Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1214
Hei, neste år skal jeg til Thailand. Er det noen her som har en del informasjon om priser på elektriske produkter der? Har hørt at det ikke er så veldig billig, generelt; stemmer dette?

Og er det noen som har peiling på hva vi bør reise til, har allerede bestilt til Phuket.

Jeg lurer også på om det er lurt å kjøpe evt. mobil(er), spill (til ps3), prosjektor, lerret, etc. der?

Håper på godt innspill
Akkurat tilbake fra reise i Thailand, Vietnam og Laos nå Lørdag. Reist 2,5 mnd.
Elektronikk er ikke mye billigere i Thailand. Enkelte steder finner du billige iPod og mobiltelefoner på diverse marked, men i "vanlig" butikk er det som regel ganske likt som hjemme i Norge. På disse markedene er også sjansen for at en iPod, som ser helt lik ut, kun har plass til en sang etc. Selvom designet er likt trenger ikke hardware være det.
PC- og konsollspill, samt filmer er veldig billig i Thailand, men enda billigere i Laos og Vietnam (ca. halv pris fra Thailand).

Du har bestilt til Phuket? Har mange tips til hvor du kan reise, men det kommer veldig ann på hva slags ferie du er ute etter, hvor lenge du skal være og hvem du skal reise sammen med.
Selv var jeg i Phuket på Hat Kata i 1 uke, noe som ikke var kjempe for min del. Mye svensker, gamle folk og par. Fysj. Mange skreddere snakker også svensk der nede, noe som fort blir plagsomt. Festestrøket i Patong er verdt å få med seg - men her er det like kjøttmarked som i Pattaya. Ladyboys (Katoi) og kvinnelige horer om hverandre overalt så langt øyet rekker.
Eneste jeg sitter igjen med fra Phuket er Phuket Bungee Jump som er utrolig gøy og jeg ikke angrer et sekund på. 56m høyt og oversett av en 'jump instructor' fra New Zealand. Ingen ulykker siden '94.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Hmmf.. Det er vell 3-4 mil unna flyplassen i phuket vi skal være, om jeg skal være nøyaktig. Selger de noen billige mobiler som jeg kan fint bruke i Norge da? (med norskt sim-kort). Vi skal være i thailand i 2 uker, så vi har litt tid på oss, og har tenkt å kjøpt veldig mye klær. Er det mye "fake" klær der? Har lest at kvaliteten er god forhold til hvor billig det var? Stemmer det?
Jeg så du skrev elektronikk, men tar en sjans på å nevne dette. Som wkL sier, det er massevis av skreddere der nede. Mange av de er nok litt jallah i mangel av et bedre ord, og hold deg unna de som har fastpristilbud i vinduene er et tips jeg har hørt flere ganger. Samt de stedene de nærmest tar tak i deg og drar deg inn, de mest seriøst stedene gjør ikke det fordi de vet at folk kommer til dem siden de har et godt rykte.

Jeg og et par kamerater planlegger en tur ned til september, så jeg har googla litt på det, og så lenge du finner en av de seriøse skredderbutikkene så kan du få lagd en en veldig bra tailored dress til en billig penge. Samme dress som du sannsynligvis hadde måttet betale 3-4 ganger så mye for i Norge. Jeg skal hvertfall bruke litt penger på en skikkelig dress der nede. Det er jo noe alle kommer til å trenger før eller siden uansett, bryllup, begravelser, konfirmasjon and so on and so on, så greit å ha mener nå jeg

Edit: Glemte jo helt å si at det er masse folk som skriver blogg osv fra reiser, så hvis du vil finne en anbefalt skredder i Phuket så er google din venn!
Sist endret av Almighty; 17. mars 2008 kl. 15:35.
RampLest's Avatar
Trådstarter
Takk for alle svar, men er det noen som har svar på det som gjelder elektronikk?
elektronikk er bitte grann billigere der enn her kommer ann på hva du skal kjøpe, kan nevne at i pattaya har de et stort elektronikk kjøpesenter på rett rundt 7-8 etasjer midt i sentrum der de selger alt av elektronikk