Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvilket politisk parti holder du med?
Arbeiderpartiet 142 16,12%
Fremskrittspartiet 216 24,52%
Høyre 136 15,44%
Venstre 180 20,43%
Senterpartiet 19 2,16%
KristligFolkeparti 11 1,25%
Sosialistisk Venstreparti 56 6,36%
Raudt 80 9,08%
Demokratene 7 0,79%
Det Liberale Folkeparti 34 3,86%
Stemmegivere: 881. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  298 31590
Hei

Tenkte å organisere en liten avstemning om hvilke politiske partier oss på Nff holder med

Ta gjerne og kommentere hvorfor dere holder med det dere holder med

La oss se hvem som er størst blant oss freaker
Venstre, spessielt etter vedtok en ny narkotika politikk på sitt landsmøte som bygger "portugal modellen".
venstre grunnet narko pollitikk og fildeling.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Hva mener venstre om fildeling?
Det Liberale Folkepartiet, partiet for sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep.
Venstre. Liker den sosialliberale ideologien, i tilegg er jeg veldig glad i miljø-politikken og ruspolitikken de fronter.

Jeg har tro på at en litt mer liberal ruspolitikk kan hjelpe de svake i samfunnet

et år gammel artikkel om hva venstre mener om fildeling:
http://www.venstre.no/artikkel/21182

Det har ikke forandret seg så veldig mye siden den gang.
Sist endret av etse; 25. april 2010 kl. 02:51.
Jeg holder med fremskrittspartiet fordi det er det eneste ekte liberale partiet her i Norge som tar inviduell frihet på alvor!
Venstre, av alle andre grunner enn unge venstres fildelings- og ruspolitikk...
Sitat av Blamethegame Vis innlegg
Jeg holder med fremskrittspartiet fordi det er det eneste ekte liberale partiet her i Norge som tar inviduell frihet på alvor!
Vis hele sitatet...
Hvis det er eneste grunnen til du stemmer frp burde du tenke deg om på nytt.
For å oppleve den friheten frp snakker om, må man også ha økonomisk frihet, noe langt under halvparten av befolkningen har vil jeg tro.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Jeg ser tydelig at Frp har størst oppslutning her på forumet. Frp har aldri vært i regjering, men jeg tror det kan komme til å skje snart..

Hva tror dere kommer til å skje om Frp havner i regjering?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Riverton Vis innlegg
Jeg ser tydelig at Frp har størst oppslutning her på forumet. Frp har aldri vært i regjering, men jeg tror det kan komme til å skje snart..

Hva tror dere kommer til å skje om Frp havner i regjering?
Vis hele sitatet...
Ting kommer til å bli "bedre" i en kort periode og bli mye verre i etterkant.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=137082
Der har du tall fra valget i fjor.
Sist endret av Mith; 25. april 2010 kl. 14:26.
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Ting kommer til å bli "bedre" i en kort periode og bli mye verre i etterkant.
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne dette?


Jeg er medlem av Venstre på grunn av den liberale politikken de fører. Av den grunn ser jeg overhodet ikke mørkt på FrP i regjering. Egentlig sympatiserer jeg mer med FrP-politikk generelt, men pga miljø- og innvandringspolitikk og andre småting som skiller seg helt ut fra ideologien vitner om et partiprogram som ikke har en rød tråd. Det virker som de gjør dette bare for å få flest mulig stemmer. Dessuten har de utrolig mange velgere som ikke forstår politikk og mange lederskikkelser som er helt på bærtur(per sandberg, anyone?)

Det mange FrP-velgere sliter med å forstå, er at det hele bygger på frihet under ansvar. En kan ikke klage på for mye offentlige inngrep samtidig som de vil ha MER velferd slik som mange FrPere jeg har diskutert med mener. Det er helt greit å vil ha mindre skatter og avgifter, det vil jeg også. Men prisen å betale er feks et innsnevret velferdstilbud etc.

