Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3756
Hei!

Skal på ferie til Thailand om ei uke.
Skal til Phuket, så lurer på om det er noe spennende å sjekke der?

Utesteder, bazarer/markeder, noe annet spennende?

Noen tips, hva jeg burde passe/huske på?

Lurte også på hvordan det er å ta med snus.
Skal være der i 2 uker, så regner med å ta 3 - 4 bokser.

- Dr.Feelgood
Sist endret av Dr.Feelgood; 7. desember 2009 kl. 22:30.
pass på lommeboka, ikke bli for full, ikke ha random sex, ender du opp me enten en transe eller HIV/AIDS. Smil til alle og de smiler tilbake. snus kan du få tak i barer.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Biffen Vis innlegg
pass på lommeboka, ikke bli for full, ikke ha random sex, ender du opp me enten en transe eller HIV/AIDS. Smil til alle og de smiler tilbake. snus kan du få tak i barer.
Vis hele sitatet...
Skal dra med familien, så blir ikke akkurat mye drikking eller Thailandsk sex

Men har aldri hørt at man for kjøpt snus i barene?
Eventuelt hva slaks barer?
Sist endret av Dr.Feelgood; 7. desember 2009 kl. 22:48.
Hvor mye betaler du for fly frem og tilbake?
- sorry for skravel utenfor emnet.
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av OracIe Vis innlegg
Hvor mye betaler du for fly frem og tilbake?
- sorry for skravel utenfor emnet.
Vis hele sitatet...
6000 for per pers, fly + hotell, 2 uker.
- Np
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Skal dra med familien, så blir ikke akkurat mye drikking eller Thailandsk sex

Men har aldri hørt at man for kjøpt snus i barene?
Eventuelt hva slaks barer?
Vis hele sitatet...
Er hundrevis med skandinaviske barer der. Var der i høst i fjor, og der solgte de snus overalt. Ellers er dykking å anbefale (tok dykkerlappen der nede), eller eventuelt bare en snorkeltur til en av øyene i nærheten, er noen fantastiske korallrev der til tross for tsunamien som var der. Øyen Ko-Phi-Phi er fantastisk. Det går speedbåter i rute ut til alle mulige slags øyer der.

Liker du annerledes kultur, vil jeg anbefale en tur til Phuket By. Det er svært få turister der, så byen er lite preget av dette. Taxisjåføren så rart på oss da vi sa vi skulle dit. De lokale markedene og basarene er utrolig fascinerende, og en kan gå lenge å se på alt fra stekte kakerlakker til babyskilpadder.
Sist endret av Bartulf; 7. desember 2009 kl. 23:02.
Der er noen svenske barer der, de selger snus. jeg husker ikke helt men jeg tror at det er ulovlig å ha med seg mer en 1 tårn ditt eller var det et halvt tårn..usikker når men sjekk det opp på google, fins skjemaer der du ser hvor mye som er lov å ta med til forskjellige land =) møter sikkert en eller annen søt australier eller svenske vettu snakker av erfaring
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Er hundrevis med skandinaviske barer der. Var der i høst i fjor, og der solgte de snus overalt. Ellers er dykking å anbefale (tok dykkerlappen der nede), eller eventuelt bare en snorkeltur til en av øyene i nærheten, er noen fantastiske korallrev der til tross for tsunamien som var der. Øyen Ko-Phi-Phi er fantastisk. Det går speedbåter i rute ut til alle mulige slags øyer der.

Liker du annerledes kultur, vil jeg anbefale en tur til Phuket By. Det er svært få turister der, så byen er lite preget av dette. Taxisjåføren så rart på oss da vi sa vi skulle dit. De lokale markedene og basarene er utrolig fascinerende, og en kan gå lenge å se på alt fra stekte kakerlakker til babyskilpadder.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for mange bra tips!
Lurer på en ting, er de strenge på de barene? altså aldersgrense, er 17 år, men ser ut som litt yngre.
Fikk ikke noe inntrykk av at de var noe spesielt strenge der nede nei. Til og med nabojenta på 13 fikk handle øl, riktig nok på en 7eleven butikk
Kjempe flotte båtturer til diverse øyer, bare pass på at det er godt vær, og at båtføreren ikke kapper av bensinfilteret for så og dra full pupp på moterene så snart han får start...
Nok av butikker og shopping muligheter vist du liker sånt, og barer er det heller ikke helt mangel på!

God tur!
oi oi oi :P 17 ja....nei de er ikke strenge på sånt...du får kjøpt det meste ganske billig...kunne fortalt deg masse, men spør heller hvis du lurer på noe spesifikt så skal jeg svare så godt jeg kan
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
6000 for per pers, fly + hotell, 2 uker.
- Np
Vis hele sitatet...
SERR?! Faen, flybillettene vi kjøpte kosta 6000, og vi regner med 4000 til for et bra hotell i to uker. Vi skal til Bangkok og så videre til Koh Samui
Hvor i all verden fant dere denne dealen?

