Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2462
Hei freaks

Er det noen her som har peiling på hvordan jeg klarer å skaffe ip adresser til forskjellige brukere på forskjellige sosiale nettverk. som Nettby (vet det ikke eksisterer lengre) Gaysir, facebook?

har nemmelig blitt trakkasert av en mann der og jeg har ikke lyst til å anmelde det før jeg vet hvem sånn ca det er. han bor på samme plass som jeg gjør

Takker på forhånd for svar!
Selv om du skulle klare å få tak i ip-adressen vil du ikke finne ut hvem det er, med mindre du er veldig godt kjent med noen som jobber i firmaet som leverer internett til fyren.
Er ganske kjent med de som leverer internett til fyren ja.

og dessuten klarer jeg og finne ut hvem det er bare ved å få et kart over hvor ip adressen befinner seg. plassen jeg bor på er såpass liten
Sitat av Nugi Vis innlegg
Er ganske kjent med de som leverer internett til fyren ja.

og dessuten klarer jeg og finne ut hvem det er bare ved å få et kart over hvor ip adressen befinner seg. plassen jeg bor på er såpass liten
Vis hele sitatet...
Den prikken du vil få frem på kartet er telefonsentralen. Er det ett lite sted, så er det muligens samme telefonsentral som du selv er koblet til. Lykke til.

Det må en anmeldelse til før du får ut ip-adressen, og for å finne ut hvem den er registrert på.
Sist endret av caperno; 9. desember 2011 kl. 22:44.
Er ikke lett å få tak i IP-adresse direkte fra facebook, twitter etc. Da må du eventuelt hacker serverne til dem, noe som er tvilsomt. Bruk heller litt social engineering å få dem til å trykke på en link som går til en server du kontrollerer for så å logge IP-adressen dems på dette viset. Da kan du ta dette vider til ISP.

Kan jeg spørre hvilken ISP du har så god kontakt med at du får hentet ut brukerinformasjon bak en IP-adresse?
lag en webside som registrerer ipen til de som ser på den, send han linken..
Hvis du aktiverer at du får epost når noen sender deg melding, og deretter lar han sende deg en melding kan du få tak i ip-adressen.
Skal finne link om guide, sek.

Så ikke ut til at det fungerte mer, men her er en annen metode:

http://www.hacker9.com/trace-faceboo...il-header.html
Bruk tinyurl for eks til å skjule linken.

Bla ned under reklameboksen.
Sist endret av MrCryptical; 10. desember 2011 kl. 01:34.