Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3648
Hei

Har problemer med at videoer blir forvrengt både lokalt og online(yt,vimeo etc). Antar det har med Codecs å gjøre men hvilken?

Problemet dukker opp 2 av 3 ganger når maskinen er restartet..

Maskinvare:
MB: Asus Rampage V Extreme
CPU: Intel Core i7 6850k
GPU: Nvidia Gforce GTX 1080
RAM: 32GB
Temperaturer på Mb,gpu,cpu ifra 30 til 43 grader

Noen som har en ide om hva jeg kan prøve?

Bildet viser hvordan videoer blir forvrent på Youtube:
http://bildr.no/view/UVRUTXdZ
Har du prøvd å oppdatere Nvidia-driverne? Det skal vel strengt tatt ikke være et codec-problem hvis all video har sånne artifacts..
Limited edition
Moff's Avatar
Dette kan også komme av dårlig kontakt mellom skjerm og skjermkort. Prøv å bytte ledningen. Hvis skjermen din støtter det kan du også switche mellom ulike typer kabler. Prøv DVI eller Display Port hvis du bruker HDMI nå. Har sett mye merkelig "støy" på bildet som har blitt løst ved å skifte kabel.
Har nyeste drivere, prøvd å nedgradere også.. akkuratt likt.

Har 2 skjermer.. en 28" 4k med HDMI og en 21" HD som er koblet med DVI, det er helt likt på begge skjermene.. kan dra videoene imellom og det er samme problem. Så det kan ikke være kabling. Dette skjer som sagt KUN på videoer. Aldri vært noe problem på spill,bilder,desktop,nettsider eller noe.. Så det er derfor jeg misstenker Codecs? Fant ett program som heter: Installedcodec, der kan jeg disable en og og teste. Vet ikke om noe bedre enn å prøve dette. Har googlet i lange tider angående dette men finner ingen løsning.