Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1173
heisann.. kjenner noen som skulle inn på facebook, men fikk kun opp en nettside med "If you are seeing this who have sucsessfully installed Apache Server 7. et eller annet" greia er at de ikke har installert det?

grunn te bekymring ?
Sikker på at linken var riktig?

Det er nok ikke vennen din som har installert Apache, det er serveren du koblet deg på. Det er vel ofte en testside etter man har installert apache på serveren sin, er du sikker på at linken var riktig? (Andre må gjerne rette meg om jeg tar feil på at slikt kan poppe opp hos facebook, altså.)
RESpekt's Avatar
Trådstarter
mja, var kun www.face... . com og ikke noen http:// foran også. prøvde og gå over til google sine sider og vips var det apache.org som dukka opp. reloada siden og den vanlige google dukka opp??

hva er apache foruten en server? Den var ansolutt ikke ønska as
Apache er rett og slett bare en server-"programvare". Ikke noe farlig!

Jeg vet ikke hvorfor den gjorde som du sa der, men tror ikke det skal være farlig, da vennen din mest sannsynelig så en testside for nyinstallert/oppdatert apache.

Så lenge ikke pcen er infisert av masse rart, og https://www.facebook.com fungerer fint, så vil jeg ikke tro at det er noe problem.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det kan være et forsøk på phising. Be vennen din kjøre en "ping facebook.com" i kommandovinduet for å se hva domenet resolver til.
RESpekt's Avatar
Trådstarter
aha, men det er serverne til nettsida man ser da?

ska be de om det, resolver til? hva vil det si?
Resolve blir vel som å si at du skal se hvilken IP du sender og mottar pakker fra. Når du skriver ping facebook.com, så vil det komme en liste med "Pinging facebook.com [XXX.XXX.XXX.XX]" også en liste med "Reply from XXX.XXX.XXX.XX".

Med andre ord, så må du se hvilken IP du sender pakkene til.

(Om NSO føler at jeg har forklart noe feil, så får han bare rette på meg, kanskje jeg sparte han for ei linje eller to, hehe.)
Sitter personen bak en proxy?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
nope, men i det siste når jeg avslutter så kommer det opp "tving program til avslutning" det heter så meget som "task host window" Paranoid som faen etter å hørt om RAT om mer ulumskheter.. Noen tips te bedre beskyttelse, forsikring rensing etter ulumskheter`?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Apache er rett og slett bare en server-"programvare". Ikke noe farlig!
Vis hele sitatet...
Problemet er bare at facebook ikke bruker Apache. De bruker en egenprodusert sak som heter HipHop. Sist gang de brukte Apache, så var det versjon 1.3. Så om man ser noe annet kan man være faen så sikker på at noe er galt.
den kommer bare på google chrome og ikke mozilla. Men dette med task host window? Altså et tilleggsprogram som lukkes hver gang jeg slår raskt av maskinen. Somebodys infected this shit laptop? Noen tips te hva jeg kan gjøre for forbedret sikkerhet?????
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
høres for meg ut som om du har et virus som har endret dns-innstillingene dine, og som linker deg mot en webserver som ikke er aktiv lengre.

installer antivirus
Slett alle cookies å prøv igjen?
RESpekt's Avatar
Trådstarter
har anti virus, finner ingen ting. så what to? liker ikke det når den avslutter så må et annet program avsluttes, het task host window? noen som veit hva det er?