Ting koster ikke mindre bare fordi staten fjerner avgiftene... sånn egentlig.

Sitat av Blamethegame Vis innlegg
Jeg holder med fremskrittspartiet fordi det er det eneste ekte liberale partiet her i Norge som tar inviduell frihet på alvor!
Vis hele sitatet...
Men likevel vil du nekte innvandrere i å komme til landet vårt? En EKTE liberalistisk politikk ville sagt at usynlige landegrenser ikke betyr noen ting og er et hinder for individuell frihet.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
FrP bruke av oljefondet og selge aksjer. Tjene raske penger for å gjøre ting billigere her i landet. Da vil alt være bra og vi kan bruke masse penger i en kort periode. Når oljen tar slutt, og vi ikke har aksjer å falle tilbake på, faller økonomien i grus.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Bangfish Vis innlegg
FrP bruke av oljefondet og selge aksjer. Tjene raske penger for å gjøre ting billigere her i landet. Da vil alt være bra og vi kan bruke masse penger i en kort periode. Når oljen tar slutt, og vi ikke har aksjer å falle tilbake på, faller økonomien i grus.
Vis hele sitatet...
Oljen kommer jo ikke til å vare evig uansett.
Det hadde jo vært kurant om noen hadde sett litt lengre enn oljen, og gjort det levedyktig for annen industri her i landet - i stedet for at alt selges eller flyttes til utlandet med en gang det begynner å gå godt.
Venstre har en klar og fin miljøpolitikk. Det er viktig. De tar passe mye hensyn til alle, både med tanke på de andre landene i verden og de som ikke har det så godt her i landet. Et så rikt land som Norge må ha råd til det! Jeg mener; hvis ikke Norge tenker miljø og velferd, tror du landene som ikke får masse gratis spenn fra svart gull gidder det? Trukje det.

De har heller ikke en slapp holdning til innvandrere/uføretrygda. Når det er for lett å bare få trygd enten du akkurat har kommet fra en flyktningleir eller har litt vondt i hodet, fører det til fordommer og hat mot disse gruppene som videre fører til FrP. Sigh ...
Jeg vet at jeg hadde slacka mad hvis jeg kom til Norge og staten hadde lessa på med penger.

Har ikke lest hele tråden, så skriver sikkert mye det samme som en del andre her, men dette er hovedgrunnene til at jeg synes venstre egner seg best.
Frp sine mål er jo ganske bra, men vist det hadde vært så lett så hadde AP gjort det alrede, ser at frp poletikk bare kan vare kortfarig, derfor holder jeg med AP.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Oljen kommer jo ikke til å vare evig uansett.
Det hadde jo vært kurant om noen hadde sett litt lengre enn oljen, og gjort det levedyktig for annen industri her i landet - i stedet for at alt selges eller flyttes til utlandet med en gang det begynner å gå godt.
Vis hele sitatet...
Helt enig!
Jeg mener Norge kan komme langt i verden som energinasjon hvis vi satser på f.eks. kjerneenergi med Thoium.

On-topic:
Jeg klarer ikke velge meg et parti, fordi jeg mener nesten alle har noe godt å komme med, men ikke nok til å si meg enig.
Arbeiderpartiet, har mange grunner til det, men arbeid til alle er en av de største grunnene.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du har glemt å inkludere "De som faen ikke bryr seg om politikk" i avstemningen din da, så jeg kan ikke stemme.

Generelt sett er det som i alle andre land, 98% bullshit fra ethvert parti, hvor de faktisk bare gjennomfører en brøkdel av det de lover uansett.
Jeg stemmer frp pga standpunkt til bompenger og vei politikk, men er enig med AtXbYeA.
Kan noen gi meg en god grunn/overtale meg hvorfor FRP er så fantastisk? Har jeg oversett noe? Det virker som det er veldig mange unge som liker FRP bare fordi det er "kult". Aldri møtt noen som kan gi meg en god grunn for hvorfor de stemmer FRP.

