Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5233
Det var et år noen år siden at jeg sluttet å se burn energidrikker med et lukkbart lokk, og jeg lurer på hva grunnen var? Jeg husker at de hadde en smak da også som ikke jeg finner i butikkene i dag. Hva skjedde egentlig?
Det som skjedde var at de sluttet med det?
Akkurat slik som alle andre produsenter slutter og begynner med nye ting. Kalles utvikling
Sist endret av livermorium; 7. oktober 2020 kl. 17:40.
Sitat av livermorium Vis innlegg
Det som skjedde var at de sluttet med det?
Akkurat slik som alle andre produsenter slutter og begynner med nye ting. Kalles utvikling
Vis hele sitatet...
Når jeg stilte spørsmålet trodde jeg du ville skjønne implikasjonen som var "hvorfor". Hvorfor gjorde de det?

Å si at de utviklet er ekstremt åpenbart. Neste gang får jeg legge til at jeg ikke er en person med tre hjerneceller, fordi folk som deg vil anta det om ikke.
Sist endret av Benjamin833; 7. oktober 2020 kl. 17:56.
Sitat av Benjamin833 Vis innlegg
Når jeg stilte spørsmålet trodde jeg du ville skjønne implikasjonen som var "hvorfor". Hvorfor gjorde de det?
Vis hele sitatet...
Trolig fordi det ikke solgte nok. Det handler om business. Hadde det solgt bra, hadde det ikke blitt fjernet fra butikkhyllene for å si det sånn.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Trolig fordi det ikke solgte nok. Det handler om business. Hadde det solgt bra, hadde det ikke blitt fjernet fra butikkhyllene for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
Ja det er også en antagelse som er åpenbar i konteksten jeg ikke trengte å spørre her om. Men jeg spør med tanke på at det kan være annet enn bare det. Og eventuelt om det finnes mer kontekst et sted.
Sist endret av Benjamin833; 7. oktober 2020 kl. 18:00. Grunn: Er litt dårlig til å forklare hva jeg mente i starten.
Sitat av Benjamin833 Vis innlegg
Ja det er også det som er åpenbart i konteksten. Men jeg spør det her fordi jeg vil ha mer info om hvorfor det ikke solgte nok.
Vis hele sitatet...
Du vil vite hvorfor det ikke solgte nok? Altså om bedriften ikke hadde investert nok i markedsføring, eller om f.eks prisstrategien var feil? Da tror jeg du bør kontakte selskapet :-)

Ellers kan jeg jo gi min personlige mening: det smakte drit. Derfor solgte det ikke.
Sist endret av venstrehook; 7. oktober 2020 kl. 17:59.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Du vil vite hvorfor det ikke solgte nok? Altså om bedriften ikke hadde investert nok i markedsføring, eller om f.eks prisstrategien var feil? Da tror jeg du bør kontakte selskapet :-)

Ellers kan jeg jo gi min personlige mening: det smakte drit. Derfor solgte det ikke.
Vis hele sitatet...
Joda. Det pleier å være hvertfall en nyhetsartikkel med mer kontekst om noe sånn her om jeg finner ut av ting på nettet, men norge funker vel ikke på den måten.
Sist endret av Benjamin833; 7. oktober 2020 kl. 18:02.
Jeg vil tippe at de selger flere bokser med vanlig åpning enn den med kork som holder drikken god lenger.
Det handler så klart om salg. Også plausibelt å anta at det kan ha med redusering av plastbruk å gjøre.
Kanskje plastikk lokket gjorde resirkuleringen «dyrere» da den må skilles fra aluminiumet?

Ikke godt og si, eneste som kan svare deg på spørsmålene er vel selskapet. Send de en Mail så får du svaret ditt
Bitter og sur.
Hydra's Avatar


Denne du tenkte på? Grisegod smak. Er vel som nevnt over salgstall alt faller tilbake på. Smaken skal være eple, kiwi og blå agave.
Sist endret av Hydra; 7. oktober 2020 kl. 18:38.
Uvaksinert 👍
God smak, glad de kuttet ut det lokket. Kom alltid en liten fizzzz og man måtte passe på hvor man åpnet den. Kunne fort bli energidrikk på pc, telefon, bord etc. Så takk og lov for at de lokka ikke har blitt noen standard.
Jeg hørte med Coca Cola som er eier av merkenavnet Burn om hva som skjedde med den hvite burnen. De fortalte at grunnet dårlige salgstall så fjernet de den fra markedet. Det de derimot anbefalte var den lille grønne boksen. De sa at den ligner mest i smak
Sist endret av Lafaille; 7. oktober 2020 kl. 21:52.
Mitt problem med den bedritne åpnemekanismen var at år det etter hver åpne/lukke dannet seg litt trykk av kulsyren som fikk det til å sprute burn når den ble åpnet igjen.

