Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1053
Fikk lappen beslaglagt for en altfor lang stund siden. Ventet tålmodig på svar fra onkel mtp at jeg ikke vil lage noe oppmerksomhet rettet mot meg.

Etter såpass lang behandlingstid - langt over avtalt dato sendte jeg mail til dem og sa jeg trakk tilbake min godkjennelse for beslag og nå sitter jeg her å undres etter null svar på mail..

Kommer dem til å ta min mail i betrakting, og behandle saken innen 3 uker?

Også undres jeg på om de kommer til å sparke ned døra fordi jeg lager stress for dem, pga de må behandle saken fort. Tror dere det? Bor i narko city og politet prioriterer narko-saker.
Fra dato du sendte starter 3 ukers fristen. For videre medhold må de få godkjennelse av tingrett.

Har du ikke hørt noe innen 3 uker fra sendt dato, tar du kontakt med nærmeste politi-stasjon, og ber om tilsending av førerkortet ditt pr.post bare.


Tviler sterkt på de kjører rassia nå, for noe sånt.
Sist endret av Livsnyter3n; 13. november 2020 kl. 14:56.
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Så etter 3 uker, ****** ringer jeg politistasjonen og sier dem må - eller skal, levere førerkort tilbake? Kan jeg forvente (med lovens side)) at dem sender førerkortet tilbake - just like that? Hva skjer om dem nekter å sende førerkort tilbake?

Forventer at dem nekter, slår seg vrang og trekker bokseren min langt opp i ræva liksom.. Laaangt.
Sitat av colakork Vis innlegg
Så etter 3 uker, ****** ringer jeg politistasjonen og sier dem må - eller skal, levere førerkort tilbake? Kan jeg forvente (med lovens side)) at dem sender førerkortet tilbake - just like that? Hva skjer om dem nekter å sende førerkort tilbake?

Forventer at dem nekter, slår seg vrang og trekker bokseren min langt opp i ræva liksom.. Laaangt.
Vis hele sitatet...
Må få sagt at dette gjelder ikke hvis du går under kategorien «grove overtredelser», altså at du har vært så forbanna rusa at du mister lappen 2 år eller livstid (5år)



Hvis ikke ja;

De har ingen videre rettslig grunnlag på å holde førerretten tilbake da nei.

Førerretten blir tilbake sendt med A-post, så hypotetisk sett har du lappen tilbake 3 uker og 4 dager etter sendt epost, hvis de ikke får medhold i tingrett.

Hvis de ikke etterkommer det, kan du ta kontakt med en advokat, hvem som helst hjelper deg for en rimelig rabatt da.
Tviler sterkt på at noen som helst politijurist er inkompetent nok til å gå imot det.
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Var ikke "så forbanna" rusa. Hadde lovlig promille. Problemet var at blodprøver ikke kunne måles på dagen, så "kjære" meg godtok førerkortbeslag fordi jeg ikke var intr. i isolasjon........ (blodprøve pga hasj - funnet i spyttprøve - jævla teknologi)

Er jævlig nervøs mtp tidligere saker jeg har krypt meg unna på magiskt vis.....

Tusen takk for svar - dette våkna problembarnet i mitt enda mer, er flertalls dager til jeg kan forvente svar fortsatt men er nervøs, skal rett ned til butikken å kjøpe nok øl til 14folk nå for å slappe av - staying clean, i tilfelle razzia

Håper folk som har tidligere saker i omtrent samme retning gidder å gi input!
Sist endret av colakork; 13. november 2020 kl. 16:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har et relatert spørsmål. Dersom man er i TS sin situasjon, kan man laste ned digitalt førerkort og kjøre lovlig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har et relatert spørsmål. Dersom man er i TS sin situasjon, kan man laste ned digitalt førerkort og kjøre lovlig?
Vis hele sitatet...
Nei, så lenge førerkortet er beslaglagt, så er det beslaglagt. Å vise politiet dette:

når det blir etterspurt vognkort og førerkort hjelper vel ikke akkurat...