Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  294 60488
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Heisann! Vi har slengt sammen en ARK: Survival Evolved server for alle her på Freak.no og alle andre som vil ri på dinoes med oss.

Server er sponset av Host1 og kjører på god linje og hardware i Norge, 70 player spots. PvP er på, men man oppfordres til å bruke mic før man kakker noen i hodet.

Navn: Freak-Ark
IP: 91.247.228.85:27015

For å joine rett på ip, gå til steam, view servers, favorites, add favorite og legg inn info.

Sees i jungelen!
Sist endret av liasis; 12. juni 2015 kl. 14:56. Grunn: korrekt tcp-port
Likte spillet, absolutt kult konsept. Litt forvirrende i begynnelsen så var godt å ha folk på serveren som kunne svare på masse spørsmål.
Ikke umulig jeg dukker opp i løpet av ettermiddagen, gikk gjennom Witcher i hår, og dette er neste spill på listen.
Får dere brukbar fps i dette spillet? Er nødt til å kjøre det på low for at det ikke skal lagge, og da ser det helt jævlig ut, selv om jeg har gtx 980.
Er serveren nede? Får ikke svar fra den.
Den er oppe igjen nå Source. Ble noen minutter nede som følge av en oppdatering.
Når jeg skrudde ned AA og motion blur helt av kunne jeg ha ting på high med en FPS jeg kan overleve.
Bare sånn fordi jeg nettopp ble spist av en raptor. Hvordan får jeg tak i stein, og hvor er det smart å spawne?

edit: Jeg fant svaret kort etterpå. Tasten E var svaret på alt. Plutselig hadde jeg stein, bær til mat og en hel masse annet.
Sist endret av meitemark; 11. juni 2015 kl. 21:55.
Stein ligger rundt på bakken. Vet ikke hvor det er smart å spawne. Jeg velger alltid spawn area 1 fordi jeg har basen min i nærheten . Har sett en del andre rundt her også, men noen av de var fiendtlige og drepte meg istad. Avhenger vel litt om du har lyst til å unngå folk eller ikke.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hva er dette slags spill egentlig? Så litt videoer av dette, men alt jeg forsto var at man var feite og muskuløse huleboere og at små unger skulle skyte deg med pil og bue, og plutselig var det dinosaurer og en svær stein i lufta og jeg skjønte ingenting.
Survival, i samme stil som DayZ og Rust, bare med dinosaurer. Svært fengende, samtidig som det er ganske frustrerende når du går forbi ei stråhytte og en lvl 14 dodo som er satt til å være 'aggressive' kommer løpende ut og hakker deg ihjel, siden du bare er lvl 2 og vandrer rundt på stranda og samler ressurser, men da er det bare å spawne på nytt, og enten gå å finne igjen liket ditt, eller unngå området hvor du ble drept.
Jurassic ARK-update er lagt inn, nye items, dinoer + features og whatnot. Server oppe igjen om få minutter. Have fun folkens!

Oppdatert til 174.0. Oppe igjen om få minutter.
Sist endret av Forconin; 13. juni 2015 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Og om det henger på snapshot_16 når jeg prøver å starte? Restarta Steam og alskens, og det jeg finner når jeg googler ser ut til å tilsi at grunnen til at man får det er at serveren ikke er oppdatert, men så vidt jeg ser, er den nettopp det, og klienten min oppdaterte seg i sted, så man skulle tro at klient og server nå hadde samme versjon installert.
Har et spørsmål. Hvordan joiner man direkte via ip? Finner ikke steamserverne, og når jeg taster inn ip/navnet på serveren i search så kommer ingenting opp. Noen tips til en mindre erfaren kar?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sjekk at det står på "Unofficial servers" nederst til venstre dropdown meny. Freak-serveren skal komme opp på listen.
Hvor mange spillere er det på denne serveren?
Ser ut til å ligge på rundt 25.