Ikke vet jeg om det har noe med saken å gjøre med jeg synes den var dust. Ikke stolte jeg nok på den til å ha den i sekk/bag heller.
En ting jeg kom til å tenke på i denne sammenhengen er at produksjon av disse skruåpnings-greiene gjør at det blir brukt mye hardplast pr. boks, mens en helt vanlig halvlitersboks kun er laget av metall. Man kan dermed se på to ting:

1) Produksjonaspektet: Plast-dingsene består av to deler (Så vidt jeg vet) som må produseres utenom boksene krever spesialisert utstyr for å lage disse. De består også av minst to deler, én bevegelig (Biten man skrur) og én fast del (Biten som er festet i lokket). Produksjonskostnader kan kanskje være lave pr. boks, men dersom det er snakk om titalls tusenvis av bokser kan dette fort hope seg opp kostnadsmessig.

2) Miljøaspektet: En brusboks er laget av ett enkelt materiale: Aluminium. Dette er lett å gjenvinne. Når man introduserer enda et materiale (Plast), må dette fjernes før man kan gjenvinne metallet i boksen. Dette kan muligens kreve spesialisert utstyr, som videre kan øke kostnaden.

Alt dette er synsing fra min side, men det er to faktorer jeg kan se for meg er betydningsfulle for hvorfor Burn gikk tilbake til tradisjonelle brusbokser.
Sist endret av Deadlock Radium; 8. oktober 2020 kl. 02:20.
De har fortsatt slike på Mega-Monster energi drikk. Forbanna dritt lokk føles som at kullsyre forsvinner bare man har åpna og lukka tre fire ganger.. Også er det jævlig rar følelse i leppene og kjeften å drikke av den klumpete plastgreia.


Når det gjelder BURN energi har de jo faktisk bytta hele oppskriften på originalen som kom i 0.25 og 0.5 boks var svart med en tegneserie aktig flamme, væska inni var rød og smaken unik. Den har de ikke mer. Nå har de 10 forskjellige varianter som kommer i mindre boks, flammen er mer "realistisk" enn originalen. Ingen av dem smaker som det gjorde før da de kun hadde svart og hvit.

Det var vel også bare de gamle som hadde som fikk skrulokk, da den hvite med blå flamme kom så ble det standard på de svarte også (bare på 0.5l boksene)

Tror det skjedde noe når urge intense ble kult og Battery begynte med nye smaker og størrelse, pluss økning av powerking, daynnite osv billig energidrikk. Burn var jo ikke den mest populære energidrikken så jeg antar at de solgte dårlig.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
De har fortsatt slike på Mega-Monster energi drikk. Forbanna dritt lokk føles som at kullsyre forsvinner bare man har åpna og lukka tre fire ganger.. Også er det jævlig rar følelse i leppene og kjeften å drikke av den klumpete plastgreia.


Når det gjelder BURN energi har de jo faktisk bytta hele oppskriften på originalen som kom i 0.25 og 0.5 boks var svart med en tegneserie aktig flamme, væska inni var rød og smaken unik. Den har de ikke mer. Nå har de 10 forskjellige varianter som kommer i mindre boks, flammen er mer "realistisk" enn originalen. Ingen av dem smaker som det gjorde før da de kun hadde svart og hvit.

Det var vel også bare de gamle som hadde som fikk skrulokk, da den hvite med blå flamme kom så ble det standard på de svarte også (bare på 0.5l boksene)

Tror det skjedde noe når urge intense ble kult og Battery begynte med nye smaker og størrelse, pluss økning av powerking, daynnite osv billig energidrikk. Burn var jo ikke den mest populære energidrikken så jeg antar at de solgte dårlig.
Vis hele sitatet...

Urge intense, savner den ass.