Sorry for mer utenomsnakk =/
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av Catnip Vis innlegg
SERR?! Faen, flybillettene vi kjøpte kosta 6000, og vi regner med 4000 til for et bra hotell i to uker. Vi skal til Bangkok og så videre til Koh Samui
Hvor i all verden fant dere denne dealen?

Sorry for mer utenomsnakk =/
Vis hele sitatet...
Finn.no/Reiser =)

men det er uspessifikert da, men har reist til minst 10 land uspesifikisert, og aldri hatt problemer med det, eneste var at vi måtte bytte hotell 2 ganger, ellers ingen ting annet.
Haha. De er ikke akkurat veldig strenge på aldersgrenser der nede :P
Handla øl der da jeg var 12, pluss røyk til bestemor..
Hvor i Phuket skal du ?
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Hei!

Skal på ferie til Thailand om ei uke.
Skal til Phuket, så lurer på om det er noe spennende å sjekke der?

Utesteder, bazarer/markeder, noe annet spennende?

Noen tips, hva jeg burde passe/huske på?

Lurte også på hvordan det er å ta med snus.
Skal være der i 2 uker, så regner med å ta 3 - 4 bokser.

- Dr.Feelgood
Vis hele sitatet...
Tar jeg ikke helt feil så er det samme kvote som Norge på Tobakk.... men dette hadde jeg ikke brydd meg om... har vært i Thailand 10 ganger aldri stoppet på vei inn og kjenner en haug med folk som har vært der like mye som meg...

Det er mulig å kjøpe snus der nede, men det er som regel dyrt.... ta heller med deg for mye inn i Thailand.
Hvis du skulle slite, så ta med deg snus boksen inn en plass med norsk flagg og spør etter snus og vis boksen.

Har bare vært i Phuket 2 ganger men kan anbefale:

- Tur til pang naa bay også kjent som James Bond Island( Filmen Man with the golden gun ble spilt inn der)

- Ta mye Thai massage og spis mye Thai mat

- Fantasea Theme Park http://www.phuket-fantasea.com

- Party i BanglaRoad...Tiger Bar er rått...som 17 åring vil damene henge på deg som hvitt på ris, men det er bare til å takke hyggelig nei...
Ta med deg fatteren så smiler han og

- Finnes mange strender der nede, noen har masse folk, noen har ingen folk
Selv likte jeg meg på surin stranden.

- Eller så har man alt du kan tenke deg av ting på stranden, vannscooter,fallskjerm etter speedbåt, dykking osv.

Glem det med aldersgrenser i Thailand, har du penger så får du kjøpt det du vil ha.

Kos deg der nede, skal selv ned igjen i Mars, og planen er faktisk Phuket
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Takker for mange bra tips, men hvordan er det med å drikke offentlig der?
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Takker for mange bra tips, men hvordan er det med å drikke offentlig der?
Vis hele sitatet...
Ingen problem
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
6000 for per pers, fly + hotell, 2 uker.
- Np
Vis hele sitatet...
var ikke det billig da?

Sitat av Elskurko Vis innlegg
, bare pass på at det er godt vær, og at båtføreren ikke kapper av bensinfilteret for så og dra full pupp på moterene så snart han får start...
Vis hele sitatet...
Hva mente du med dette da?
Sitat av MrErling Vis innlegg
var ikke det billig da?



Hva mente du med dette da?
Vis hele sitatet...

Hadde en litt uheldig tur til phi phi øya mens jeg var der
Båten vi dro med hadde fult av dritt i bensinen, så motorene stoppet hele tiden. Så da fant de ut at de skulle fjerne filteret, fungerte vell og bra et par meter helt til motorene stoppet igjen, fordi de fikk for mye dritt i seg. Så etter et par forsøk med full gass - stopp og et par meter med kjøring endte det med at han kjørte i ro tempo inn mot land. En tur som egentlig skulle ha gått kjempe fort, tok dermed et par timer ekstra..
Sitat av Elskurko Vis innlegg
Båten vi dro med hadde fult av dritt i bensinen,
Vis hele sitatet...
Er dette kanskje også et land som selger bensin med latterlig lavt oktantall? Har hørt om motorer som havarerer fordi bensina rett og slett er for dårlig fra produksjon
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Vi havna vist ikke i Phuket, men Krabi, ganske fint her, rolig osv.
Men ja, hvis noen andre lurer paa det samme som jeg lurte paa, saa kan jeg selv fortelle hvordan det er her.

Utrolig billig mat, vi betalte 40 kr for middag for 2 stk, fikk ganske mye mat ogsaa, massage koster for en time ca 30 - 40 kr, ganske bra massage ogsaa.

Alkohol er halveprisen av det i Norge, naa har jeg bare kjopt alkohol i butikken, men er ikke saa dyrt paa utestedene heller, i butikken koster en Smirnoff ice, Bacardi cocktail rundt 8 kr per stk, ol koster fra 5 kr til 10 kr for 0,5 per stk.