For å joine via Steam-servere, går man på "View" på øverste linje i Steam, velger "Servers", "change filter" og velger "ARK" og leter etter servere. For å joine via IP, kan du gå på "Favorites"-taben, og trykke "Add a server" eller høyreklikke og velge "Add a server by IP address", og så skriver du bare inn IP-en. Vips, voila o.s.v.
Noen som vet om jeg kan transfere en character + en dino eller 2 over til en annen server? kunne tenkt meg å spille på freak serveren, men vil ikke starte fra lvl 1 igjen
Sitat av COokiez Vis innlegg
Noen som vet om jeg kan transfere en character + en dino eller 2 over til en annen server? kunne tenkt meg å spille på freak serveren, men vil ikke starte fra lvl 1 igjen
Vis hele sitatet...
Den funksjonen er blitt skrudd av, vi ble plaget med max-levla folk som var der for å være drittunger.
aww, er ikke mulig å skru den på senere i dag når serveren er online igjen? slik at jeg kan få over characteren min?

Eller kanskje noen har en high-lvl trex å låne bort slik at jeg kan levle opp til 58 fort igjen :P
Sist endret av COokiez; 17. juni 2015 kl. 15:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Får se om vi setter opp et lite upload-vindu, men skjer nok ikke i dag pga mangel på tid.

Serveren oppdateres til 175.1 nå slik at alle med ny klient får joinet igjen, beklager at det tok litt tid. Serveren er oppe igjen om ~10-15min.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Får se om vi setter opp et lite upload-vindu, men skjer nok ikke i dag pga mangel på tid.

Serveren oppdateres til 175.1 nå slik at alle med ny klient får joinet igjen, beklager at det tok litt tid. Serveren er oppe igjen om ~10-15min.
Vis hele sitatet...
10-15min? Den er ikke oppe
Kan du enable gamma igjen?
Tok en snartur innom i går kveld, måtte sjekke ut spillet

Virker lovende, så jeg kommer tilbake, med noen venner.

edit: Virker som folk er ganske greie, hvertfall mot ferskinger... Prøvde en annen server først, ble drept alle tre gangene jeg prøvde, før jeg fant ut hvordan jeg kunne koble meg til nFF serveren
Sist endret av GreenRay; 17. juni 2015 kl. 16:14.
Sitat av Tenkeboksen Vis innlegg
10-15min? Den er ikke oppe
Kan du enable gamma igjen?
Vis hele sitatet...
Skal tenke på saken, mulig det er tid til å arranger upload-vindu + skru på gamma i kveld. Må se ann litt, oppdaterer i tråden.

Kan forøvrig informere om at serveren nå har tippet 100 karakterer. (Normalt så er det en 20-35stk online samtidig.
Mulig å få oppdatert servern? det er masse folk som ikke kommer inn.
må virkelig få fiksa laggen på serveren, er ganske drøy serverlagg!
Sitat av Forconin Vis innlegg
Skal tenke på saken, mulig det er tid til å arranger upload-vindu + skru på gamma i kveld. Må se ann litt, oppdaterer i tråden.
Vis hele sitatet...
Please ikke skru på gamma igjen, tar vekk så mye av realismen. Å jukse seg til night vision ødelegger imo
Sitat av Rheaven Vis innlegg
Please ikke skru på gamma igjen, tar vekk så mye av realismen. Å jukse seg til night vision ødelegger imo
Vis hele sitatet...
du spiller et spill med Dinosauruser å du tanker på realismen? ok.


Men mr.admin hvis du ikke har tid til å admine servern så er det karnsje en idea å rekrutere et par som har tid til det. just saying
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av iccy Vis innlegg
du spiller et spill med Dinosauruser å du tanker på realismen? ok.
Vis hele sitatet...
Men kjære deg, du skjønner da du at han mener vi ikke trenger å gjøre spillet lettere. Det er jo at noe er utfordrende som gjør det verdt å spille.
Hei, jeg må bare spørre. Er dette en server som bare er satt opp for morro skyld? Eller er det meningen å bygge opp et ordentlig community på serveren?

