Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 201111
Det femte spillet i denne geniale RPG-serien er annonsert og vil komme den 11 November 2011.
Helt siden det ble annonsert i desember har jeg sittet pal foran PC'en og hamret på F5 på diverse forumer (gamespot og bethesdas eget forum) og gameinformer.com som har hatt eksklusiv info om spillet for å alltid være oppdatert, og jeg kommer til å fortsette til jeg sitter med spillet i hånda.

Uansett, jeg tenkte at det sikkert er flere freaker som gleder seg like mye som meg, og at et topic derfor er på sin plass.
Jeg tok meg den frihet å samle all info her, og lage en liten liste.







STORY: (Minimale Spoilers)

Du vil være Dovahkiin, eller "The Dragonborn". Og også den siste av deres slag. Du er den eneste med muligheten til å bekjempe drager.
Spillet starter som vanlig med at du er i fengsel/fangeskap, og åpningsscenen vil være din egen henrettelse (som du mest sannsynelig smyger deg unna :P)
Etter å ha blitt en fri mann, må du oppsøke "The Greybeards" som visstnok skal lære deg hvordan å gå fram for å redde verden fra dragene.
Fun fact: I et intervju med Todd Howard som er lederen for utviklingen av spillet, bekrefter han at det vil være AKKURAT 7000 steg fra stedet du først får kontroll og din karakter til toppen av fjellet der the Greybeards holder til.

Annen info om spillet så langt:
- HELT ny spill-motor calt Creation Engine som vil si oppdatert grafikk, fysikk og animasjoner.
- Spillet foregår Skyrim (overraskende nok) som er en nordlig region i Tamriel. Vi kan altså forvente oss mye snø, fjell, vind, "viking-setting" og mye som virker "kjent" for oss nordmenn
- Spillet vil ha ca. samme størrelse som Oblivion, men byene vil være en del større. Det er bekreftet 5 STORE byer (større enn imperial city) og ca. 20 mindre landsbyer (+10 bygninger). Det vil også være mer varierte omgivelser som skoger og sletter, altså ikke kun snø.
- Helt nytt perk system (kjent fra fallout) der du ved hver level kan velge deg en egen "skill" eller boost (eks: angrep med øks skaper blødende effekt med 60dmg over 10sek). Til sammen over 280 perks.
- Ingen level cap, men 50 er satt som softcap, altså man kan levle høyere men xp vil da komme mye saktere. Levler merkbart mye fortere enn oblivion.
- Større muligheter for å personalisere din egen spillfigur (muligens tattoveringer, langt hår, skjegg, muskelmasse osv.)
- 120 Forskjellige huler eller "dungeons". I forhold til Oblivion der det var 1 mann som jobbet med hulene, er det her et team på 8 som jobber for at hver eneste hule skal ha et særegent preg.
- Radiant Story er en funksjon som gjør at du vil bli sendt til steder du ikke har vært før, og som passer sin spillestil. Belønning og hvem du får questen av vil også variere for hver gjennomgang. F.eks. Hvis du dreper mannen i butikken som hadde en quest til deg, vil kanskje hans datter ta over 4 dager senere og gi deg questen.
- Drager vil altså spille en stor rolle, og vil være en spesiell type "boss" fiende, men kan også dukke opp random. De vil sirkulere over deg og kanskje følge etter deg i lengre tid uten at du vet det før den lander og prøver å grille deg
- Det er mer såkalte Puzzles, altså små oppgaver man må løse for å f.eks. komme inn i det siste rommet av hula hvor alt det koslige lootet ligger.
- Det er blitt gjort mindre justeringer på hvilke skills som er med i spillet, det er justert ned fra 21 (oblivion) til 18. Bl.a. Enchanting og Acrobatics er borte.
- Det vil ikke være en spesiell class eller birthsign man velger, som i eldre TES-spill. Du har derimot perks, som gjør at du kan spesialisere.
Det er hovedsaklig tre forskjellige spillestiler: Mage (magi, spells) Warrior (to en-hånds-sverd, sverd og skjold eller 2-hånds) eller Sneaky-type som nå inkluderer egne finishing moves (tenk assassins creed) og også arching.
MEN det er ingen som nekter deg å være alle 3 classene.
- Dragon Shouts: egne "spells" der du roper ett ord som må læres, som da igjen gir en effekt. Som f.eks. sakke ned tiden eller fryse den helt. Disse ordene er tatt ut av et språk bethesda har utviklet kun for dette spillet, men tilhørende bokstaver for hver lyd osv. Pretty damn impressive.
- ALLE omgvielser er hånd-lagde. I oblivion var noen omgivelser (mest skog) generet bare for å fylle tomrommet på kartet. I Skyrim er hver kvadratmeter gått over av en designer og finpusset. Hver by og sted vil også ha et mye mer særeget preg enn oblivion (mye som The Shivering Isles).
-Veldig mye vil være renovert, som f.eks. bueskyting vil være mer "dynamisk" og ikke like "statisk" og keitete som det var i oblivion. Buer vil også være mer kraftfulle. Dual wield er in. Spellcasting vil sannsyneligvis se fetere ut.
- Mange guilder vil returnere, ikke mages guild, men sannsyneligvis The Dark Brotherhood. Også noen nye.
- Crafting: Du har muligheten til å lage egne våpen og rustninger med smithing. Også Enchanting og Alchemy vil være med.
-Sannsyneligvis 18-års grense, altså passe mye blod og gørr (ikke like mye som fallout).