Er ikke FRP "i mot" alt av kultur, altså at de gir minimumt med penger til offentlige prosjekter som kulturskole, musikkundervisning, kunstprosjekter, filmbudsjett, idrettslag osv? De gir lite til folket, men begrunner dette med at de aller rikeste i samfunnet (røkke stil) får skattelette? Så dermed mener de at FRP er "liberalistiske" og setter individet høyest? Ok, så lenge man er rik og er heldig med helsen, så går det bra.

Så vidt jeg har fortstått, gir de mindre i trygd (greit nok at mange snylter, men hva med de som virkelig trenger det. Lever vi i et samfunn hvor vi ikke tar vare på de svakeste?)

Også er det jo miljøet, hvor de gir intrykk av å gi riktig faen. Oljeboring = penger til de rikeste!

Jeg er til dels enig i innvandrerpolitikken deres, MEN det eneste de argumenterer for er at det er for mange innvandrere. De vil også ha lukkede asylmottak. Mange nordmenn synes kanskje det er irriterende å gå rundt på byen og være omringet av Ali Baba-er, men er dette eneste grunnen? Vi trenger innvandrere for å opprettholde arbeidsplassene og økonomien (det er ikke nok nordmenn). Og jeg er enig i at vi tar inn litt vel mange innvandrere (tenk på snikislamisering osvosv), MEN de er faktisk mennesker som kommer fra krigsrammede land. Vi kan heller ta inn færre og ha åpne asylmottak. Asylmottak skal ikke være et fengsel. Eller hur?

Er det egentlig noe mer FRP står for, eller har jeg totalt misforstått?
Dersom man liker idrett, musikk eller film, ikke har råd til privatlege (1000,- per time), har skiftende helse/noen i familien som er syke, passer FRP altså ikke for deg. Ellers er det bare å stemme i vei! (rimte!)
Sitat av Purge Vis innlegg
Også er det jo miljøet, hvor de gir intrykk av å gi riktig faen. Oljeboring = penger til de rikeste!
Vis hele sitatet...
Hva er det som betaler velferdstilbudene i Norge?
Sitat av Purge Vis innlegg
Er ikke FRP "i mot" alt av kultur, altså at de gir minimumt med penger til offentlige prosjekter som kulturskole, musikkundervisning, kunstprosjekter, filmbudsjett, idrettslag osv? De gir lite til folket, men begrunner dette med at de aller rikeste i samfunnet (røkke stil) får skattelette? Så dermed mener de at FRP er "liberalistiske" og setter individet høyest? Ok, så lenge man er rik og er heldig med helsen, så går det bra.
Vis hele sitatet...
Tja, nå er det jo i all hovedsak såkalt høykultur som får noe særlig støtte; alt av festivaler som drar mer enn 10 mennesker må leve sitt eget liv. Noen kommuner er riktignok flinke til å legge til rette med bandlokaler for byene sine, men dette har ikke noe med kulturbudsjettet sentralt å gjøre. Hvis det er en gruppe i Norge som har råd til å markedspris på kulturtilbudet sitt så er det fanden meg vestkantfiffen
Så vidt jeg har fortstått, gir de mindre i trygd (greit nok at mange snylter, men hva med de som virkelig trenger det. Lever vi i et samfunn hvor vi ikke tar vare på de svakeste?)
Vis hele sitatet...
Jeg tror FRP er på rett spor her jeg. Systemet som ble bygd opp var i stor grad basert på at det var sosial stigma i få penger av sosialen. Fokuset kunne dermed i stor grad være på å være konstruktiv og få folk tilbake i arbeid. Generasjonen født på midten av 80-tallet har aldri opplevd å ikke få lørdagsgodteri fordi man ikke hadde råd, i stor grad aldri opplevd at å få en sykkel faktisk var en big deal, og har dermed en helt annet forhold til penger og ressurser enn vi hadde. Hos alt jeg har hatt av venner har det vært en underliggende "du betaler for deg selv"-holdning (selv om man hjelper hverandre når det trengs, no questions asked), imens lillebroren min (18 år gammel) og vennene hans har et helt annet forhold til å bomse av andre.
Også er det jo miljøet, hvor de gir intrykk av å gi riktig faen. Oljeboring = penger til de rikeste!
Vis hele sitatet...
Oljepengene i Norge har blitt delt eksepsjonelt rettferdig, og det kommer de nok til å fortsette å bli. Ser du mange oljemilliardærer på listene over norges rike? (Nei, men til gjengjeld finner du flere som har drivet med salg av dagligvarer.. dårligste fungerende eksempel på fritt marked noensinne!)
Jeg er til dels enig i innvandrerpolitikken deres, MEN det eneste de argumenterer for er at det er for mange innvandrere. De vil også ha lukkede asylmottak. Mange nordmenn synes kanskje det er irriterende å gå rundt på byen og være omringet av Ali Baba-er, men er dette eneste grunnen? Vi trenger innvandrere for å opprettholde arbeidsplassene og økonomien (det er ikke nok nordmenn). Og jeg er enig i at vi tar inn litt vel mange innvandrere (tenk på snikislamisering osvosv), MEN de er faktisk mennesker som kommer fra krigsrammede land. Vi kan heller ta inn færre og ha åpne asylmottak. Asylmottak skal ikke være et fengsel. Eller hur?
Vis hele sitatet...
Etter å ha jobbet på Hellerud Videregående skole* og bodd på Grønland gikk jeg fra å være ihuga liberalist til å være rein kultur-rasist. Alle de skolene i Oslo med lavest snitt for å komme inn på er fulle av minoritetselever. Så godt som alle er født i Norge, men veldig mange prater alikevell gebrokkent og forferdelig norsk. Dette er fanden meg en tidsbombe av dimensjoner fordi veldig mange av disse folkene kommer til å være samfunnstapere absolutt hele livet sitt, og FRP er igjen veldig tidlig på banen med å annerkjenne at dette er et problem, selv om løsningene og retorikken deres ikke akkurat er av beste slaget.

