de første er høstet..)
Vis du søker rundt så finner du mange oppsett til rundt 5K.
Vis hele sitatet...
Kunne tenke meg å bygge noe lignende til dette, men montere det i et ikea-skap for så å kjøpe de andre delene separat. Får vel plass til 2-3 stk flowering-plants av typen short/lowryder(?)

Får se etter noen kits da, takk for svar.
Sist endret av Knäppgök; 28. mai 2013 kl. 10:09.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Beklager om dette spørsmålet er stilt tidligere, men er det mulig noen kunne sette opp et growing-kit til rundt 5-6k ? Altså alt av utstyr man trenger for å holde en liten produksjon i gang - om det er mulig til den prisen.
Vis hele sitatet...
5-6k? Du trenger et eller to lamper med HPS pærer, type 400w-600w, gjerne to reflektorer. Kanskje to MH pærer.

Også er det jo frø, vanlig jord-bokser som du har plantene i, samt jord.
Noe næring.
Skal du ha det inne, så ønsker du også gjerne et aktiv karbon filter. Lag det selv, eller kjøp et ferdig. + ei vifte, og noen Pc vifter som du kobler til en mobil lader.
Tror 5-6k er 2-4k for mye.

Du kan jo bruke hvor mye du vil, men neppe nødvendig.

Northern Light frøa mi er sendt, så drar heim å henter de etterpå eksamen. <3
Sist endret av FirstPrice; 30. mai 2013 kl. 20:02.
Sitat av FirstPrice Vis innlegg
5-6k? Du trenger et eller to lamper med HPS pærer, type 400w-600w, gjerne to reflektorer. Kanskje to MH pærer.
Vis hele sitatet...
Har du noen anbefalninger til nettbutikk. På shangri-la så har de Digitalt armatur, reflektor og pære. Det blir ca 6000,- om jeg skal ha to pærer og to reflektorer. Jeg trenger fortsatt kullfilter og et skap å ha det i, så sluttsummen blir jo høyere. I tillegg så trenger jeg jo alt dette grosakene for å få i gang produksjon.
Bestiller jeg utenlands, så får jeg vel høy toll?

Trenger vel noe sånt og ?
http://bildr.no/thumb/1628924.jpeg
Timere med digital og mekanisk innstilling av tid.

For å oppretteholde denne døgnrytmen da de skal ha lys.
Sist endret av Knäppgök; 30. mai 2013 kl. 22:09.
Bare å søke på andre steder enn de som selger til cannabis dyrking og det blir veldig mye billigere My two cents.. Handler alt jeg trenger på div hagesenter her i Spania i stedet for grosjappene

Shangri la har noe utstyr, men altfor dyrt imo..

So du ser på mitt kabinett skap så brukte jeg kun en reflektor, liten baderomvifte og en 150 w cfl pære.. Sjekk ut dr bud, han driover med micro sog

http://www.fullmeltbubble.com/forum/...ead.php?t=1098
designbelysning.no selger alt du måtte trenge. Billig...
Hvor får man kullfilter?
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Hvor får man kullfilter?
Vis hele sitatet...
weedshop.no
Sitat av moret Vis innlegg
Okei. Oppfordring: Del en link om en suksessfull grow så skal jeg vurdere å trekke tilbake uttalelsen min, men før det så står jeg på mitt
Vis hele sitatet...
Det tok litt tid, men vil dele tråden til Bom. Han gror ute, kanskje litt utenom det vanlige, men vil fortsatt si suksess! https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=173822&page=1
Sitat av moret Vis innlegg
weedshop.no
Vis hele sitatet...
Noe sånt funker?
http://bildr.no/thumb/1629237.jpeg
trykk for større bilde
Pluss denne?
Sist endret av Knäppgök; 31. mai 2013 kl. 16:13.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Noe sånt funker?
http://bildr.no/thumb/1629237.jpeg
trykk for større bilde
Pluss denne?
Vis hele sitatet...
Du gjør det jo dyrt for deg selv, da.

Ventilasjonspakke? Reducer? 2xCFL lamper?

skal du bruke mest mulig, eller er det budsjett?

Bøybart flexirør avkapp, gaffateip, brukt skap(mange gis vekk, i NY stand.) 1xHPS1xMH pære fra Ebay + reflektor, avsugsvifte fra biltema (90-200kr).

Totalt sannsynligvis rundt 1000-1200.
Å, jo, frø. Northern Light, 10pack, ferdig franka 180kr.
Timer får du brukt/nytt. Prøv finn.no eller chlas eller noe.

For når sant skal sies, trenger du jo egentlig ikke noe rør i det hele tatt. Det er et skap på hva? 1,5x2m. Dessuten, aktiv carbon filter koster gjerne over 4-500kr, så da kan du kjøpe aktiv karbon kull selv, å lage et. Om du er budsjett. Aktiv kull koster en 200kr for en god mengde, tror jeg. Europris eler det har mye shit.
Sist endret av FirstPrice; 31. mai 2013 kl. 18:45.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Men for all del husk nå å kjøp en timer som er laget for 400w/600w etc..
(Clas Ohlson sine timere har en tendens til å stryke med på 400w+
Men funker utmerket til kullfilter å slikt, alt har sitt bruksområde og utifra det kan man bygge billigere ta deg tid og ikke haste kjøp)
Det siste du vil er å ha en timer som svikter deg under 12/12 kjøp heller en som er beregnet til ditt forbruk en framfor noe billig.

