Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3134
Anonym bruker
"Snill Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, er ansatt som midlertidig tilsatt hos et statlig foretak med opphør for stillingen satt den 30.10.2017. Jeg har nå innsett at dette var et stort feilgrep fra min side, og miljøet er totalt dysfunksjonelt. Seksjonen er dårlig bemannet at det troligvis vil medføre en del slit og frustrasjon i regi av min oppsigelse - av den grunn er det viktig at jeg gjør alt etter boka!

Så til spørsmålet, hvor lang oppsigelsestid har jeg? Om jeg leverer inn oppsigelse kommende uke, vil opphørsdato da være den 31.07-17?

Vedlagt utklipp fra kontrakt:

Virksomheten er bundet av overenskomst med følgende organisasjoner: Norsk sykepleierforbund, Den Norske Legeforening,

Fagforbundet, Delta, Tekna, NITO, Forskerforbundet, Samfunnsviterne, Presteforeningen, Norsk Radiografforbund, NFF, NETF,

Psykologforeningen, FO – Fellesorganisasjonen for barnevernspedagoger, sosionomer og vernepleiere, Parat, Det norske

maskinistforbund, Den norske jordmorforening, Ergoterapiforbundet, Norsk Fysioterapeutforbund, Akademikerforbundet og

Utdanningsforbundet. Overenskomstene gjelder for medlemmer av de respektive organisasjonene



Arbeidsforholdet aktiviseres ved hver enkelt avtalt vakt. Tilkallingsvakten/den timebetalte har ikke arbeidsplikt annet enn ved avtalte

vakter. Arbeidstiden avtales direkte mellom tilkallingsvakten/den timebetalte og leder fra gang til gang. Tilkallingsvakten/den timebetalte

har bare plikt til å møte på jobb når han/hun på forhånd har akseptert vakten/arbeidstiden. Som hovedregel er avtalt arbeidstid

bindende for begge parter. Unntak gjelder dersom tilkallingsvakten/den timebetalte ved fremmøte får vite at vakten utgår. Da vil

vedkommende få utbetalt godtgjørelse som for to timers arbeid. Ved kansellering forut for fremmøte, gis ingen godtgjørelse.

Tjenestegjøring som tilkallingsvakt/timebetalt gir ikke krav på fast tilsetting eller fortrinnsrett til stilling ved ***. Rammeavtalen

utløper uten oppsigelse.


Ansatte som arbeider som tilkallingsvakt skal følge arbeidstiden til den arbeidstidsordningen til stillingen de

arbeider i. Lengden av pauser fremgår av avdelingens rutiner. Lønnsutbetalingstermin: Pt. den 12. hver måned. Uomtvistelige krav

som følge av for mye utbetalt lønn, kan trekkes i senere lønninger etter skriftlig avtale, jfr. aml. § 14x15. Arbeid som

tilkallingsvakt/timebetalt gir som hovedregel ikke rett til medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse. Likevel vil arbeid over 14 timer

pr. uke eller 60 timer pr. måned, gi rett og plikt til medlemskap i KLP. Fra lønnen trekkes i så fall 2 prosent for medlemskapet.

Tilkallingsvakten/ den timebetalte er yrkesskadeforsikret under arbeid ved helseforetaket.


Denne avtale er inngått med hjemmel i Aml. av 17. juni 2005 nr. 62 §§ 14x5– 14x9, og følger i 2 eksemplarer.
Vis hele sitatet...
Takk for hjelpa :-)
Står det ikke noe i kontrakten angående oppsigelse? i prøvetiden er vell 14 dager vanlig.
Anonym bruker
"Snill Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Står ingenting ang. prøvetid eller oppsigelse i kontrakten, av den grunn jeg klør meg i hodet selv. I topp-innlegget er kontrakt tilgjengelig, eller det som kan anses som relevant.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det står jo der?
Arbeidsforholdet aktiviseres ved hver enkelt avtalt vakt. Tilkallingsvakten/den timebetalte har ikke arbeidsplikt annet enn ved avtalte
vakter.
Vis hele sitatet...
Gitt at du er timebetalt/tilkallingsvakt har du ikkje arbeidsplikt utover det du har avtalt av vakter.
Problemet er at jeg bli gitt en vaktplan medio mars måned som jeg aksepterte. Denne turnusen innholder vakter t.o.m den 30.10-17. Synes det er merkelig hvis denne vaktplanen skulle binde meg mer enn en ordinær arbeidskontrakt?
Sitat av daxtux Vis innlegg
Problemet er at jeg bli gitt en vaktplan medio mars måned som jeg aksepterte. Denne turnusen innholder vakter t.o.m den 30.10-17. Synes det er merkelig hvis denne vaktplanen skulle binde meg mer enn en ordinær arbeidskontrakt?
Vis hele sitatet...
Glemte du noe?
Anonym bruker
"Snill Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mildt sagt. Tar det for gitt at det skulle være en måned oppsigelse, men hadde vært OK og fått det bekreftet fra noen med litt kompetanse på feltet.