*Jeg likte forøvrig veldig godt å undervise der; på allmenn påbygg var det ganske mange hyggelige elever, og jeg møtte veldig mange flinke lærere der..

[Signert venstremedlem som ikke stemte venstre fordi jeg fryktet at FRP skulle komme i maktposisjon]
Sist endret av DumDiDum; 25. april 2010 kl. 15:33.
Jeg holder med Rødt fordi jeg mener at det er viktig at vi har et parti på venstre siden. Jeg føler at alle partiene enter drar fra midten mod høyre eller fra venstre mot midten. Der er Rødt viktig som et lite balanse punkt på venstra siden. Dessuten merer jeg at staten skal eie alle større selskaper, men også styre de skikkelig. Staten kan ikke bare selge seg ut av ting som jeg føler mange vil. De må beholde på eierskapene, men samtidig komme med krav til selskapene og ikke la seg selv være en sovepute for selskapene. Om staten for eksempel hadde hatt baller nok til å bytte ut visse topp personer og direktører i NSB og Jernbaneverket med noen som faktisk kunne jobben sin hadde det vært mye bedre enn å bare sky ut millionene som nå kastes etter den fordi staten ikke har peiling.
Oljepengene må ikke brukes og jeg mener at skatten skal ligge på rundt 30%. Den skal ikke senkes fordi enkeltpersoner ikke tenker på velferden og bare vil ha mer penger på bok der og da. Staten har ikke evig med penger selv om jeg får på følelsen av at mange tror at de har det.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du har glemt å inkludere "De som faen ikke bryr seg om politikk" i avstemningen din da, så jeg kan ikke stemme.

