Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 6252
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Ælæ
Jeg har fått beskjed av en kis at han har "mango" weed som vistnok skal være dritbra til blodpris.
Hva faen er dette? Er det så bra, eller er det bare bull?
Mango er utrolig god weed, men hvor dyrt er "blodpris"? 150 og oppover er nok hva du må forvente å skulle betale for herligheten dersom du bor i Oslo i alle fall.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Trådstarter
ja, 150 pris, men uten bonus på tiern eller noe. Litt kjipt syntes nå jeg, for ugress ><
Det er ikke blodpris. Det er hva du må ut med for god weed. Ingen har noen gang sagt at bra saker er billig.
hva er gentlig mango weed? at budd'e er litt orangsjet?
eller er faktisk planten krysset med mangoo?
Da ble jeg ikke scamma da
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Mango er en cannabis strain fra KC Brains (såvidt jeg vet, mulig noen andre har den opprinnelige strainen). Den er en krysning mellom KC-33 og Afghani, dvs. den har antakeligvis ganske masse indica-gener.

Den er selvfølgelig ikke krysset med mango, navnet er bare et navn. Om den smaker som eller ligner på mango i fargen vet jeg ingenting om, men det er 100% sikkert ikke annet enn cannabis-gener i planten
Rundt om er her blitt all pot med litt citrus lignende lukt referert til som mango pot av en eller annen grunn, meste av den er ganske god også=)
Mango er chill, men er det så vanlig å ta blodpris for gress? 1500 for 10g høres drøyt ut. Da bør det ihvertfall være tørt! De jeg kjøper av tar aldri noe ekstra fordi de har fått inn spes god weed. Virker som om de kjøper det for samme pris uansett. Er dog sikkert store regionale forskjeller. Bor selv i Oslo

Kjøpte forøvrig 15g mango for 1200 i vinter (det var riktignok en litt uvanlig kompispris pga. han trengte penger fort etc etc). Hittil i år er nok den weeden bare slått av noe tørr Jack Herer jeg fikk fingra på tidlig i våres.

Kan avkrefte at den smaker mango, men godt smakte det hehe.
Sist endret av Banzai; 7. juni 2007 kl. 03:27.
Weeden man får til 100-pris i Oslo-området er som regel "shake", veldig tørr pot som har fått mye/mesteparten av trikomene ristet av. Den funker fortsatt, og folk er fornøyd, men de får ikke ordentlig pot slik den skal være. Jeg betaler heller 150 og får god, renset og tørket (men ikke for tørr) pot med masse krystaller og ditto oomph.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg fikk akuratt litt som jeg skulle prøve i en spliff..

Ettersom jeg kun fikk tak i 0,7g med mangoweed, men også hadde flere andre typer weed - la jeg mango weeden øverst i spliffen, for så å legge 3 forskjellige strains nedover i spliffen.

Den lukter ikke akkuratt mango, men den lukter ikke typisk weed heller.
Søtlig og god lukt.

Anyway - brukte ikke mer en ca. 0,3g av mango greien - og det var ikke mange trekkene som skulle til, før jeg bare satt å glodde tomt ut i luften.
Det er uansett noe av den beste weeden jeg har smakt på lenge, og absolutt "verdt" 150kr grammet.
Her jeg bor er grønt bare en myte i gatene, ser det utrolig sjeldent, og når vi først får det er det fra noen som har satt stiklinger inne og latt de stå ute i det fri sommern over.
Skulle gjerne hatt valgfriheten dere har i Oslo her i lille vestlandsby.

Men har røyka det de i christiania kaller "dryss" (riste planten over plastikk å ta det hvit-aktige "pulveret"(veldig sticky "pulver") å fyre rent i tjubong) av 3 sorskjellige strains, samme dag fikk jeg taki "Tempel olje" som de kalte det.Aldri vert så fjern som jeg ble den dagen, det er noen år siden nå though. Pokker ta myndighetene i danmark, ødlegge en så fin plass.

