Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 818
Sitter og ser en litt gammel film, pulp fiction. Der la en av hovedkarakterene fingeravtrykkene sine på et gæver, og deretter vasket det av. Kompisen min mener at det var unødvendig dersom hans fingeravtrykk ikke var registrert i en database ifra før eller han ikke er mistenkt i saken. Derimot, hvis han ikke hadde gjort det og seinere i livet blitt tatt for noe annet. Hadde han da blitt tatt i denne saken? Jeg regner med at de søker opp fingeravtrykk i en database for å sjekke om det matcher med noe annet som rutine. Kompisen min er uenig. Hvordan er det egentlig?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Politiet har egen programvare for å søke opp fingeravtrykk og annen biometrisk data ja.
kilde
Ja man kan bli domfelt for tidligere handlinger vis saken ikke har eldres og du blir senere hekta der de kobler fingeravtrykk opp mot tidligere uløste saker.

I Sverige F.eks trenges kun familiemedlems DNA for å sikte deg under saken.
Swimming
Dartrix's Avatar
Trådstarter
Da var det som jeg trodde da! Takk for svar.
Kompisen din tar feil.