Generelt sett er det som i alle andre land, 98% bullshit fra ethvert parti, hvor de faktisk bare gjennomfører en brøkdel av det de lover uansett.
Vis hele sitatet...
Det kalles demokrati... Ikke at partiene "lyver".
jeg velger Høyre, fordi det er det partiet som best sikrer meg retten til å være annerledes
Frp - Det er kult!

Innvandrings politiken er noe jeg forguder, av den enkle grunnen at vi har et skummelt antal invandrere som ikke ønsker og lære seg norsk, som insisterer på at omskjæring er nødvendig og at 10 koner - de er bare stas!

"At flere innvandrerkvinner skal ut i arbeid. Bedret norskforståelse vil bidra til en mer vellykket integrering. Mange kvinner fra ikke-vestlige land blir hindret adgang til arbeidsmarkedet og aktiv samfunnsdeltakelse av sine menn. Dette kan ikke aksepteres."

I Finnmark er det forskjell behandling på samer og nordmenn til de grader, dette synes jeg (og frp) at er galt - sametinget er GALT.

http://www.youtube.com/watch?v=JsgbhjsOig0

Til tross for overkill, dette er faktisk sakelig!

De ønsker og stoppe nedrustingen av militær tilstedeværelse i nordområdene, til tross for at den norske militærestyrken ikke kan gå i krig synes jeg det er viktig å vise litt muskler.
Som en del av NATO er vi pliktig til og ha militærestyrker, og jeg mener vi burde ha det med stil!
Norges spesialstyrker er blandt verdens framste, så kvalitet - ikke kvantitet!
Samtidig er det MANGE jobber det er snakk om!

De ønsker også å fjerne den offentlige papirmølla, de siste årene har vi drevet og delt opp vært eneste offentlige tjeneste uten noen som helst grunn!
Milliarder forsvinner pga dette..

Jeg vil heller ikke skjule det faktume at jeg er for aktiv dødshjelp, dette skal selvsagt strengt kontrollert - men vis du er lam i hele kroppen og kun kan føle smerte, da er det humant og kunne gi deg et valg!

Den norske staten skal ikke ansette kunstnere, kunstnere skapes!
Jeg så at noen pratet om kulturskoler..
"At mer av den offentlige støtten skal gå til frivillig og deltagende kultur, slik som amatørteatre, kor og korps."
Jeg mener at vi (folket) skal velge hva som er kultur og trenger værning, ikke at vær eneste gammle byggning å sametufte automatisk blir forbudt område!

Fiskeripolitiken er også kos, du finner mer om den på deres egne sider..

Den nåværende regjering prioriterer ikke forskning, jeg mener at norge så aboslutt burde invistere i forskning av forskjellige typer ..


I could keep on going 4ever, FRP har en utrolig bra politik, ikke perfekt - men bra!
Det som ikke er perfekt kan forandre og fikses, å derfor vil jeg være en del av FRP - for å kunne påvirke norges framtid.


Vis du vil diskutere FRP politik, im the man!
Stemte FRP ifjor, er medlem i FPU/FRP, men kjenner jeg heller mer mot DLF. Noe i midten av FRP og DLF hadde vært fint, ettersom jeg mener FRP er ikke så liberalistiske som jeg skulle ønske, mens jeg mener DLF kanskje blir litt for drøyt for det samfunnet vi lever i i dag.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Oljen kommer jo ikke til å vare evig uansett.
Det hadde jo vært kurant om noen hadde sett litt lengre enn oljen, og gjort det levedyktig for annen industri her i landet - i stedet for at alt selges eller flyttes til utlandet med en gang det begynner å gå godt.
Vis hele sitatet...
Så vidt det meg bekjenner så er tankegangen å bare bruke avkastningen til fondet i statsbudsjettet og spare selve oljefonder til tider da økonomien trenger en ekstra innsprøytning, som i år da de valgte å bruke penger fra oljefondet pga finanskrisen.