Vel, det er omtrent alt jeg klarer å komme på atm. Beklager wall of text, du har selvsagt muligheten til å skippe den og bare ytre din mening

Gameinformer.com har av EN ELLER ANNEN merkelig grunn ALL info om dette spillet. De fikk også muligheten til å stille Todd Howard (sjefen for utviklerne) spørsmål som leserne sendte inn. LINK
GameInformer.Com sin TESV Hub, masse info om spillet


Legger ved de få screenshotsene som har kommet
http://www.gamereactor.no/media/59/elderscrolls5_235966.jpg
http://www.gamereactor.no/media/59/elderscrolls5_235967.jpg
http://www.gamereactor.no/media/59/elderscrolls5_235968.jpg
http://www.gamereactor.no/media/59/elderscrolls5_235969.jpg
http://www.gamereactor.no/media/59/elderscrolls5_235970.jpg
http://www.gamereactor.no/media/59/elderscrolls5_235971.jpg


Er det NOEN fler enn meg som gleder seg som en UNGE? Jeg hadde over 800 timer på oblivion, sikkert minst like mange på morrowind, og jeg drømmer allerede om dette :/
Noe du håper er i spillet? Jeg for min del satser på at man fortsatt har muligheten til å bli enten vampyr eller varulv
Ja, jeg gleder meg som f***. Jeg vil tippe at det kommer til å føles mer lukket, men vil ha mye bedre combat-system, noe som gjør det mer spennende. En tilg jeg er rimlig sikker på er at det vil bli anneledes. Jeg tror og håper at det vil bli bedre en IV men det skal MYE til
Hva mener du med lukket?
Han nevner i intervjuet at selv om det er ca. samme størrelse som oblivion, vil det føles større da det er mye fjell der du f.eks. må gå over, rundt eller igjennom fjellet for å komme til andre siden.
Combat er mektig forbedret, det ikke lenger mulig å bare løpe baklengs og niklikke for profit and epic win.
Hvis de bare klarer å få til en interresant historie og gode dype quests vil dette garantert bli tiårets RPG
Klarer ikke å vente!!!

gleder meg ihvertfall veldig til den nye grafikken osv, spesielt at det blir mange store byer osv.

håper at folka blir mer "normale" ikke på utseende ( BTW på bildet så det veldig ekte ut, hvordan de ser ut blir nok bedre) men syns på oblivion at folka virker veldig "loka"? bare går rundt og virker veldig rare :P NPC i Obliovion er så random :P og gjøre slik at folk ikke er så trøtte... skulle tru alle har spist amanitaen som vokser rundt i byen lol.. AKA skooma lol

håper at det man gjør vil ha effekter, at hvis man dreper han som gir quest så kommer datteren OSV og fortsetter :P

men håper det blir god fysikk i spillet slik at man kan ødelegge ting og herje til det meste

håper på at det blir et mye større arts mangfolk.. istedenfor Goblins og de jævla bjørnene... i alle huler er det enten skjellet eller spøkelser, i skogen er det bare bjørn og ulv. minotaur og troll i høyere lvl da. blir så altfor mye av de samme dyra.

