Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3495
Hei.
Mamma har bursdag i morgen, og da tenkte jeg å kanskje være morsom med en snill overraskelse.

Hun kommer til å bruke PC når hun står opp, og jeg vil at når hun åpner en hvilken som helst nettside, så blir hun heller videresendt til min egen webserver hvor jeg har en nettside med gratulasjon.

Jeg har gjort dette før, jeg kan egentlig dette fullstendig utenat, men så har vi hukommelsen min.

Hvordan er prosessen? Kan man sørge for at det kun er HTTP / HTTPS som blir spoofet, mens alle andre DNS-forespørsler går som normalt?

Jeg trenger bare å vite hvordan prosessen var. Trenger ikke nødvendigvis vite hvordan man gjennomfører det, det fikser jeg selv. Jeg har full kontroll over hjemmenettverket, og kan gjøre hva jeg vil.
Hei,

Det blir jo isåfall å hoste egen DNS server på datamaskin. Enkleste blir jo å bare sette custom DNS på ruteren.

Hvis du ikke har tilgang til ruter blir det vel en kombinasjon av arp poisoning + dns spoofing. tror cain & abel har dette (?)


Too bad at jeg svarte for sent uansett :P