Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1696
Har søkt litt rundt, men ikke helt klart å finne noe jeg liker.
Noen som har noen forslag til spill som ligner litt på Heroes of might and magic? har spilt både 1,2,3 og 4. Selvfølgelig mest 3 og 4. 5'ern fikk jeg aldri helt sansen for.

PS:spillet MÅ være turn-based. orker ikke diablo-type spill
Om du tåler gamle spill med ræva grafikk og har 20 minutter til å komme deg inn i interfacet, prøv X-Com (Det første).

Det har mange av de samme elementene som gjør homm så gøy.
Hvis tung strategi er din greie så finnes det flere mods til Civ 4 som gir spillet ett mer rollespill preg.
Ellers så er HoMM rimelig suverene på sitt felt. Age of Wonders og Etherlords seriene er rimelig like som HoMM, men i mine øyne er de bare dårlige rippoffs, som de fleste andre konkurrentene.

EDIT: Pantheon kommer med X-Com ja, burde tenkt meg det
Ikke noe vondt om X-Com, men det er rimelig utdatert (ikke bare grafisk) og temaet er aliens, ikke drager...
Det er ett artig spill, for all del, men sist jeg spilte det så ga det meg svært lite utenom minnene.
Sist endret av Mith; 6. mars 2010 kl. 12:16.
Sitat av Pantheon Vis innlegg
Om du tåler gamle spill med ræva grafikk og har 20 minutter til å komme deg inn i interfacet, prøv X-Com (Det første).

Det har mange av de samme elementene som gjør homm så gøy.
Vis hele sitatet...
skal ta en titt

Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis tung strategi er din greie så finnes det flere mods til Civ 4 som gir spillet ett mer rollespill preg.
Ellers så er HoMM rimelig suverene på sitt felt. Age of Wonders og Etherlords seriene er rimelig like som HoMM, men i mine øyne er de bare dårlige rippoffs, som de fleste andre konkurrentene.

EDIT: Pantheon kommer med X-Com ja, burde tenkt meg det
Ikke noe vondt om X-Com, men det er rimelig utdatert (ikke bare grafisk) og temaet er aliens, ikke drager...
Det er ett artig spill, for all del, men sist jeg spilte det så ga det meg svært lite utenom minnene.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med Age of Wonders og Etherlords, lastet ned disse og blei nokså skuffet


Flere tips any1?
King's Bounty: The Legend.
Eller King's Bounty: Armored Princess
Sitat av Miyamoto Vis innlegg
King's Bounty: The Legend.
Vis hele sitatet...
Sitat av Demolith Vis innlegg
Eller King's Bounty: Armored Princess
Vis hele sitatet...
Disse så bedre ut!
Alle total war spillene? Det er jo turns og alt det derre. går rundt på et svært map. når 2 stykk (Fiender) Møtes så sloss dere. istedenfor 8 folk du styrer på et 2D map så har du et svæææææært map som du styrer akkurat som et RTS spill. Dritt kult!
Age of empires: mythologies (skal finnes til ivertfall DS og PC).
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Kan så smått anbefale Price of Persia til DS. Det er turn based, men det er bare kriging. Spilte det en del timer da jeg var på ferie i sommer. Koste meg jeg iallfall.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Disse så bedre ut!
Vis hele sitatet...
Hehe, spillene er veldig like da originalen av King's Bounty regnes som forgjengeren til Heros of Might and Magic-serien
I tilfelle du ikke vet det, finnes det community mods til både HoMM 3 og 4 som er veldig bra i mine øyne.. De heter vel In The Wake of the Gods og Equilibris hvis jeg ikke husker helt feil.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Itheru Vis innlegg
I tilfelle du ikke vet det, finnes det community mods til både HoMM 3 og 4 som er veldig bra i mine øyne.. De heter vel In The Wake of the Gods og Equilibris hvis jeg ikke husker helt feil.
Vis hele sitatet...
Ikke helt hva jeg leter etter. Trenger liksom ikke flere dyr, men litt variasjon på en annen måte.. Skal begynne igjen på 4 nå. (likte virkelig ikke 3D effekten i 5'ern, også syntes jeg den var for uoversiktelig, men godt mulig det er jeg som ikke ga det nok tid)
Gleder meg masse til hmm6 i 2011! :-D
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Slenger meg på koret som vil anbefale Total War serien, til deg anbefaler jeg Total War: Medieval 2.

P.S: 25% av på Sega spill på Steam denne måneden (Relevant fordi Sega lager Total War spillene).
http://wog.celestialheavens.com/

Addon til Heroes 3. Rebalanseringer, hver hero får en egen ekstra unit og generelt mange kule ting. Kommer til å gi deg mange ekstra spilletimer med Heroes 3 :-)
disciples 3 renaissance ligner ganske mye på homm serien. er kun singleplayer tror jeg da
Elven legacy serien er ganske digg
Sist endret av coyote93; 23. desember 2010 kl. 23:14.
Prøvd Warlords?