Derfor kommer Norge til å klare seg mye som før selv når oljen er slutt. Det ser enkelt ut i mitt hode: Spare oljefond = større oljefond = mer renter
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Det kalles demokrati... Ikke at partiene "lyver".
Vis hele sitatet...
Jeg syntes ikke det er no særlig til demokrati når man skal stemme på et parti som så skal bestemme for deg etterpå
Indirekte demokrati kalles det, og siden det er menneskene i landet som har valgt partiene, er det vitterlig et demokratisk system. Du har dessuten flere muligheter til å påvirke disse bestemmelsene, foruten ved valg, ved å f.eks. bli et aktivt medlem i et parti, hvor du innenfra kan påvirke.
Sist endret av exocytose; 25. april 2010 kl. 21:12.
Sitat av lolidude Vis innlegg
Jeg syntes ikke det er no særlig til demokrati når man skal stemme på et parti som så skal bestemme for deg etterpå
Vis hele sitatet...

Ehh, hva mener du? Det er jo selve definisjonen av demokrati, at du stemmer på noen som skal bestemme for deg.
Venstre, et godt liberalt parti. Jeg liker veldig deres miljøpolitikk, satse mer på fornybar energi og på kollektivtransporten med raskere og mer effektive tog og trikker. Norge er tross alt et av verdens rikeste land, og henger med de store gutta i oljebransjen, vi har derfor en moralsk forpliktelse til å sette et standpunkt og ta ansvar.

Venstre satser stort på en god skolepolitikk, faktisk den beste i Norge. Lærer yrket skal gjøres mer attraktivt, innføre strengere krav og ha 5-årig utdanning for det, og hvis de skal være lærere fra og med ungdomsskolen må ha fagligkompetanse. De vil også styrke yrkesfagene, da med mer praksis arbeid.

Venstre vil styrke sosial ytelser, gi en bedre livskvalitet til rusmisbrukere med gratis heroin til de tunge misbrukerne, noe som vil føre til mindre overdoser, mindre kriminalitet og bedre økonomi for rusmisbrukerne. De prioriterer kultur veldig høyt, da dette er viktig i et rikt liv. Venstre er positive på innvandringer, men mener da at innvandringspolitikken må tas opp igjen. Innvandring hjelper oss både kulturelt, materialistisk og økonomisk. Antallet eldre øker og de trenger pleie og omsorg. Venstre er som sagt et liberalt parti og ser bort ifra fordommer og diskriminering. Venstre tror på integrering og bedømmer man grupper over enkeltpersoner og går ut i hverdagen med slike fordommer en ser idag er vel dette umulig.
De vil få asylsøkere ut i arbeid så de slipper å gjøre ingenting mens de venter som kan føre til uheldige konsekvenser, og med arbeid blir de da tatt fortere opp av samfunnet og de blir dermed en del av samfunnet fortere.

Venstre vil skille stat og kirken, det er usmakelig at de som melder seg ut av statskirken betaler fortsatt penger til kirken så lenge de ikke har meldt seg inn i et annet parti, feks human. En skal ha frihet til å utdøve religion, men også friheten til å ikke gjøre dette, derfor er dette viktig, å skape et religionnøytralt borgerlig samfunn. Alle skal ha samme rettighetene enten en er svart, gul, homo eller hetro.

Ellers har du datalagringsdirektiv som Venstre er imot, de er for fildeling, sprøyterom og gratis heroin, og andre "tabu" emner. Unge venstre har også tatt opp cannabis i ruspolitikken. Noe som viser litt om partiet, da dette er et viktig steg for legalisering.

Vel kan ta den beste grunnen til jeg stemmer venstre. De vil ikke ha FRP i en regjering, da dette ikke vil fungere i en borgerlig regjering venstre vil ha.

