Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2702
Ble stoppet av politiet i cannabis rus her en kveld og ble fratatt lappen.

De dro også hjem til meg og fant noen gram til eget bruk..
Men problemet er at jeg trenger den lappen i jobb! Ja, jeg vet det er min skyld og jeg er inneforstått med at kjøring i påvirket tilstand verken er smart eller lovlig.

Men er det i det hele tatt noe poeng å søke om å få den tilbake?

Hvis noen har en formening om hva politiet kommer til å gjøre videre i saken så lurer jeg på det også.

Kongen <3
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av nasss Vis innlegg
Ble stoppet av politiet i cannabis rus her en kveld og ble fratatt lappen.

De dro også hjem til meg og fant noen gram til eget bruk..
Men problemet er at jeg trenger den lappen i jobb! Ja, jeg vet det er min skyld og jeg er inneforstått med at kjøring i påvirket tilstand verken er smart eller lovlig.

Men er det i det hele tatt noe poeng å søke om å få den tilbake?

Hvis noen har en formening om hva politiet kommer til å gjøre videre i saken så lurer jeg på det også.

Kongen <3
Vis hele sitatet...
sannsynligvis 6mnd+ uten lappen, og en minimumsbot på 10.000,-

nei, det er nesten ikke vits i å søke.
mange har prøvd, nesten ingen har lyktes med å få den tilbake tidligere.

ihvertfall ikke når de ble stoppet ruspåvirket.
"Øko-Terrorist"
Hei, Desverre er det liten vits i å søke om å få lappen tilbake, har en mor som er rettsvitne, og hun forteller at gang etter gang kommer folk som har mistet lappen pga rus inn og trygler og ber, men hun har aldri sett noen av de få den tilbake.
Hvis du vil være med på leken får du tåle steken. Ikke kjør i ruspåvirket tilstand en gang til, det er ingenting jeg avskyr mer enn folk som setter andres liv i fare i trafikken.
Trådstarter
48 6
Jeg tapte leken.. hehe

Hva med de som mister lappen, men velger å kjøre? (uten droger!) Hvilke konsekvenser kan man vente seg?
Du får bøter, til slutt tar de bilen og du nektes å ta lappen igjen noensinne.
Synes det blir litt for mye gambling med livet å kjøre i ruspåvirket tilstand. Vet at noen føler seg mer avslappet hvis de har røyka før de skal ut å kjøre, men reaksjonsevnen blir jo en smule tregere. Dessuten så er det jo ikke bare ditt liv du gambler med.
Du sier du har en jobb der du må ha lappen, så klarer du å miste det fordi at du kjørte i påvirket tilstand. Det har ikke nå gått utover bare deg , men også flere rundt deg.
Du burde ha visst at det er alltid en risiko å bli stoppet av politiet uansett om man kjører bil eller ikke. Du får vel nok av tid til å tenke gjennom situasjonen. Men vær så snill å ikke kjør i påvirket tilstand flere ganger. Du vil nå få kjenne at det er ikke verdt det og at det kan bli veldig kostbart.
jeg fikk ihvertfall tilbake lappen en god stund tidligerere enn jeg egentlig skulle pga at jeg søkte.
Hadde jeg vært arbeidsgiveren din så hadde du fått sparken med en gang jeg fikk nyss om saken. Virkelig dumt å ruse seg og kjøre bil når du kjører bil som jobb.
Trådstarter
48 6
Har fått merke det nå ja, og allerede fått tid til å tenke! Man kan vel si det sånn at de som ruser seg tar ofte litt for lett på ting..

Men jeg trenger ingen flere moralprekener eller påminnelser om hvor dumt det er å kjøre påvirket

Du sier du fikk tilbake førerkortet etter søknad, hvordan burde jeg gå frem?
Bare for nysgjerrighetens skyld: Hvordan ferska de deg i å være cannabispåvirket?
Det er jo ikke akkurat noe problem å se at en person har røyka hasj da..?

Og det er synd at du mista lappen. Jeg skal ikke komme med flere ting-som-du-ikke-trenger-akkurat-nå preken
Sitat av nasss Vis innlegg
Du sier du fikk tilbake førerkortet etter søknad, hvordan burde jeg gå frem?
Vis hele sitatet...
først så ringte jeg til politiet i distriktet mitt, så fikk jeg pratet med ei som var ansvarlig for førerkortbeslag osv der, så ba hun meg sende en skriftlig søknad til juristen deres. På søknaden skrev jeg hvilkne grunner jeg hadde for å få opphevet sperrefristen før tiden. Etter kanskje 2 uker så fikk jeg en telefon hvor de sa at søknaden ble godkjent og at jeg skulle få brev i posten osv. Deretter sendte politiet brev til biltilsynet hvor de sa at jeg kunne kjøre opp på nytt, vips så har jeg førerkort igjen.
Trådstarter
48 6
Da blir det å ringe kammeret til uka! ; )

