Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1269
Jeg skulle gjerne ha regnet ut hva jeg får i uførepensjon, Fant et regneark på nett, men den regner ikke ut for de som er født tidligere enn 1961. Se vedlagte link http://www.meforum.info/viewtopic.php?f=4&t=14050
Hva med å ta kontakt med NAV hvor det er personell som håndterer denne typen henvendelser på daglig basis?

Jeg antar at utbetalingen utregnes på grunnlag av en god del faktorer, så synsing på nettet vil nok ikke gi deg et verken korrekt eller konkret svar.
Ufør er vel basert på opptjente poeng? Bortsett fra de uføre under 25 år som kalles ung ufør.

Uansett ts så håper jeg virkelig at du har uførforsikring via fagforening eller privat forsikring, det demmer opp for noe av inntektsfrafallet som du vil få.
Trådstarter
2 0
Jeg får vel ta kontakt med NAV, liker vel bare å finne ut av det selv :-) Takk for svar.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ufør er vel basert på opptjente poeng? Bortsett fra de uføre under 25 år som kalles ung ufør.
Vis hele sitatet...
Nei.

Ung ufør er en måte å beregne en ytelse på. Denne kan man kan få etter disse særreglene. Dessverre bruker media betegnelsen ung uføre i hytt og pine og forvirrer selv ansatte i NAV.

Hvordan Uførepensjon (eller Uføretrygd, som det vil hete etter nyttår) beregnes kan du lese om her. Veldig enkelt forklart får man 66% av den inntekten man hadde før man ble ufør.
Sist endret av GothQueen; 2. september 2014 kl. 00:13.