Sorry ble litt ot.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har testa mango-weed en del ganger, og kvaliteten variertelitt fra gang til gang. Men det er uansett utrolig bra pot, og gir en avslappende rus. Den har en spess frisk og lys grønnfarke og en søt smak
mango weed syns jeg smaker litt mango, eller søtt som nevnt tidligere.. verd penga!

kan kanskje nevne at for meg minner den noe om en mild mango iste på smak
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ælæ
Jeg har fått beskjed av en kis at han har "mango" weed som vistnok skal være dritbra til blodpris.
Hva faen er dette? Er det så bra, eller er det bare bull?
Vis hele sitatet...
Hvis den lukter mango kan det ha blitt brukt en slags mango-saft i steden for vann når weeden har blitt flusha, derav lukt/smak.
Smak og behag! personlig syns jeg det er noe tull
Sitat av rudebwoi Vis innlegg
Hvis den lukter mango kan det ha blitt brukt en slags mango-saft i steden for vann når weeden har blitt flusha, derav lukt/smak.
Smak og behag! personlig syns jeg det er noe tull
Vis hele sitatet...
Håper du tuller nå? xD Som om noen hadde flushet weeden med "mango saft"... haha ! værdens tåpeligste ide
Sitat av the_dj Vis innlegg
Håper du tuller nå? xD Som om noen hadde flushet weeden med "mango saft"... haha ! værdens tåpeligste ide
Vis hele sitatet...
Like tåpelig idè som å lage masse strains og gi dem latterlige navn for å selge mer...

Skulle tro det var en gjeng unger som stod bak alt sammen...
Hey weed duds

Min erfaring med weed er at uansett om det er banan/solbær/blåbær/mango osv.
Jeg fant en nett side hvor alle slag var remsett opp, tror det var mange hundre slag av div weed sorter. Bare jeg blir super HØY så blir jeg tornøyd

Må si blåbær er verdt å prøve da


Max_Minus
Vet 150 er kjipe priser, men sånn er det blitt i disse dager. Heromdagen betalte en kompis 180 på grammet for Blue velvet...
Sist endret av fetter; 3. mai 2010 kl. 09:06.
Betaler heller 180 å får det jeg vil ha, enn å betale 150 for å være litt småsikker på att det funker
Det finnes en strain som heter "Mango madness". Hvorfor den heter dette vet jeg ikke, men den lukter ihvertfall ikke mango.

Weed som er blitt vakumpakket før tørking pleier å lukte fruktig, og jeg syntes lukten minner om mango, men dette er kun tilfeldige strains som har fått lukten av å ligge lenge sammenklemt og fuktig. I min omkrets er ordet "mango" om weed omtrent blitt synonymt med "standard" våt weed, og er nesten blitt et skjellsord hos kresne. Dette har ingenting med den originale strainen men med at den fuktige weeden ofte er overpriset og dårlig.

Virkelig god weed skal lukte litt svakt kattepiss og ha en litt jord-aktig smak og aroma (etter mine erfaringer). Om du kommer over weed som lukter mango-aktig er det nok bare helt vanlig standard, og du har liten sjangs for å finne ut Strainen.

Sitat av iste2008 Vis innlegg
Betaler heller 180 å får det jeg vil ha, enn å betale 150 for å være litt småsikker på att det funker
Vis hele sitatet...
Håper du lukter og ser på produktet før du betaler, og da burde det ikke være vanskelig å gjøre den avgjørelsen.
Sist endret av fetter; 3. mai 2010 kl. 11:36.
Hva folk har som kallenavn på gresset i sin vennekrets har vel null betydning.

Mango i mine øyne er godis og betaler lett 150-180 pr. om det er mulig å knekke stilken! ;p
Gress som har blitt tørket under en føner eller på et varmt gulv vil nok lukte og smake dritt, men så har vel alle sin egen måte å ferdigstille og oppbevare tingene sine..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjøpte forøvrig 15g mango for 1200 i vinter (det var riktignok en litt uvanlig kompispris pga. han trengte penger fort etc etc). Hittil i år er nok den weeden bare slått av noe tørr Jack Herer jeg fikk fingra på tidlig i våres.