xtapolapocetl; ble tatt i en tilfeldig kontroll hvor det ble sagt at det luktet gall i bilen. Har dessverre ikke sett noe til det på lenge, men uansett så dro dem hjem til meg og hentet førerkortet mitt og parkerte bilen på sin plass.
Sitat av nasss Vis innlegg
Da blir det å ringe kammeret til uka! ; )

xtapolapocetl; ble tatt i en tilfeldig kontroll hvor det ble sagt at det luktet gall i bilen. Har dessverre ikke sett noe til det på lenge, men uansett så dro dem hjem til meg og hentet førerkortet mitt og parkerte bilen på sin plass.
Vis hele sitatet...
Hadde du røyka i bilen, eller luktet det av deg? De må ha utrolig god luktesans hvis du bare har tatt deg en joint og satt deg bak rattet i så fall.
kjedelig streiting
Sitat av nasss Vis innlegg
Da blir det å ringe kammeret til uka! ; )

xtapolapocetl; ble tatt i en tilfeldig kontroll hvor det ble sagt at det luktet gall i bilen. Har dessverre ikke sett noe til det på lenge, men uansett så dro dem hjem til meg og hentet førerkortet mitt og parkerte bilen på sin plass.
Vis hele sitatet...
Antar de også dro deg med til legevakten for utvida prøve? Har du inrømt noe?
Selv mistet jeg lappen rett etter jul for å ha kjørt i påvirket tilstand (amfetamin og clonazepam). Var i rettsak og forklarte der at jeg trodde jeg ikke lenger var ruset siden det var 8+ timer siden jeg hadde inntatt noen stoffer før jeg begynte å kjøre og at jeg hadde stort behov for førerkortet i evt. jobbsammenheng.

Endte med at jeg får tilbake lappen når det er gått 6 mnd. Dog er det verdt å nevne at politiet hadde tatt feil av noen tidspunkter med ca 6 timer.
Sitat av Hawken- Vis innlegg
jeg fikk ihvertfall tilbake lappen en god stund tidligerere enn jeg egentlig skulle pga at jeg søkte.
Vis hele sitatet...
jeg fikk den igjen ett parr uker tidl grunnet "behandling av sykdom ett annet sted"dvs kiropraktor greier..eneste som gikk igjennom,jobbrelaterte problemer kan du bare glemme,det er prøvd
kjedelig streiting
Sitat av nasss Vis innlegg
Da blir det å ringe kammeret til uka! ; )

xtapolapocetl; ble tatt i en tilfeldig kontroll hvor det ble sagt at det luktet gall i bilen. Har dessverre ikke sett noe til det på lenge, men uansett så dro dem hjem til meg og hentet førerkortet mitt og parkerte bilen på sin plass.
Vis hele sitatet...
Antar de også dro deg med til legevakten for utvida prøve? Har du inrømt noe?

Som han over sier kan du glemme å få den igjen pga jobb om ikke jobben din er veldig viktig for samfunnet.
Er du avhengig av lappen i jobb skal du være ekstra påpasselig for å ikke miste den.
Sist endret av legalize_it; 25. april 2010 kl. 17:50.
Trådstarter
48 6
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Antar de også dro deg med til legevakten for utvida prøve? Har du inrømt noe?
Vis hele sitatet...
Hadde røyka for flere timer siden, men det syntes vel allikevel. Ja, ble utvidet prøve på legevakten og innrømmelse av bruk for min del.
kjedelig streiting
Sitat av nasss Vis innlegg
Hadde røyka for flere timer siden, men det syntes vel allikevel. Ja, ble utvidet prøve på legevakten og innrømmelse av bruk for min del.
Vis hele sitatet...
Da er det nok bare å legge seg flat. Prøv å forklar at du har et "rusproblem" som du prøver å komme deg unna. Ikke lett å ikke røyke når du er forvist til å sitte hjemme eller ta bussen hele tiden.
Trådstarter
48 6
Planen er nok å forsøke med en søknad hvor jeg er ydmyk og forklarer som du sier, at jeg har et rusproblem, men finnes det opplegg hvor jeg kan bevise at jeg aldri vil kjøre påvirket?
Er det noe i veien med deg? "Ruset på norske veier" liksom. det får jo cannabis til å høres ut som de syke drogene.
Trådstarter
48 6
Vil det bli tatt hensyn til hva sjåføren er ruset på? Vil en få forskjellig straff utifra hva man er ruset på?
Det vil det helt sikkert, men er du Ruset på norske veier, så er du ruset på norske veier!
Hva hvis du søker, mot at du tar urinprøver? Mulig politiet er villig til å ihvertfall korte ned tiden/bota da.
Sitat av skolms Vis innlegg
Er det noe i veien med deg? "Ruset på norske veier" liksom. det får jo cannabis til å høres ut som de syke drogene.
Vis hele sitatet...
Effektene av stoffet oppleves individuelt.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Effektene av stoffet oppleves individuelt.
Vis hele sitatet...
Riktig... Når jeg er helt balle, har ikke jeg muligheten til å kjøre bil på en forholdsvis trygg måte. Da hadde jeg satt meg selv og andre i fare.