Kan også anbefale å lese/kjøpe ROOT!T
Finnes også i nettbutikker over alt.
Har fått veldig gode resultater utifra:
ROOT!T Rooting Sponge Propagation(Kit)
ROOT!T Gel4Plugs, 250 ml(Videre)
-ROOT!T Rooting Sponges

Lykke til videre!
Du setter jo timern før ballasten...
Sitat av moret Vis innlegg
Du setter jo timern før ballasten...
Vis hele sitatet...
Ops, trodde det fulgte med reflektoren og pærene.

Sitat av FirstPrice Vis innlegg
Du gjør det jo dyrt for deg selv, da.

Ventilasjonspakke? Reducer? 2xCFL lamper?

skal du bruke mest mulig, eller er det budsjett?

Bøybart flexirør avkapp, gaffateip, brukt skap(mange gis vekk, i NY stand.) 1xHPS1xMH pære fra Ebay + reflektor, avsugsvifte fra biltema (90-200kr).

Totalt sannsynligvis rundt 1000-1200.
Å, jo, frø. Northern Light, 10pack, ferdig franka 180kr.
Timer får du brukt/nytt. Prøv finn.no eller chlas eller noe.

For når sant skal sies, trenger du jo egentlig ikke noe rør i det hele tatt. Det er et skap på hva? 1,5x2m. Dessuten, aktiv carbon filter koster gjerne over 4-500kr, så da kan du kjøpe aktiv karbon kull selv, å lage et. Om du er budsjett. Aktiv kull koster en 200kr for en god mengde, tror jeg. Europris eler det har mye shit.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg har gjort det litt dyrt, ja. Skapet er vel egentlig bare for å ikke vekke oppsikt, et telt i stua kan være vanskelig å bortforklare, men er vel kanskje best mtp. lukt?
Er ikke klar for å gro enda, men er glad i å planlegge litt foran slik at jeg ikke senere gir opp prosjektet pga mangel på kunnskap.
Sist endret av Knäppgök; 1. juni 2013 kl. 10:24.
Sitat av Knäppgök Vis innlegg
Mulig jeg har gjort det litt dyrt, ja. Skapet er vel egentlig bare for å ikke vekke oppsikt, et telt i stua kan være vanskelig å bortforklare, men er vel kanskje best mtp. lukt?
Er ikke klar for å gro enda, men er glad i å planlegge litt foran slik at jeg ikke senere gir opp prosjektet pga mangel på kunnskap.
Vis hele sitatet...
http://www.designbelysning.no/vekstl...-cfl-250w.html Just sayin'
▼ ... over en uke senere ... ▼
Av ren nyskjerrighet, hva vil det koste å kjøpe inn optimalt utstyr for dyrking av ca. 30 planter - Tenker da Hydro+Led lamper+whatever annet man måtte trenge av nye teknologi
Søkte på head & nature for deg:

http://www.head-shop.de/article/BOX0...-LED-Pro.xhtml
Sist endret av Defman; 11. juni 2013 kl. 08:44.
Nordic grow.se
http://www.plantasjen.no/sortiment/s...stpotte-square
har noen søte små i disse.. hvor mye vann skal dem egentlig ha? har hørt at jorda skal være fuktig 2-3 cm ned de første 3 ukene, stemmer dette?

Kan jeg lage en sylinder/rør som jeg borrer ca 6-8mm hull i som jeg fyller med vann, vil dette da fungere som en slags selvvannings mekkaniske?
Sitat av Defman Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vil vel aldri kunne dyrke 30 planter optimalt inno noe sånn der? :P
Sitat av hideout Vis innlegg
Vil vel aldri kunne dyrke 30 planter optimalt inno noe sånn der? :P
Vis hele sitatet...
http://www.hydrogarden.se/budbox-tit...-300x300x200cm

Der får du plass til en god del planter, men hvor mye plass du trenger avhenger av hvilket system du skal kjøre eller om du kun skal kjøre potter. Så mange som 30 stk vil vel være litt vanskelig, men du må nesten bare se på dimensjonene på systemet du ønsker å kjøre og se om det passer. Av lys så ville jeg gått for 1x600w hps pr. 4-6 planter i blomst. Til lys i vegetasjonsfasen, så hadde jeg valgt to 120w LED. Jeg orker ikke finne ut priser for deg nå, men det vil nok koste noen titalls tusen for hydrosystem og annet utstyr til 30 planter. Du kan jo eventuelt lage systemet og tilpasse dyrkerom selv (presenning kan erstatte telt. f.eks), og på den måten spare en del penger.
Sist endret av caperno; 12. juni 2013 kl. 15:17.
Sitat av hideout Vis innlegg
Vil vel aldri kunne dyrke 30 planter optimalt inno noe sånn der? :P
Vis hele sitatet...
Sier sea of green deg noe, eller hydroponi Hvis du ikke vil gå for det kan man heller dra på en 240 x 240, men ikke mange som har plass til overs for det.. Trenger ikke å være en "kilo" per plante :P
Sist endret av Defman; 13. juni 2013 kl. 07:35.
noen som har erfaring med å bruke egenprodusert strøm? typ solkraft og vindkraft.
hvor langt ned går røttene de første dagene/ukene? jeg er litt usikker på hvor mye jeg skal vanne da jeg kjenner at ca 30% av topplaget tørt, men resten nedover i jorda er fuktig