Skrevet på iphone så beklager muligens rotete tekst eller skriveleif

MEN! Gleder meg vilt ventet i måneder på annonsering av spillet
Har mange minner fra venner jeg lenger ikke prater med fra Oblivion. Må si jeg egentlig bli litt skuffa av Fallout 3, men det er sikkert bare meg.

Spill som Mass Effect, Uncharted og Elder Scrolls er virkelig kremen av denne generasjons gaming. Gleder meg vilt!
gleder meg skikkelig blir digg^^
Grafikkhora liker det han ser,nesten så han får litt reisninger i disse morgen-timer av å se på dette.
hvem er grafikkhore? jeg spilte nettopp daggerfall;o grafikk er bare en liten pluss:P
Sitat av coyote93 Vis innlegg
hvem er grafikkhore? jeg spilte nettopp daggerfall;o grafikk er bare en liten pluss:P
Vis hele sitatet...
Thats me baby!


---------------------
Gleder meg sykt til Guild wars 2 også!
Sist endret av ZELDUR; 9. februar 2011 kl. 10:27.
Gleder meg skikkelig og er spent på den nye spill-motoren. Bare håper at TES V vil bli like enkelt å modde som Oblivion. Det er nemlig modddingen som gjør den store forskjellen og gjør at TES og Fallout er spill du kan komme tilbake til.
ja, enig, modding er digg. har vel 400 mods til oblivion tes4 mappa mi tar 50 gb^^ hahaa

håper magi systemet blir litt bedre, sånn igrunnen, var mange begrensninger synes jeg i tes4, og magi var ikke det som lønnet seg bruke igrunnen;(
AI'en er noe jeg også er spent på, men kjenner jeg beth rett har de funnet en god løsning, i det minste mye bedre enn Oblivion.
Samtale-systemet fungerer nå i sanntid, det pauser ikke opp og zoomer inn på den du snakker med. Det vil også være mer "omfattende" samtaler i gatene, på Inn's osv.

Modding blir neppe noe problem. "Creation Engine". Ligger i ordet, tipper mod-tools blir slupper av beth ganske snart etter spillet
skillscreentingen var ekstremt fancy, der likte jeg den gamle bedre, det var litt mer middelalderpreg i den.. :/
Det ser ut som om det bildet er fra et HELT annet spill.. :c

Noen som har noen formening om specs dette vill kreve? hvis jeg kjører det forrige oblivion elder scrolls på fullt, kan jeg spille dette på lavt nivå på samme pc? oO
Oi oi som en veteran fra morrowind hvor jeg investerte flere timer enn jeg kan telle må jeg si at de screenshotsa ga meg chills nedover armene. :P Gleder meg veldig her. Håper storytellinga blir bedre enn forgjengerne though. Lite er bedre enn å sette seg ned med et nytt RPG som presenterer en så bra historie at den suger deg rett inn i sitt fantasy universe!
Dagen det kommer ut er dagen jeg slutter å ha et liv.
Gleder meg til å teste dette, og håper det er mer som Morrowind enn som Oblivion (sistnevnte var ikke noe særlig).
Faen, da er det nå en dato påtrykt min sosiale undergang.
hahaha, er nok mange som blir nolifere når dette vidundere kommer ut:P
Sitat av WhyKing Vis innlegg
Dagen det kommer ut er dagen jeg slutter å ha et liv.
Vis hele sitatet...
Dagen det kommer ut slutter ikke jeg med å ha et liv.. jeg får et nytt ett
Jeg kom nesten, må nok til med innkjøp av pc tho : /
Gleder meg sykt! Elder Scrolls er konge!

Oblivion var en av mine topp spill på 360, gleder meg til å se hvordan skyrim forbedrer serien =D

Noen som har hørt noe om multiplayer?
Kommet noen systemkrav?

Gr jo en liten pekepinn på hva man kan vente seg av grafikk.
Ingen ofisielle systemkrav enda, men jeg tror flere og flere utviklere prøver å gjøre spillene sine mer kompatible med flere maskiner, så jeg tror vi kan se noe av det samme her, kjører Dead Space 2 utrolig smud på maskinen min, mens andre mindre grafisk intense spill sliter den litt mer med
Sitat av Norsefire Vis innlegg
Noen som har hørt noe om multiplayer?
Vis hele sitatet...
Jeg tviler veldig sterkt på at det blir noe multiplayer. Elder scrolls har alltid vært single player fokusert og jeg tror ikke gameplayen ville ha særlig godt av en multiplayerfunksjon, med mindre det blir utført veldig jævlig bra, som jeg tviler på at de har tid til.
Gleder meg sinnsykt selv. Så traileren dagen den ble sluppet ut og hoppa nærmest bokstavlig talt i taket av glede.

