Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6926
Jeg har søkt opp et par domener jeg har vært interressert i å kjøpe på godaddy. på samtlige står det at domenet jeg ønsker er ledig, men da jeg legger det i handlekurv er domenet plutselig tatt, men godaddy "kan muligens skaffe det til deg" mot et meglergebyr på 700kr. Er det godaddy selv som snapper opp domener man søker på, for så å megle med segselv og få 700kr for domenet som står listet til 69kr?
Hehe det ville nesten vært litt snedig, å snappe domer rett foran nesen på kundene sine. Om de faktisk gjør det så må de vel være den første aller blant de første siden man aldri har hørt noe om dette tidligere? Hva skjer om du søker opp de samme domenene via andre tjenester enn godaddyoo? Står domene som ledige eller opptatte? Forsøk å søk etter ledige domenenavn med en annen tjeneste, og når du finner noe som er ledig så søker du opp på gogodaddyoo.

Helt ærlig så tror jeg det må handle om tilfeldigheter, ville ikke potensielle kunder bitt kokforbannet om gogopaddyoo snapper domenenavn som er ledige når kundene søker slik at de kan ta mekleravgift på det? Tror ikke en svær aktør som godaddygo ville tatt sjansen på noe slikt. Men der har du kanske en forretningside du kan starte på selv? Ville nesten vært morsomt å se hvor mye du hadde klart å melke ut på "mekling" i løpet av noen år.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det har vært et lignende svindelforsøk på mail i det siste, man får en mail om fra en leverandør om at noen angivelig ønsker å kjøpe et domene likt ditt, men at forhandler vil gi deg muligheten til å kjøpe det i stedet. Når man sjekker samme domene hos domeneshop er det ledig og kan registreres for halve prisen.
Trådstarter
9 3
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hehe det ville nesten vært litt snedig, å snappe domer rett foran nesen på kundene sine. Om de faktisk gjør det så må de vel være den første aller blant de første siden man aldri har hørt noe om dette tidligere? Hva skjer om du søker opp de samme domenene via andre tjenester enn godaddyoo? Står domene som ledige eller opptatte? Forsøk å søk etter ledige domenenavn med en annen tjeneste, og når du finner noe som er ledig så søker du opp på gogodaddyoo.

Helt ærlig så tror jeg det må handle om tilfeldigheter, ville ikke potensielle kunder bitt kokforbannet om gogopaddyoo snapper domenenavn som er ledige når kundene søker slik at de kan ta mekleravgift på det? Tror ikke en svær aktør som godaddygo ville tatt sjansen på noe slikt. Men der har du kanske en forretningside du kan starte på selv? Ville nesten vært morsomt å se hvor mye du hadde klart å melke ut på "mekling" i løpet av noen år.
Vis hele sitatet...
Jeg sjekket opp 3 domener hos one.com som var ledige der, samt testet selve webadressene i nettleseren før jeg prøvde å kjøpe domenene via godaddy. Samtlige var da reservert/tatt ( og da også tatt da jeg igjen sjekket hos one.com), men da med beskjed om at en mekler kunne skaffe dem mot fees. Snedig om ikke annet og var bare nyskjerrig om andre hadde opplevd eller hørt om lignende.
Aldri hatt det issuet selv. Nå er det noen år siden jeg brukte GoDaddy sist, men vet de har en tjeneste som det for domener som ligger for salg på feks. sedo.com.
Godaddy, one.com, samt lignendes amerikanske domeneregistrarer gjør alt de kan for å skvise hver krone ut av deg, og tviler ikke på at de gjør dette. Jeg kjøper alltid hos Domeneshop.no, og aldri noe annet sted. Svært fornøyd med de.
Mja, de fleste ønsker jo fort at du bruker penger der. min erfaring er at Domeneshop er dyrere enn mange andre, så de skviser deg gjerne mer enn noen av de andre ville gjort.

Sjæl bruker jeg domeneshop for .no og porkbun for stort sett alt annet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har brukt https://www.namecheap.com/ i mange år. Aldri no dill me de.