Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 7422
Hei. Prøver å bli kvitt maur. Men det kommer bare flere hele tiden.

Hvilken butikk i Oslo, selger den beste giften?
Hva heter giften?
Maurgift \ skadedyrs gift fra Rema 1000 funker da fjell det.
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Bare bruk vanlig maurspray / innsektspray, funker fjell
Spray på alle maurene, og spray MYE der du ser de kommer fra og området rundt.

Så støvsuger du opp maurene, repeter dette i 3-4 dager og de er vekk
Ok. Takk. NÅ blir det masse-mord
Sett på noe høydramatisk, f.eks Beethovens 5 Symph. Film seansen
Hadde samme problemet selv, jeg tok salmiak flaska og helte en god del ned under dørkarmen (der de kom fra) og de kom ikke noe mere:P
Fun Light, dagligvarebutikken.
Om problemet medvarer, gjør som vi gjorde her for 14 dager siden. fikk en pro til å komme å spraye inne og ute, koster litt mer men så absolutt verdt det om de ikke gir seg.

UniQQe.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Sitat av GothQueen Vis innlegg
Fun Light, dagligvarebutikken.
Vis hele sitatet...
Epic shit is epic
Du får også kjøpt sånne "lokkebokser" som du setter der du har problemet. De inneholder no søtsaker blanda med gift som mauren liker godt.

Brukte nettopp slike selv, etter 2 dager så jeg ikke en eneste maur og har ikke sett en eneste siden heller De tar med seg gifta tilbake til tua visstnok, slik at du får forgifta hele tua.
Sukkermaur er jævligere å fjerne enn skogsmaur, imo.

Men hvis du kjører hardt nok på, bruker harde gasser og forskjellig så kverker du dem fort.
Ett tips til: gå for dronninga, det er den som leder sirkuset
Sist endret av Eplegutten; 9. mai 2011 kl. 17:09.
Om du vet hvor maurtuen er så kan du hele kokende vann over.
Blir problemet større, ikke undervurder det å snakke med ett skadedyrfirma. Sukkermaur kan trekke inn i hus og bygge tue inni vegger. Det vil da etterhvert ikke se ut der inne..
Sitat av Trapazoid Vis innlegg
Du får også kjøpt sånne "lokkebokser" som du setter der du har problemet. De inneholder no søtsaker blanda med gift som mauren liker godt.

Brukte nettopp slike selv, etter 2 dager så jeg ikke en eneste maur og har ikke sett en eneste siden heller De tar med seg gifta tilbake til tua visstnok, slik at du får forgifta hele tua.
Vis hele sitatet...
De tar faktisk ikke med gifta til seg selv.. dronninga får dette. de arbeider jo for dronninga, sant

Når dronninga dør, da har ikke de noe å leve for.
Vi hadde maur for et par år siden. Vi kjøpte noe hvitt pulver som vi helte ut. Maurkverk tror jeg det het funka som bare søren. Finn ut hvor de kommer inn og putt på maurkverk der.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Gjør som MacGyver!
http://3.bp.blogspot.com/_EIYEpUb6Pyo/S__wmMDJLLI/AAAAAAAABos/xEyHOnlWhxU/s1600/flamethrower3.jpg