En ting jeg funderer over om det blir TES V eller Diablo III som vinner Game of the Year... selv om jeg er ganske sikker på at det blir Diablo III. Nevertheless, Skyrim blir sinnsykt bra. Har veldig mange fine minner rundt klassikerne som Elder Scrolls og Diablo - Blir et veldig fint år for spill.

Edit: Forøvrig tviler jeg sterkt på at det blir Multiplayer.

Og FYI; De fleste TES-tilhengere ville sagt Oblivion skuffet litt i forhold til Morrowind
Sist endret av Tfan; 9. februar 2011 kl. 20:08.
er dette et online spill?
Sitat av WhyKing Vis innlegg
Jeg tviler veldig sterkt på at det blir noe multiplayer. Elder scrolls har alltid vært single player fokusert og jeg tror ikke gameplayen ville ha særlig godt av en multiplayerfunksjon, med mindre det blir utført veldig jævlig bra, som jeg tviler på at de har tid til.
Vis hele sitatet...

Helt enig. Et onlinesystem med folk som løper rundt og skriker "LOLGEAR U N00B" ville ganske sannsynlig ødelagt selve elderscrolls feelingen.
Hadde dog vært kult med en two-player mulighet, der man kunne hoppet inn i en annen spillers verden eller noe slikt !

Hadde faktisk helt glemt å følge med på Skyrim, men tråden minte meg på det igjen.
Screenshotsene ser jo helt herlige ut, mye mer levende ut enn oblivion.

Kan faen ikke vente nå, gleder meg virkelig som en unge!
Nye screens i en artikkel av ITavisen
http://www.itavisen.no/862444/saa-fin-er-skyrim
Umulig å nekte på hvor sykt pent dette ser ut.
På bilde 5/7 ser du en character i skogen med et pilkogger på ryggen. Skogen rundt ham ser jo helt syk ut, bjørkene ser nærmest fotorealistisk ut.
Ser faktisk ut som norsk skog. Som er en av grunnene til at jeg gleder meg så mye mer enn om Beth hadde annonsert et hvilket som helst TES spill, da dette foregår i akkurat Skyrim, med virkelig nordisk miljø og mye tilknytning til vikinger

Edit: Kan være koslig å følge dem på facebook og få oppdateringer rett i fanget! http://www.facebook.com/#!/TheElderScrolls
Sist endret av UncleSam; 11. februar 2011 kl. 22:30.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ofisiell trailer!
Fytti rakkern, dette blir en grafisk drøm <3
Dette blir vel starten på mitt eventyr innen The Elders Scroll serien
Noen som vet om det kommer til å komme ut på mac? Vet at ikke de andre spillene har det, men nå er vel mac ganske mye mer populært enn i '06?
vurderer å kjøpe meg en slik en macbook pro, men gidder ikke om jeg må kjøpe pc i tillegg for å spille Skyrim :P
Nei, det kommer ikke til Mac.

