Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4212
Hvordan er det med hotell i Amsterdam ang. røyking av "urter"? Er det problemfritt å gå ut å røyke, for så gå inn på hotellet igjen? Snakker om 4-5 stjerners hoteller uten røykerom selvsagt. Hørt du kan bli kastet ut hvis du bruker dop på visse hoteller, eller angår det bare hard-drugs?
Ja, det er problemfritt. Bare ikke stå rett utenfor inngangen. Hasj og weed er lovlig i Nederland, om du kommer fjern inn bryr de seg like lite som om du skulle komme dritings. Det er nok ikke lov å røyke på rommet heller så hold deg unna det.
Sist endret av kn^tte; 31. januar 2017 kl. 02:42.
Crooked's Avatar
Trådstarter
27 4
Takk for svar! Flere som skal dit mellom 13-20 feb?
Jeg bor her, så jeg er nok her da!
Hva er planen din?
Pleinvrees on Tour er 18. Februar og Bonobo spiller 20. Februar @ Paradiso..
Crooked's Avatar
Trådstarter
27 4
Så bra. Lite planer bortsett det åpenbare. Takk for tipset! Much appreciated Kan sende deg en PM når vi kommer dit?
Helt uproblematisk og røyke for så å gå inn på hotellet. Bodde selv på Plaza Victoria og der var det ikke lov å røyke på rommet, så da stod vi rett utenfor inngangen. Ingen som brydde seg i det hele tatt.

Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg bor her, så jeg er nok her da!
Hva er planen din?
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hva du som norsk, jobber med i Amsterdam?
Siden det allerede er massevis av tråder om Amsterdam, så låner jeg denne istedenfor å opprette en ny Noen andre som skal se Post Malone på Melkweg nå på søndag?
Sitat av Crooked Vis innlegg
Kan sende deg en PM når vi kommer dit?
Vis hele sitatet...
Ja, det hadde vært gøy!

Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hva du som norsk, jobber med i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
Amsterdam er veldig internasjonal så du kommer langt med å bare kunne engelsk, selv om jeg prøver å lære meg nederlandsk sakte men sikkert. Jeg jobber som content writer og markedsfører, så skriver norske beskrivelser på produkter for norske bedrifter som de kan putte på hjemmesidene sine o.l.. Er bare 3 måneder igjen, så holder på å lete etter jobb i noe mer den retningen jeg snart har mastergrad innenfor. Så, jeg flyttet egentlig hit for å ta master, men trives veldig godt så fortsetter nok å bo her.

Har blitt kjent med en del nordmenn her etter jeg flyttet hit. Det er en del programmerere, folk som jobber i norsk kundeservice, markedsføring, osv. Vi er ikke veldig mange nordmenn her, så det er egentlig ganske lett å få seg jobb som nordmann dersom jobbene krever at du snakker norsk. Det er en del av de, da det er veldig mange store bedrifter som har hovedkvarter eller kontorer her. Etter Brexit har også mange bedrifter flyttet eller driver å flytter bedriftene sine fra London til Amsterdam, så det er egentlig veldig greit å bo her nå, og mange jobbmuligheter.