Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 557
Hei! Hadde min kjøre eksamen forige dagen og da kom det spørsmål om åssen det var enklest å dele filer mellom 1 bedrift men 3 forskjellige avdelinger. For eksempel en avdeling i Horten, en i Tønsberg og en i Ski. Jeg svarte da at dette kunne ordnes med en server, noe som jeg er veldig usikker på.. Er det riktig at det kan gjøres med en server? Jeg er ikke ute etter svar til noe oppgave, vil bare få vite om jeg er helt på jordet eller om jeg har delvis riktig.

En trenger en fildelingsserver, ja. Ofte brukes det en Windows server med active directory, dog når en skal ha tilgang fra avdelinger som ligger fysisk adskilt, brukes det ofte VPN tunneler mellom dem i tillegg. Da det er vanskelig å vite hva dere har har som pensum, og hva spørsmålet egentlig var er det vanskelig å si om du har rett eller ikke.
Trådstarter
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
En trenger en fildelingsserver, ja. Ofte brukes det en Windows server med active directory, dog når en skal ha tilgang fra avdelinger som ligger fysisk adskilt, brukes det ofte VPN tunneler mellom dem i tillegg. Da det er vanskelig å vite hva dere har har som pensum, og hva spørsmålet egentlig var er det vanskelig å si om du har rett eller ikke.
Vis hele sitatet...
Okei, fikk oppklart en del av det der Har en muntlig del på fredag, som vi forbedre oss på, så går nå igjennom alt jeg har skrevet. Takk