Synes det er skremmende at så mange på forumet er enige med FRP, jeg tror det enten har blitt av "hype" basillen, eller funnet seg en mening de er enige i og ikke et parti i en helhet. FRP er vel nesten det stikk motsatte av de grunnene over her. De er jo motstandere av alt som heter integrering, kultur og miljø. Er dette virkelig et parti vi vil ha sittende i vår regjering?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Jeg stemte frp, men heller nok kanskje mer mot høyre ved neste valg.

Jeg er for å senke skatte og avgiftstrykket vi har, eindomskatt må vekk! og man må heve grensen for toppskatt (jeg nådde nesten grensa ifjor som vanlig anleggsarbeider med mye overtid).

Dette burde ikke gå på bekostning av helsevesen, trygd eller andre viktige velferdsordninger, men på innsparing i andre offentlige utgifter.

Forslag til innstramming er: Færre kommuner! Det er idag 430 kommuner her i Norge, dette burde blitt sammenslått til rundt halvparten.

Antall offentlig ansatte må reduseres, de skaper absolutt ingen verdier! Total antallet for offentlige ansatte var ifor på 711 000 av en arbeidsstyrke på 2,62 millioner (legg til at rundt 339.200 er uføre). Hollandssyke anyone?

Sosialister ser gjerne på skatte og avgiftsøkninger som en fin fin ting til å tjene penger, men man skyter seg litt i foten ved å gjøre det. For når folk må betale mer i skatt, vil de kreve mer i lønn og på den måten gjøre norsk verdiskapende industri lite konkuransedyktig.
Vet ikke, valgte å ikke stemme i fjor.. Har ikke nok perspektiv på politikk. Virker som alle partier har fordeler jeg liker, å bakdeler jeg ikke liker, så jeg er ganske rådvill. Men jeg lener mot FRP, selvom jeg tror det kan gjøre situasjonen værre for sånne som meg ;-)
Jeg holder med FrP, pågrunn av friheten til og velge, liberealismen, delprivatiseringen og finanspolikken.
Jeg liker forsåvidt det meste av det FrP står for og vil gjennomføre.
Berre eit lite innspel til dei som stemmar FRP på grunn av individet sin rett til å styre seg sjølv:

Eg vil sei at friheit er når alle kan gjere det dei sjølv ynskjer, utan at pengar skal begrense vala deira. Kan nokon då forklare meg kvifor FRP er det einaste partiet som vil avvikle statens lånekasse?

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2971396.ece

I staden for at alle studentar kan skaffe seg eit rimeleg lån, og fullføre ynskja utdanning, så vil FRP at private bankar skal lage profitt av oss studentar. Kva slags bank vil gje vekk lån til ein ungdom utan nokon som helst garanti for at den ungdommen fullfører utdanninga, og betalar tilbake lånet? Vil til dømes foreldra si inntekt spele inn på vurderinga til bankane? Vil bankane i det heile tatt gå med på ordninga?

Eg har ofte problem med å sjå korleis FRP talar individet si sak.
kjedelig streiting
Sitat av r0bin Vis innlegg
Antall offentlig ansatte må reduseres, de skaper absolutt ingen verdier! Total antallet for offentlige ansatte var ifor på 711 000 av en arbeidsstyrke på 2,62 millioner (legg til at rundt 339.200 er uføre). Hollandssyke anyone?
Vis hele sitatet...
Dette er da en sannhet med modifikasjoner. For å ha et greit velferdstilbud trenger vi ordførere, navansatte, folk i helsevesenet osv, men det er ingen tvil om at det sløses bort for mye penger på offentlig sektor her i landet.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Dette er da en sannhet med modifikasjoner. For å ha et greit velferdstilbud trenger vi ordførere, navansatte, folk i helsevesenet osv, men det er ingen tvil om at det sløses bort for mye penger på offentlig sektor her i landet.
Vis hele sitatet...
Det er AKKURAT her FRP vil spare.