Fikk tak i Jack Herer tidlig i vår jeg også. En kompis henta det fra oslo. Bra weed må en si!
Sist endret av BobDylan; 17. juli 2010 kl. 14:45. Grunn: den var for lang.
Det er ingen grunn til å klage på at man må betale 150kr per gram med det man selv omtaler som god weed.
Husk at det er en illegal bransje, og at det er en stor risiko for dealeren - selvsagt skal det lønne seg for den som selger når han utsetter seg for den risikoen.

Har dere problemer med å godta prisene, så er det ikke verre enn at man begynner å dyrke sin egen shit.
Det er enkelt, billig og man bestemmer selv hva man vil røyke.

Jeg hater folk som ikke har innsikt i situasjonen til den de kjøper av, og utelukkende tenker på seg selv og vil ha goder.
... og noen lurer på hvorfor det er krig i verden?

forøvrig vil jeg legge til at jeg misunner dere som har røyka Jack Herer.. prøvde å få tak i den i Christiania i sommer, men det var ikke å oppdrive. Gleder meg som en narkoman til den dagen jeg får testa den ut

Jeg kjøpte dog noe "Tutti Frutti Plant", eller hva det het.. Den luktet veldig søtt, men smakte eller funket ikke noe annerledes enn annen weed.
Sist endret av Verilon; 19. juli 2010 kl. 06:36.
Du burde kjøpe det mens du kan! Det er skjelden weed.. Og ikke ofte folk har det (In ma' town iallfall)... Jeg sverger as, det er vært penga!
PEACE!
Sitat av Banzai Vis innlegg
Mango er chill, men er det så vanlig å ta blodpris for gress? 1500 for 10g høres drøyt ut. Da bør det ihvertfall være tørt! De jeg kjøper av tar aldri noe ekstra fordi de har fått inn spes god weed. Virker som om de kjøper det for samme pris uansett. Er dog sikkert store regionale forskjeller. Bor selv i Oslo

Kjøpte forøvrig 15g mango for 1200 i vinter (det var riktignok en litt uvanlig kompispris pga. han trengte penger fort etc etc). Hittil i år er nok den weeden bare slått av noe tørr Jack Herer jeg fikk fingra på tidlig i våres.

Kan avkrefte at den smaker mango, men godt smakte det hehe.
Vis hele sitatet...
du fikk ordna jack herrer også, den var chill. Mango pleier å ha en god funk den å, den lukter frukt. det vil si citrys eller hva han kalte det
Sorry for at jeg stjeler tråden, men fikk tak i noe som heter '' ak-47 weed'' noen som vet hva dette er?
ak-47 weed er nok marihuana

seriøst, det finnes da ørtenhundre forskjellige strains med weed, forskjellen på dem er CBD-THC ratioen og hvor sterke de er (konsentrasjon av CBD og THC) og evt smak/aroma for dem som syns det er viktig.
Er bare en måte å finne ut om den er bra for deg, og det er å røyke den.

