Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2032
Hei freaks! Vi er 3 kompiser som tenker å ta en tur til Vietnam i sommer, i ca 4uker.Det vi håper på å få til er at det blir en reise vi sent vil glemme, hvor vi opplever mye forskjellig kultur og natur som er litt utenom det man ellers finner på vanlige turistplasser.

Vi kommer til å ta fly til Ha Noi, og vil deretter prøve å få reist litt rundt i landet, med buss eller tog. Vi ser og for oss at vi kanskje leier hver vår 50cc i de forskjellige plassene vi drar til, slik vi har mulighet til å komme oss lettere rundt. Ingen av oss har vært i Vietnam før, så vi vet ikke hvor og hva vi "burde" få med oss av severdigheter.

Det vi håper å oppleve er alt i fra stressende byliv, vakker natur og late dager langs strendene på kysten og lignende.

Er det noen som har erfaring fra Vietnam her inne? Eller har vært på lignende reise andre plasser? Kan nevnes at vi ikke har tatt en endelig beslutning enda om reisemål. Vi var litt i stuss om vi skulle ta India eller Malaysia, men det er pr dags dato Vietnam som frister mest, ut ifra det lille vi har hørt og lest.

Ang overnatting, så satser vi på å ikke bestille alt av overnatting, men heller ta det litt så det faller seg, til de plassene vi kommer. Kanskje bo i et "telt" langs stranda eller noe slikt hvis det lar seg gjøre.

Setter stor pris på dersom noen tar seg til bry å hjelpe oss!
Sist endret av tjuicez; 27. januar 2012 kl. 00:29.
Er jo standard råd som gjelder hvertfall. Pass på penga deres og tinga deres. Folk som har lavere levestandard enn oss tror at alle Nordmenn er millionærer. Det er fort gjort å havne i fella på sånne turer. Sørg for at dere pakker med dere litt sunn fornuft, så kan det der bli ett minne for livet! Inspirerende tiltakslyst dere har!
Les gjennom dette først: http://www.bedrereise.no/reisetips-for-vietnam/

Når du lander i Hanoi så VÆR FORSIKTIG og FØLG GODT med utstyrene dine! Første du vil legge merke til er folk som kommer strømmende mot deg som prøver å selge ting til deg, og andre som later som de er taxisjåfører som er villige til å bære tingene dine. Gir du ifra deg bagasjen da vil de nok begynne å løpe ifra deg, lol. Se etter en ordentlig taxisjåfør før du laster bagasjene i bilen. Verdisaker som: kamera, mobil, pengbok --> ikke ha dem utenfor hengende rundt kroppen eller i lomma. Ha dem i sekken din! Utrolig mange lommetyver der.

Vet ikke helt om overnatting ute er safe, men jeg foreslår at dere tar dere en tur innom et hotell. Prisen for 4 stjernes hotell ligger vanligvis på 4-10 dollar per person for natten. Sjekk alltid prisene på brosjyrene deres først før dere betaler! Her blir som regel turister hustla xD Angående betaling av kredittkort så følg med når de dreger kortene dere! IKKE etterlat verdisakene i hotellet! Ta dem med dere når dere forlater rommene deres.

Dere må stikke sørover i Vietnam :P Nha Trang, Ho Chi Minh byen(Saigon) Utrolig fine byer :P
Jeg vil også need! vi er tre kompiser som har planlagt neste sommer, skaffe oss scootere og gjøre som top gear gjengen! det burde bli fett! håper med du kommer med full rapport om turen!
Etter å ha sett trafikken i vietnam hadde jeg tenkt meg om 2 ganger før jeg leier meg scooter..... Sjekk youtube...
Jeg jobber her nede i den delen av asia. Vi har ikke lov av arbeidsgiver til å ta på en tohjuling omtrent. Men om du skal gjøre det så må du vite at trafikken er fullstendig annerledes, og sannsynligheten for at du går på en smell er enorm. Da også med svært begrenset kapasitet i ambulanse og redning. Samt at om du kjører på noen kan du bli holdt økonomisk ansvarlig for latterlige beløp(les: tjostolv, moland). Om du skal kjøre mc så BRUK HJELM!!!!

Men mitt beste råd for dere er dog India, eller et annet land og baser dere på å ta tog/buss, dere kan reise på 1 klasse billig og ha det flott, men samtidig trygt.
Hører mye bra om Halong bay, så det burde dere vel sjekke ut