Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1712
Jeg har fått en SMS som i følge telefonterror.co.no er telefonterror.

Telefonnummeret mitt er ikke oppført i telefonregistre og jeg kjenner ikke til at det ligger ute offentlig noen steder.
Hvor kan de ha funnet mitt nummer? Eller sender de til tilfeldige kombinasjoner?
Kanske de har et system som sender meldingen til mange tilfeldige nummre og håper på at noen av de er noens tlf. nummer.
Det kan være mange grunner til dette. Du kan ha gitt nummeret ditt på nettet, eller en annen tjeneste, som kan ha solgt nummeret videre eller lignende. Det finnes mange desperate firmaer der ute. Men har du iPhone (sikkert også andre merker) kan du blokkere nummeret. Det gjør jeg. Har en evig lang liste med blokkerte numre. Veldig greit. Jeg har hemmelig nummer og ikke oppført. Men de får tak i meg likevell.
Det er ikke noe verre enn at det er forholdsvis enkelt å lage lister over hvilke numre som er mobilnummer her i Norge (sikkert for andre land også). Så sender man bare melding til alle.
Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg har hemmelig nummer og ikke oppført. Men de får tak i meg likevell.
Vis hele sitatet...
Det er fordi du har nummeret ditt 932 [xx xxx] registrert på enkeltpersonforetaket ditt. Det ligger helt åpent for alle å se gjennom katalogtjenester som henter sin data fra Brønnøysundregisteret. Logg inn på Altinn og slett nummeret ditt, så tar du problemet ved roten istedenfor å styre med lange lister på telefonen.

Som privatperson bør man også reservere seg mot telefonsalg og reklame her:
https://w2.brreg.no/reservasjon/
Sist endret av mentalmelt; 23. august 2014 kl. 03:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.