Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4374
Hei, har en oppgave om filrettigheter. Noen som kunne forklart litt? Prøvd å google rundt, men ikke fortstått så mye om det. MEN om jeg har skjønt riktig så blir det strengt tatt:

Arnulf lager en mappe som heter "filmer". Her får Robin lov til å se på filmer, men ikke slette noe. Under filmer lager Arnulf kategorier som "komedier, "skrekkfilmer" osv osv. Har robin da samme rettigheter på alle kategoriene som han har på "filmer"?
Ja, Robin har samme rettigheter i undermapper, med mindre Arnulf endrer på spesielt på dette.

For enkelhets skyld, når man lager en ny mappe så arves rettigheter fra mappen over.
Trådstarter
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Ja, Robin har samme rettigheter i undermapper, med mindre Arnulf endrer på spesielt på dette.

For enkelhets skyld, når man lager en ny mappe så arves rettigheter fra mappen over.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Så om jeg legger til Kevin i OU'en til Robin. La oss si den heter "Filmgruppa". Så vil Kevin automatisk få samme rettigheter til Robin?
Sitat av Poverud Vis innlegg
Tusen takk! Så om jeg legger til Kevin i OU'en til Robin. La oss si den heter "Filmgruppa". Så vil Kevin automatisk få samme rettigheter til Robin?
Vis hele sitatet...
Nei og ja. Arv av rettigheter, dvs default innstillinger gjør at man arver ovenfra, ikke fra siden eller nedenfra. Om ikke noe er endret på Robin vil Kevin få like rettigheter, men rettighetene kommer fra Filmgruppa, ikke fra Robin.
Trådstarter
Sitat av lumbricus Vis innlegg
Nei og ja. Arv av rettigheter, dvs default innstillinger gjør at man arver ovenfra, ikke fra siden eller nedenfra. Om ikke noe er endret på Robin vil Kevin få like rettigheter, men rettighetene kommer fra Filmgruppa, ikke fra Robin.
Vis hele sitatet...
Var selvfølgelig det jeg mente, bare litt dårlig forklart! Tusen hjertelig!