Klar og saant koster litt ikke saa mye billigere med tanke paa at det meste er fake, men for eks fake Element eller DC t sjorter koster rundt 50 kr.

Tjaa, har ikke rukket saa mye mere, har vart her bare 3 dager, saa.
Beklager skrivefeil, men tastaturet her er helt feilplassert og gammel, pluss ingen norske bokstaver =)
Sist endret av Dr.Feelgood; 16. desember 2009 kl. 17:32.
Jeg var der før tsunamien slo til, så det godt mulig noe av dette er litt utdatert, men jeg poster det allikevel.

*bangla road - legendarisk. ekstremt fett sted. Barer, transer, masse lys, masse bråk. Masse liv
*koh phi phi - anbefales på det sterkeste. paradis.
*Koh Khai Nok - fantastisk!! to øyer som sitter sammen ved en grunn sandbanke, så du kan gå mellom dem. nice å snorkle der
*Ko Lanta Yai - dykke eller snorkle her. skikkelig bra rev.
*phuket zoo - litt trist på en måte, litt slitent og sånn. Men, du får se mye spennende. Da vi var der, så ble vi igjen etter stengetid(litt ufrivillig egentlig, men vi klarte å rote oss litt bort), og da hadde dyrepasserene sluppet ut tre tigerunger så de kunne løpe litt fritt inne i parken. Veldig gøy å gå mot utgangen så pluttselig kommer det tre tigre mot oss, vi trodde de hadde rømt liksom Men så fikk vi leke litt med tigrene før vi gikk. Det var kult.
*Fatasea - Et utrolig show(tenk dyrepark møter akrobater, møter teater, møter cirque du solei)! En helt Ekstrem buffet! Det er noe du absolutt må få med deg
*Gems - verden største juvelbutikk, liker du bling er dette stedet å gå.
*Ligge på stranden med en kokkosnøtt i hånda, solbriller på, og bare nyte!
*Kjøre tuktuk, åhh, det er så gøy
*leie en longtail-båt og bare kjøre rundt et par timer og dykke litt på forskjellige steder.
*Spise masse god mat. folk sier man skal være forsiktig med masse greier, men det er litt overdrevent det meste. Vann på flaske og sørg for at kjøtt/kylling er stekt så klarer du deg bra. vi var der 8 stk, ingen ble syke.
*Kjøp våpen med deg hjem(sverd, kastevåpen, knokejern++)
*Og du må jo bare kjøpe en fake klokke, det hører med
*Dra på øyer og resteuranter der ingen andre truister er, det er så deilig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Би-2
Dr.Feelgood's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg var der før tsunamien slo til, så det godt mulig noe av dette er litt utdatert, men jeg poster det allikevel.

*bangla road - legendarisk. ekstremt fett sted. Barer, transer, masse lys, masse bråk. Masse liv
*koh phi phi - anbefales på det sterkeste. paradis.
*Koh Khai Nok - fantastisk!! to øyer som sitter sammen ved en grunn sandbanke, så du kan gå mellom dem. nice å snorkle der
*Ko Lanta Yai - dykke eller snorkle her. skikkelig bra rev.
*phuket zoo - litt trist på en måte, litt slitent og sånn. Men, du får se mye spennende. Da vi var der, så ble vi igjen etter stengetid(litt ufrivillig egentlig, men vi klarte å rote oss litt bort), og da hadde dyrepasserene sluppet ut tre tigerunger så de kunne løpe litt fritt inne i parken. Veldig gøy å gå mot utgangen så pluttselig kommer det tre tigre mot oss, vi trodde de hadde rømt liksom Men så fikk vi leke litt med tigrene før vi gikk. Det var kult.
*Fatasea - Et utrolig show(tenk dyrepark møter akrobater, møter teater, møter cirque du solei)! En helt Ekstrem buffet! Det er noe du absolutt må få med deg
*Gems - verden største juvelbutikk, liker du bling er dette stedet å gå.
*Ligge på stranden med en kokkosnøtt i hånda, solbriller på, og bare nyte!
*Kjøre tuktuk, åhh, det er så gøy
*leie en longtail-båt og bare kjøre rundt et par timer og dykke litt på forskjellige steder.
*Spise masse god mat. folk sier man skal være forsiktig med masse greier, men det er litt overdrevent det meste. Vann på flaske og sørg for at kjøtt/kylling er stekt så klarer du deg bra. vi var der 8 stk, ingen ble syke.
*Kjøp våpen med deg hjem(sverd, kastevåpen, knokejern++)
*Og du må jo bare kjøpe en fake klokke, det hører med
*Dra på øyer og resteuranter der ingen andre truister er, det er så deilig.
Vis hele sitatet...
Det med våpen, jeg vil anbefale å være forsiktig, jeg vet ikke hvordan det er med sverd og kniver, men knokejern er ulovlig i Norge, så hvis du blir tatt i tollen i Norge, så ligger du tint ann.

Ellers bra anbefalinger