Med mindre man kjenner gartneren kan navnet godt være gjetning eller oppspinn fra dealerens side også....
Ta en kikk på nettsider som selger frø, og du vil få en grei oversikt over forskjellige strains.
ak47 er sativa, begynner og bli en god stund siden jeg sist testet den men mener og huske at den var veldig potent. Personlig foretrekker jeg også sativa fremfor indica da jeg på langt nær blir like sløv av sativaen som indicaen. Slenger med ett par anbefalinger som bør testes også
Arjans ultra haze og super lemon haze!
Ak-47 er en hybrid, med hovedvekt på sativa.
De aller fleste strains er hybrider nå til dags. Det er sjeldent du kommer over rene indica eller sativa strains.
Jeg har alltid syntes det er meningsløst å anbefale en strain ovenfor en annen, når det hele faller på hvor bra det hele er dyrket frem. Forskjellige avgjørelser under dyrking avgjører smak og aroma like mye, om ikke mer, enn hvilken plante frøene kom ifra..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av fetter Vis innlegg
Forskjellige avgjørelser under dyrking avgjører smak og aroma like mye, om ikke mer, enn hvilken plante frøene kom ifra..
Vis hele sitatet...
Når det kommer til metoder, som hydro vs jord vil det påvirke hvor mye smak og aroma som utvikles, men at du kan endre smaken/aroma i dyrkingen er tvilsomt.
Det er vel kanskje fenotyper du tenker på? Selv om man har 5 frø av samme strain vil disse utrykke genene på forskjellige måter.
Sist endret av Dodecha; 22. juli 2010 kl. 08:18. Grunn: skriveleif
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Når det kommer til metoder, som hydro vs jord vil det påvirke hvor mye smak og aroma som utvikles, men at du kan endre smaken/aroma i dyrkingen er tvilsomt.
Du er vel kanskje fenotyper du tenker på? Selv om man har 5 frø av samme strain vil disse utrykke genene på forskjellige måter.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte hovedsaklig på hydro vs jord, pluss forskjellige grader og metoder kuring. Mente ikke at man selv kan endre smaken underveis i dyrkingen, men metodikk har mye å si for smak og aroma (og funk for den saks skyld).
Så godt som all pot du får med navn kan du google "navn +strain" evt. "navn +marijuana"

AK-47 har jeg ikke prøvd selv, men med mindre jeg blander den med AK-48 - så skal den være utrolig god.
I hovedsak er det meste av pot god, og det er ikke noe poeng i å skille godt og veldig godt før man har røyket en del.
Det er greit å ha prøvd litt forskjellige typer også, da noen kanskje er ute etter andre egenskaper i rusen enn hva kameraten sin er.

Google big book of buds (og sleng eventuelt på "+torrent") i søkefeltet, så har du noe å kose deg med
Den kan også kjøpes på scorpius og shangri-la.no - mulig weedshop.no også har den, men jeg har ikke sjekket.
Sitat av morpheum Vis innlegg
ak-47 weed er nok marihuana

seriøst, det finnes da ørtenhundre forskjellige strains med weed, forskjellen på dem er CBD-THC ratioen og hvor sterke de er (konsentrasjon av CBD og THC) og evt smak/aroma for dem som syns det er viktig.
Er bare en måte å finne ut om den er bra for deg, og det er å røyke den.

Med mindre man kjenner gartneren kan navnet godt være gjetning eller oppspinn fra dealerens side også....
Ta en kikk på nettsider som selger frø, og du vil få en grei oversikt over forskjellige strains.
Vis hele sitatet...
ikke glem at selvom det for eksempel er ak 47 så kan den være standard. kommer jo også ann på dyrkeren. han kan starte med white widow, men slutt resultatet kan være noe ingen andre ville kalt det. i tillegg kan du påvirke thc CBD ration ved å la den blomstre lengre, samme med smak. glemmer dyrkeren å flushe før høstingen kan den smake dritt, men fortsatt være god.

la ikke merke til at fetter allerede hadde sakt det

så alt i alt kommer egentlig det meste på om dyrkeren er god eller ikke
Sist endret av Tasmus; 22. juli 2010 kl. 00:23.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fick också tag på Mango-weed. Riktigt bra kvalitet och betalade inga 150-priser. Ni borde skaffa er bättre kontakter!
Sitat av the_dj Vis innlegg
mango weed syns jeg smaker litt mango, eller søtt som nevnt tidligere.. verd penga!

kan kanskje nevne at for meg minner den noe om en mild mango iste på smak
Vis hele sitatet...
Enig!
KJøpte "mango weed" som han så fint kalte det,for en stund tilbake. Den både så og luktet annerledes. Tørr ikke påstå at den smakte mango, for det husker jeg rett og slett ikke, men den slo iallefall meg ut. Så jeg vil si det var verdt pengene..