Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1616
Hei!

Jeg og en kompiss har nå fått taki pw til en venn av vår og vi var inne på facebooken hans. hva vi gjorde er vell uvesentlig.

spørsmålet er, om han anmelder det er det garantert at politiet finner ut hvem det er? for det er ganske mye av det her i byen jeg bor i, så de vil nok utforske det litt

om han anmelder det, er det noen måte for meg å skjule alle mine spor?
f.eks så de ikke vil finne ut av jeg var den siste som var pålogget facebookn hans, eller noe som helst...

Takker for alle svar på forhånd

PS: trenger ikke å komme med moralpreken om hvor idiotisk det er å være inne på facebooken til en kompiss, men gjorde det av veldig god grunn. men har nå dårlig samvittighet. Og det er ikke noen mulighet for at jeg sier til han at jeg var på facebooken hans.
Sist endret av Nugi; 15. desember 2011 kl. 02:58. Grunn: glemte å skrive med noe
har du allerede logget inn på brukeren så er ip-adressen du brukte logget.

sendte du trusler eller hva gjorde du? en uskyldig facerape driter de i ville jeg tro. har du allerede lagt igjen spor kan du glemme å fjerne dem. kommer an på om eieren av kontoen i det heletatt går frem med å anmelde da.

brukte proxy?
Sist endret av WhiteHat; 15. desember 2011 kl. 03:00.
Trådstarter
Jeg gjorde ingenting med facebooken, eneste jeg trengte var info mellom han og en annen som inkluderte meg...ikke noe skumle greier, men jeg måtte bare vite. jeg snakket ikke med noen, skrev ingenting på veggen hans eller noe

nei jeg brukte ikke proxy.
om du ikke har åpnet en notification/post som han kan ha blitt oppmerksom på. så vil du nok ikke bli tatt om du bare har lest meldinger etc.

så lenge du ikke har skrivet noe så er du forholdsvis ganske trygg om han ikke sjekker hvilke adresser som har logget inn.
Sist endret av WhiteHat; 15. desember 2011 kl. 03:04.
Trådstarter
Men PW er jo skiftet da, så han kommer jo seg ikke inn på facebooken før han får tilbakesendt passordet sitt...så han merker jo garantert at det er noen som har tuklet med facebooken hans.
skift det tilbake?
Sitat av Nugi Vis innlegg
Men PW er jo skiftet da, så han kommer jo seg ikke inn på facebooken før han får tilbakesendt passordet sitt...så han merker jo garantert at det er noen som har tuklet med facebooken hans.
Vis hele sitatet...
kan du logge inn på facebooken med det nye passordet og bytte til det gamle?

så ikke at du hadde byttet passordet, det var dumt, ingen moralpreken. men får håpe at han ikke tar bryr seg så mye om det, bare for nytt passord og ikke vet hva han skal gjøre videre med saken.
Trådstarter
Greia er at jeg fikk pw igjennom at jeg klarte spørsmål svaret på hotmailen hans. jeg har ikke peiling på hva det gamle pw er... eller så har jeg jo selvfølgelig skiftet pw tilbake
Sitat av Nugi Vis innlegg
Greia er at jeg fikk pw igjennom at jeg klarte spørsmål svaret på hotmailen hans. jeg har ikke peiling på hva det gamle pw er... eller så har jeg jo selvfølgelig skiftet pw tilbake
Vis hele sitatet...
da foreslår jeg at du ikke gjør eller tenker mer på saken. ellers vil det antageligvis føre til at du kan gjøre noe dumt som forverrer.

ikke tenk på det, vent og se hva som skjer.
Trådstarter
Det er det som er planen ja, tenkte bare om det var noen glupinger her inne som om det går an å dekke spor online!

Men takker så mye for svar i alle fall
tror ikke at politiet legger de største ressursene i at noen tar seg inn på facebooken til noen andre
Ahh for en fantastisk god kompis du er. Skulle ønske jeg hadde slike som deg. Som ga faen i mitt privatliv og som gjorde innbrudd hos meg..
Se for deg dette: Du skal logge inn på Facebook og får beskjed om "feil passord". Du går rett på politistasjonen og anmelder forholdet. På anmeldelsen skriver du "Jeg kommer ikke inn på Facebook. Det står at jeg har feil passord". Deretter setter politiet i gang en etterforskning for å finne ut hvorfor du ikke kan bruke passordet ditt på Facebook og finner ut at det skyldes at noen har byttet det.

Ser du hvor usansynlig det virker?
Er ikke lenge til 3 verdenskrig bryter ut nå, just because o facebook.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Se for deg dette: Du skal logge inn på Facebook og får beskjed om "feil passord". Du går rett på politistasjonen og anmelder forholdet. På anmeldelsen skriver du "Jeg kommer ikke inn på Facebook. Det står at jeg har feil passord". Deretter setter politiet i gang en etterforskning for å finne ut hvorfor du ikke kan bruke passordet ditt på Facebook og finner ut at det skyldes at noen har byttet det.

Ser du hvor usansynlig det virker?
Vis hele sitatet...
Mindre, men kanskje hvis det sees i et litt større lys så er det større mulighet.

Han logger seg inn på facebook, men PW fungerer ikke. Han prøver en 2-3 ganger, og får locked konto. Han ber om å få tilsendt dette på mail, og åpner mailen sin, forandrer passord osv. Han sletter denne mailen, og trykker på deleted items for å tømme søplebøtta. Der ser han at det ligger en annen mail fra Facebook angående reset av passord. Han åpner denne og ser at den er blitt sendt XX.XX.XXXX kl YY.YY. Han går da inn i Facebook igjen og sjekker profilen sin, og ser at det har vært en innlogging fra en annen IP enn den har er klar over.
Han sjekker i kalenderen sin og finner ut at da var han på "<insert activity here>" og at noen andre har innsyn i hans privatliv og vært innom!

Er kompisen din helt paranoid og faktisk klarer å backtracke sporene korrekt, så er det mulig, men det er lite sannsynlig...
Vet ikke om dette har blitt nevnt. Men hvis han er "vennen" deres, er det ikke bare å si ifra at det var dere, og at det var en spøk? Han kommer vel ikke til å anmelde det da..? Hele greia høres tilbakestående ut..