Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 5461
øyo!

jeg og dama har bodd i den nye leiligheta i snart en mnd, men vi får fortsatt posten til den gammle leietakeren i postkassen vår, faren hans sier han har byttet adresse, og vi har fjernet alle merkelapper på kassen med navnet hans på og erstattet de med vårt. men det nytter faen ikke, hver jævla dag er det brev og masse drit til han der, og han må innom for å hente det... hva kan jeg gjøre for å kaste han ut av kassen? :P
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Ta med en penn, sett et stort svart kryss over adressen på brevene.
Sett de så oppå postkassa, slik at postmannen tar de med tilbake.

Slik vil postkontoret til slutt registrere at den aktuelle personen ikke lenger bor på din adresse.
Makkafisn's Avatar
Trådstarter
nytter vel lite det når faren hans er i postkassen vår å henter posten hans hver dag..
Sitat av Makkafisn Vis innlegg
nytter vel lite det når faren hans er i postkassen vår å henter posten hans hver dag..
Vis hele sitatet...
Har du hørt med posten?
Bare send det I retur til posten med påskrift om at h*n har flyttet. Legg gjerne ved ny adresse første gang. Og faren hans har ikke lov å ta post fra DIN postkasse. Sett gjerne på hengelås hvis det går.
Makkafisn's Avatar
Trådstarter
de sier at det er den adressen de har og må levere til. det er tydelig at han ikke har byttet adresse..

ingen aning om hva den nye adressen hans er, og om han i det hele tatt har adresse, da han ble kastet på dør ut etter masse masse styr.. får prøve å krysse ut adressefeltet.
Sist endret av Makkafisn; 23. juni 2017 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde ikke tillatt en annen person å rote gjennom postkassen min bare fordi de ikke er i stand til å ordne en ny adresse for levering av post. Hadde dette vært meg ville jeg satt en lås på kassa og sendt alt i retur til posten slik at de blir presset til å fikse dette - dersom det ikke virker som de gjør en innsats. Når posten sier at de ikke har en annen adresse å levere til så er det åpenbart at han som flyttet ut ikke har gjort adresseskifte på riktig måte.
Selv om han har byttet adresse hos Posten så må han selvfølgelig også si i fra til hver enkelt avsender (utenom dem som bruker din folkeregistrerte adresse) om sin nye adresse. Det er ikke slik at disse automagisk får beskjed når vedkommende bytter adresse.
Hadde samme problem etter at kjøpte nytt hus. Fikk posten til tidligere eier. Kontakten posten mange ganger, og leverte posten på postkontoret. Ga klar beskjed om at vi har varslet mange ganger og at om dem ikke ordnet opp og fortsatte å sende posten til oss, så gikk det ovnen. Ble mye bedre og de få gangene skjedde, så brente eg opp. Not my problem😎
Veldig enkelt og greit så kan du skrive en lapp med påfølgende melding "xxxxxx bor ikke her lenger. Jeg vet ikke ny addresse." Så setter du også en lås på postkassen din, da det er et lovbrudd fra faren hans sin side å gå i DIN postkasse, det er jo helt på trynet. Fortsetter det derimot å komme post til han, så kan du spare de og eventuelt stryke addressen på alle brevene og putte de i en slik rød postkasse av og til.

Da jeg mottok post ment til tidligere leieboer gjorde jeg dette. Dog kunne det fint gå en måned eller to før de havnet i en rød postkasse, men jeg hadde de hvertfall ikke posten til vedkommende til slutt.

Sett hvertfall på en lås, det koster deg så lite.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det er ingenting posten kan gjøre med dette, da det er ikke de som sender brevet. Gjør som bakkus sa og sett et tydelig kryss over adressefeltet, da vil sender få det i retur. De skjønner da etter hvert at personen ikke lengre bor på den adressen.
Om tidligere postmottakere ikke har meldt adresseendring vil de fortsatt være registrert i Postens systemer, og dermed motta post. Ta kontakt med Postens kundesenter, enkleste er melding via Facebook.
Eventuelt kan du skrive "flyttet" på sendingene og legge dem i klem mellom lokket på postkassen så postmannen ser dem. Sendingene vil da bli returnert til avsender og postmannen vil fjerne dem som mottakere.

Tar det som en selvfølge at du har fjernet navnene fra postkassen.
Og du, bruk noen kronestykker på en hengelås

Hilsen en som har jobbet i verket i en årrekke.
Hadde samme problem, jeg tok meg råd til og leie en postboks en tid og bare skrudde ned postkassen så fikset det seg.
Jeg støtter tidligere postere og anbefaler deg å 1) skrive "Flyttet til ukjent adresse" på konvolutten og legge i rød postkasse eller levere på postkontor, 2) sette hengelås på postkassa.

Når det er sagt, så har Posten klart å fucke opp etter en av gangene jeg har flyttet. Sendte inn flyttemelding som foreskrevet, men Posten fortsatte å levere post til meg i flere uker på gammel adresse, og ingenting som ble sendt til min gamle adresse ble videresendt til ny adresse. Selv om jeg hadde betalt ekstra for å få ett års videresending av post. Heldigvis hadde jeg vært flink med å sende adresseendring til alle de jeg kunne komme på som brukte å sende meg post, så det var ikke så mye som havnet feil. Det måtte flere purringer til fra min side før Posten klarte å videresende posten min. De hadde heldigvis anstendighet nok til å refundere beløpet jeg hadde betalt for videresending.
Meld adresseendring hos posten, få 2 mnd gratis sending fra gammel til ny adresse.
Så må han finne ut hvem som driver å sender posten, for å kontakte alle og oppdatere adressen