Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4158
Hei!
Er det no stress å reise til USA med domfellelse? jeg snakker da ikke om drapsforsøk eller underslag eller lignende, men i form av forelegg.
har ett forelegg på meg som er 1,5 år gammelt og jeg skal i retten til uka for noe helt absurd.
Worst case - 2 forelegg - får jeg reist til USA til vinteren da?
Umulig å finne oppdatert info på dette.. Thanks-
Ta kontakt med din lokale ambassade.
Dersom det er narkotika du har fått forelegg for kan du se langt etter å dra til usa de nærmeste 10 årene.
HøyRisiko Psykopat
Hva med hells angels forhold da?
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
Hva med hells angels forhold da?
Vis hele sitatet...
Og det vil si? Tror ikke det er ulovlig å være medlem der.
HøyRisiko Psykopat
Nei men eg trudde dei ikkje fekk komme inn til USA :S :P
lite oppløftende dette her.. noen som har noen konkrete erfaringer?
Forelegget er for 0,000001 gram kokain (hos politiet kalt "en brukerdose")
Er det ikke forskjell på botsregister og strafferegister og hva har egentlig amerikanske myndigheter innsyn i?
Kjenner folk som har hatt flere dommer på seg som har reist til USA uten problemer.

Den mest alvorlige dommen var drapsforsøk med skytevåpen.
Vold og vold mot offentlig tjenestemann var heller ikke nok til å stoppe dem fra å reise inn i landet.
Hvis man vil til USA så er det viktig å krysse av riktig på det skjema som det står om du har vært på tysklands side i 2. verdenskrig...

og det skjemaet må vel fylles ut elektronisk 14 dager før flyreise i disse dager meg bekjent.
Sist endret av fxxked; 6. september 2009 kl. 10:39.
Min svoger har masse dommer på seg (også ubetinget fengsel) for bl.a. vold, ran, stoff, tyveri av bil inkl. biljakt med politiet og vraking av bil - kjøring uten lappen i svært beruset tilstand osv.
Han var i USA i sommer
Han måtte fly fra Stavanger til Oslo for å møre opp på intervju på ambassaden der. Husker ikke så mye mer av historien, men han måtte visst sitte der og låve at han var ferdig med alt krøll osv. og at hans eneste mål i livet var å være snill gutt.
Det gikk greit til slutt
Sitat av fxxked Vis innlegg
Hvis man vil til USA så er det viktig å krysse av riktig på det skjema som det står om du har vært på tysklands side i 2. verdenskrig...

og det skjemaet må vel fylles ut elektronisk 14 dager før flyreise i disse dager meg bekjent.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat dette skjemaet jeg har stusset litt på. Hvis man får godkjent sin visa waiver-søknad på nett, burde man ikke ha rimelig stor sjanse til å komme inn? Border patrol kan da umulig ha mer tilgang til informasjon enn den, så hvis man blir nektet adgang må det i så fall være på trynefaktor.
ja, er vel når man søker om arbeidstillatelse de bryr seg om dommer. De kan vel som nichotin sier ikke ha tilgang på det norske strafferegisteret på flyplassen i NY.
Og en jeg kjenner måtte forøvrig avlevere ren urinprøve før han fikk arbeidsvisum, siden han hadde blitt tatt med hasj en gang..
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
En kompis av meg som er femten fikk noe bot for ett tyveri på skolen vår for en stund siden, og på det brevet han fikk fra politiet tror jeg det sto noe om at han ikke kunne dra til USA, eller noe sånt...
Eller noe sånt ja.
Det oppklarte jo hele tråden!

Det er slike restriksjoner på å reise utenlands dersom man får en betinget dom eller samfunnstjeneste.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Det er akkurat dette skjemaet jeg har stusset litt på. Hvis man får godkjent sin visa waiver-søknad på nett, burde man ikke ha rimelig stor sjanse til å komme inn? Border patrol kan da umulig ha mer tilgang til informasjon enn den, så hvis man blir nektet adgang må det i så fall være på trynefaktor.
Vis hele sitatet...
Jo det står også det på slutten av innsjekkingen. Skjemaet gjør deg kvalifisert til å reise inn (så fremt det er ærlig besvart), men du er allikevel ikke garantert å få komme inn. Om du er drita, har med deg mistenksom bagasje eller lignende som kan virke "truende". Jeg skal til New York om noen uker og er litt nervøs da flybilletten min har slått sammen fornavn og etternavn til ett. Det har før hindret folk i å reise inn, men jeg regner med at så lenge skjemaet/visumet viser riktig er det ikke noe issue.
Hm. Okey. Er det noen det er OK å lyve til så må det være den amerikanske stat, de fortjener jo samme medisin,
spørsmålet blir da; Hva kan disse egentlig finne ut? Synes å ha hørt noe om at de kan kun søke i strafferegisteret som visstnok er noe helt annet en botsregisteret. Hvis du altså er straffet med bøter kan man trykke "no" på alle valgmuligheter og stå med glans. Stemmer?
Bøter er kun for mindre overtredelser og forseelser, ikke kriminelle handlinger. Så om du ikke er straffet for noe, er det ikke farlig. Bare svar ærlig på spørsmålene, så ordner det seg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
21 3
svarte No på alt ettersom jeg syntes det var mest passende i går kveld, fikk godkjent Visa Waiver