Jeg tenker på server ytelse og admin aktivitet spesielt.
Vi kom over fra Revo gaming serveren, som kjørte 100+ spillere og det gikk bedre enn på denne serveren hvor man stort sett er 15-30(sett 40) spillere pålogget.
Videre er det nesten aldri admins online og updates nå i helgen var mangelfullt(Lørdag kom det på en admin som sa at de skulle kanskje oppdatere 1-2 timer senere, søndag kveld hadde ingenting skjedd).
Jeg liker miljøet på serveren bedre enn på Revo(endte opp med 1-2 guilds som kjørte offline gankfest på tomme baser hver natt), men jeg syns at det burde vært mange flere spillere på serveren, men dette vil jo bli vanskelig hvis serveren sliter såpass mye som den gjør nå og det ikke er admins online til å bistå med å holde spillermiljøet i sjakk.
Mulig at helgen nå var "special case".

Men, sett bortifra dette, så er serveren kjempe!
Serveren er nede? No warning?
Server forsatt nede
Skal være oppe den, har du korrekt versjon? Den gikk dessverre ned pga en uforutsett reboot pga windows-updates. :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Kjøpte spillet igår. Noen som føler seg for å ta en noob under vingen og leke litt rundt med meg?

Sitat av Stinemor Vis innlegg
Server forsatt nede
Vis hele sitatet...
Finner heller ikke serveren..
Sist endret av Bombasa; 22. juni 2015 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Store problemer med att jeg faller av serveren her :-(
Hele tiden. Ofte etter bare noen sekunder inne om jeg kom inn i det hele tatt...
Ser ikke ut til å ha samme problemet på andre servere heller.
Serveren nede igjen Windows updates igjen?
Serveren helt nede nå?
Resten av triben falt ut samtidig og vi finner den ikke i browser lenger.
Kunne ikke se noe forvarsel så... krasjet?
Sitat av johskar Vis innlegg
Serveren helt nede nå?
Resten av triben falt ut samtidig og vi finner den ikke i browser lenger.
Kunne ikke se noe forvarsel så... krasjet?
Vis hele sitatet...
samme for oss.
Sitat av johskar Vis innlegg
Serveren helt nede nå?
Resten av triben falt ut samtidig og vi finner den ikke i browser lenger.
Kunne ikke se noe forvarsel så... krasjet?
Vis hele sitatet...
Ja serveren er nede.
Såh, da blir det sikkert litt nedetid kan vi vell regne med?
Er det noe info å få eller?
Jeg har funnet Forc og informert han om problemet, så noe vil skje snart.
På vei opp igjen, windows krasja igjen. merkelige greier.
fortsatt nede
Er det mulig å øke difficulty på serveren? maks level på wild dinos er 30 nå, som er alt for lavt.
Ooops, sorry. Så ikke at jeg var logget ut. Tiden viste 21.54 på admin post, skulle jo være 22.54

Kommer ikke inn på server, fordi den trenger å patches. eta?
Sist endret av ikonfokkah; 23. juni 2015 kl. 08:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
servern er nede igjen og har vært nede i noen timer.
Ikke nede, bare ikke patchet til 178.2 ennå. Blir fikset rimelig snart.
Nå er det på tide at dere gjør noe med serveren dere har satt opp. her har folk brukt mange timer på å få bygga seg en base så kommer ingen inn pga ingen som er aktiv til å patche serveren, siden ark er i alpha så kommer det daglig updates og da må dere som styrer servere patche serveren ofte slik at folk kan få joine serveren. ellers er det bortkasta tid å drive å spille på serveren når dere ikke klarer å være aktivt, hva med å få inn flere admins som har tilgang til host serveren som kan gjøre den jobben så slipper vi andre å måtte vente i evig pga serveren ikke er patchet. ja jeg whiner, men når jeg/triben min og sikkert flere andre som spiller der har brukt så mye tid på den serveren og ikke for spilt pga mangler patch osv osv da er det like greit å finne seg en ny server. rip base
Server er patchet og på vei opp igjen =)