Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4903
Hei freaks!

Jeg vet det er en del tråder her om hvordan jobb og tatoveringer funker sammen, men jeg har ingen svar på akkurat min type jobb og tatovering så derfor spør jeg her. Jeg skal jobbe innenfor IT når jeg fullfører utdanningen min, mest sannsynlig innenfor datasikkerhet. Jeg elsker tatoveringer, men liker samtidig konseptet i å ha mange tatoveringer, men samtidig mulighet til å skjule alle. Jeg er ingen stor fan av hals, fjes, og hender, men det er en type tatovering på hånden som jeg liker veldig godt, siden jeg synes denne typen passer godt sammen med klokker. Tatoveringen jeg snakker om er en lik McGregor sin (http://imgur.com/a/CJ2JH) og går ikke så langt oppover hånden.

Det jeg lurer på er om en slik tatovering som fortsetter såpass kort oppover hånden kan bli en problem i IT-bransjen. Jeg vet at det er lurt å kunne skjule tatoveringene dine til hver en tid, men jeg har virkelig lyst på en slik. Noen som har erfart noe de kan dele, eller noen tips? Tusen takk!
Tror ikke det skal være noe særlig problem.
IT bransjen så er det vel mye langarmede skjorter også
Bozare's Avatar
Trådstarter
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Tror ikke det skal være noe særlig problem.
IT bransjen så er det vel mye langarmede skjorter også
Vis hele sitatet...
Du har absolutt et poeng der, men husk at denne tatoveringen går utover på hånden. Det jeg er mest urolig for, siden den ikke kan skjules
Ja man vet jo aldri hva en potensiell arbeidsgiver vil synes om det.
Hadde kanskje vært litt værre om det var skole eller barnehage ellernoe slikt du skulle begynt å jobbe på.
Har en kompis med en ganske lignende tattoo på hånda som går enda mer ut samt også tattoos på fingrene.
Han har aldri hatt noe problem med å skaffe seg jobber (Det har for det meste vært klesbutikker, sportsbutikker og slike ting)
Men igjen så er de kanskje litt friere på sånt i de yrkene enn hva det kan være med andre yrker.
Kanskje du kan forminske den du har lyst på litt slik at det går ann å gjemme den under en klokke når du har på skjorte?
Godt at du skal inn i IT bransjen, her er det lite problematisk med tatovering (i min erfaring). Det har vel litt sammenheng med at IT verden er veldig avslappet når det kommer til dresscode e.l. Forrige jobben var det dress i alle avdelinger, annet enn IT avdelingen hvor vi hadde folk som gikk rundt med bl.a. Crocs og shorts. Vi hadde også et par folk med full sleeves.

Dette er så klart gitt at det er en passe smakfull tattovering. Pannetættis er litt uaktuelt.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Når jeg ble ansatt i (den ene) jobben jeg har nå så fikk jeg høre at det var skikkelig kult at jeg har full-sleve++ ordi det gir oss et ungt og kult inntrykk når vi sitter i møter med myndighetsmennesker og andre big-wigs. Det sagt så er Mexico et litt merkelig land...
Sist endret av nso; 23. juni 2017 kl. 02:20.
Sitat av nso Vis innlegg
Når jeg ble ansatt i (den ene) jobben jeg har nå så fikk jeg høre at det var skikkelig kult at jeg har full-sleve++ ordi det gir oss et ungt og kult inntrykk når vi sitter i møter med myndighetsmennesker og andre big-wigs. Det sagt så er Mexico et litt merkelig land...
Vis hele sitatet...
Den tror jeg ikke man kunne kommet seg unna med i Norge, nei! :P

Alle "næringlivsledere" jeg har snakket med har sagt det samme: ingen tydelige tatoveringer er fordelaktig.
Har jobbet i it-bransjen noen år nå. Big coorporate gjennom Europa og USA. Aldri vært noe problem med mine tattisser, selv om det regelrett står "fuck you" relativt godt synlig på kroppen min.
Hadde selv en lærer med "bitch" skrevet godt synlig i nakken. Dette var på vgs vel og merke.

Tror de fleste jobber går greit med unntak av enkelte veldig formelle stillinger. Da bør man vertfall kunne skjule tattoveringene.
IT-Konsulent
Jobber selv i IT bransjen, min erfaring er at ingen bryr seg om du har masse tattoveringer, så lenge ingen er vulgære, har politiske budskap eller annet upassende. Dog, ville jeg vært litt påpasselig og kanskje ikke tattovert noe på hånden, slik Mc Gregor har, før du har din første jobb iallefall.. Tviler på at det kan skje, men om det skulle være den lille tingen som skilte deg fra en annen, så er det kjedelig. Har selv tatovering på underarmen, og har på meg t-skjorte nå på kontoret. Ingen bryr seg om den akkurat.. Får bare kommentarer på at folk liker den og lignende. Aldri blitt diskriminert pga. det, samtidig har jeg skjult tattooveringer jeg har på alle jobb intervjuer jeg har vært i.
Hat selv tattoovering på hals, fingre og hånd om vi skal nevne det synlige, Har da vært innom følgende bransjer: Salg i butikk, Salg, Helse, Industri og jobber per dags dato på terminal. Har aldri hadd noe problemer med tattooveringer, men du kan forvente mange dømmende blikk om du tar noe veldig synlig.

Sitat av Grossie Vis innlegg
Jmin erfaring er at ingen bryr seg om du har masse tattoveringer, så lenge ingen er vulgære, har politiske budskap eller annet upassende.
Vis hele sitatet...
Word! synlige tats bør være meget gjennomtenkt!
Sist endret av puppetwar; 23. juni 2017 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Null stress, spesielt ikke den du linker til, den ser veldig fin ut. Nå i 2017 har de aller fleste en eller annen tatovering, sikkert personen som skal ansette deg også Kjenner en som jobber innenfor sikkerhetsbransjen i forsvaret og nesten alle han jobber med har tatoveringer, og flere som er synlig. Men som grossie over sier, ingen bryr seg så lenge de ikke er over-the-top vulgære eller har andre politiske/upassende budskap. Det er vel common sense antar jeg
Sist endret av barbiegirl; 24. juni 2017 kl. 10:29.