Jeg håper at det blir like "MOD-bart" som Oblivion
▼ ... over en uke senere ... ▼
Omg, gleder meg!
Blir spennende å se hvor stor mengde bugs det er ved utgivelse. Er ikke som fallout eller oblivion var bug-fritt, og med dette ny radiant-story-opplegget, kan en quest utspilles på 100 forskjellige måter. Hvordan kan de holde alle de 100 måtene bug-frie? :/
Det jeg håper mest på atm er at de forandrer den grusomme skillsskjermgreia. I Oblivion ser den fin, classy og middelaldersk ut, i skyrim ser den ut som noe fra star wars..
Etter de første trailerne og bildene må jeg si at det ser utrolig pent ut. Spesielt med tanke på at jeg har sittet med morrowind et par uker nå. Gjenstår bare å glede seg uutholdelig nå!!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nye screens og mange nye previews i dag
http://www.joystiq.com/2011/04/18/skyrim-preview/
gleder meg!!! Alltid tenkt det ville vært kult om det fantes en hesteslede, men er virkelig ikke nødvendig! Men så klart, ville vært kult, trenger man ikke kjøpe hus, man har tingene sine med seg til alle tider!
Sist endret av Knäppgök; 19. april 2011 kl. 00:38.
Sitat av Dr. Greenthumb Vis innlegg
Helt enig. Et onlinesystem med folk som løper rundt og skriker "LOLGEAR U N00B" ville ganske sannsynlig ødelagt selve elderscrolls feelingen.
Hadde dog vært kult med en two-player mulighet, der man kunne hoppet inn i en annen spillers verden eller noe slikt !
Vis hele sitatet...
Hadde vært fett med noe lignende som systemet i Borderlands. Det er det ihvertfall evig fett å teamet opp med 2-3 venner og bare eie, gjøre quests sammen og slike ting. Skjønner ikke helt hvorfor dette systemet ikke er implementert mer i fantasy sjangeren egentlig. Borderlands har jo stor suksess med det ihvertfall.

Jeg tviler (men håper) på at Skyrim kommer til å leve opp til forventningene. Alle er jo helt sinnsykt giret nå, og forventer at det skal bli 100 ganger bedre enn oblivion. Jeg har en følelse av at de fleste av oss kommer til å bli skuffet. Ikke forstå meg feil, spillet kommer sikkert til å være epic, men forventningene kommer til å ødelegge for førsteinntrykket.

Jeg gleder meg. Bare synd jeg må til innkjøp av ny PC for å full ytelse. ><
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tja, det er ikke alltid (men ofte, det skal jeg gi deg) at spill MÅ være dårligere enn hypen. Det kommer helt an på hvor ille folk overdriver, egentlig. Se på Portal 2 som kom ut i dag - hypet som lite annet, men selve spillet er brilliant og jeg er ikke det minste skuffet så langt.
Vel, jeg kan lett se traileren 1 gang i uken bare for frysningenes skyld, da jeg får det hver eneste gang Dovahkiin roper sitt eget navn til dragen. Gleder meg ganske mye, men hører ikke så mye på hypen, og velger heller ta egne meninger fra det jeg har lest av informasjon hittil

11/11/11
For første gang i historien må jeg påkoste meg en spill pc!
Nye screenshots ppl!

Jeg skal være Khajit!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Litt info om system requirements! dette er bare forutsett hva som trengs.

PuMinimum System Requirements

* OS: Windows XP, Vista or Windows 7
* CPU: Core 2 Duo 2.0 GHz or Althon X2 2.0 GHz
* RAM: 3 GB
* HDD: 15 GB
* Graphics: 512 MB card
* Sound Card: DirectX 9 Compatible
* DirectX: Version 9.0c

Recommended System Requirements

* OS: Windows XP, Vista or Windows 7
* CPU: Core 2 Quad 3 GHz
* RAM: 3 GB
* HDD: 15 GB free disk space
* Graphics: 512 MB Graphics Memory
* Sound Card: DirectX 9 Compatible
* DirectX: Version 9.0c

Supported Graphics Cards:

Minimum – 8800 GT
Recommanded – Geforce GTX 460/Radeon 5850

Note: These are the predicted system requirements. Official will be updated soon

fant dette på http://www.systemrequirements.in/sys...-v-skyrim.html

trur det ser ut til å være riktig men endringer kunne jo forekomme. men poster for det er nok relevant for noen om hvordan spesifikasjoner som trengs for Skyrim
Man kan aldri predicte system requirements. En "god" PC men mye dårligere specs enn det der vil nok fortsatt kunne dra spillet, men selvsagt ikke få fullt utbytte av det.
Jeg skal ha meg en ny uansett!
Gleder meg til å se noe skikkelig gameplay, E3
▼ ... noen uker senere ... ▼
Argghhh, Lenge til 11.11.11. Får spille gjennom Oblivion en gang til da !
Bildene ser helt fete ut.. Gleder meg til å spille dette og BF3 på min nye pc!
gentleman #1
ViceR's Avatar
Acrobatics borte...
▼ ... over en uke senere ... ▼
▼ ... noen uker senere ... ▼
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
4 måneder i dag, folkens.

Det pågår forresten en rekke diskusjoner og dukker opp en del informasjon her.