FRP gjør hva de kan for og lage et bedre norge, å de vil alltid jobbe for og bli populær - man er utrolig naiv vis man tror at FRP feks vil ødelege muligheten til utdannelse.
Ting skal virke

EDIT:
Hvorfor får Venstre så mye oppmerksomhet på Freak?
Sist endret av Turak; 26. april 2010 kl. 00:39.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du har glemt å inkludere "De som faen ikke bryr seg om politikk" i avstemningen din da, så jeg kan ikke stemme.
Vis hele sitatet...
Da trenger du vel ikke bry deg om tråden da.

Stemte for min del Venstre. Ikke fordi jeg er enig i alt, men fordi det er de jeg er minst uenig med.
Sitat av Turak Vis innlegg
Det er AKKURAT her FRP vil spare.


FRP gjør hva de kan for og lage et bedre norge, å de vil alltid jobbe for og bli populær - man er utrolig naiv vis man tror at FRP feks vil ødelege muligheten til utdannelse.
Ting skal virke

EDIT:
Hvorfor får Venstre så mye oppmerksomhet på Freak?
Vis hele sitatet...


Mest sannsynlig på grunn av narkotikapolitikk og fildeling.
Sist endret av Mathias666; 26. april 2010 kl. 00:50.
Sitat av Turak Vis innlegg
EDIT:
Hvorfor får Venstre så mye oppmerksomhet på Freak?
Vis hele sitatet...
ruspolitikken

For sen
Sist endret av the_dj; 26. april 2010 kl. 00:55.
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Jeg stemmer Høyre. Mitt andrevalg ville vært Venstre.

Grunnen til at jeg velger Høyre er hovedsaklig på grunn av skolepolitikken. Jeg er for en skole med tilpasset opplæring fra og med barneskolen og strengere krav til lærerutdannelsen - altså en skole med fokus på kunnskap, framfor en enhetsskole med fokus på lek og moro. Om vi får satt opp karakterkravene til lærerutdanningen er det en viss sannsynlighet for at læreryrket blir et mer respektert og ettertraktet yrke enn det er i dag, og det er ikke å forakte. Selvsagt hadde det ikke skadet å stille lærerlønnen opp et hakk eller tre i tillegg.

Venstre hadde også stilt som en stor kandidat hos meg om det ikke var for deres miljøpolitikk. Jeg kan forsåvidt se gleden i å gjøre noe for miljøet - for all del, jeg er ikke et miljøsvin selv. Det som derimot er problemet med en så dedikert miljøpolitikk er at Venstre er imot oljeboring i nord, noe jeg ikke kan se meg enig i. Jeg er selvsagt også for at det skal utvikles mer miljøvennlige energikilder, men faktum er at uten oljen som produseres i verden vil flere og flere ty til kullkraft for å kompansere for energitapet, noe som ikke akkurat er et steg i riktig retning mot en "grønnere" verden. I tillegg vil det om vi åpner for oljeboring i nord skapes og flyttes flere arbeidsplasser nordover, og ikke minst vil det fortsette å gi den norske stat enorme inntekter slik at vi kan opprettholde den relativt velfungerende velferdsstaten vi har i dag.
Sitat av Mathias666 Vis innlegg
Mest sannsynlig på grunn av narkotikapolitikk og fildeling.
Vis hele sitatet...
Gikk utifra at det var noe slikt, så det og diskutere politik her er vel egentlig litt som å svømme i motstrøm

Forøvrig så har vel ikke FRP uttalt seg så mye angående rus og fildelings politik.. bryr meg lite om slik, så følger egentlig ikke med sånn sett
Turak: Egentlig bare til å søke på google, http://www.google.no/search?hl=no&q=...=&oq=&gs_rfai=grunner til å ikke stemme frp?
Så er det ikke lenger interessant å diskutere med deg.
Sist endret av Inspecta_Deck; 26. april 2010 kl. 01:42. Grunn: Prøvde, men gikk ikke.
Sitat av Turak Vis innlegg
Gikk utifra at det var noe slikt, så det og diskutere politik her er vel egentlig litt som å svømme i motstrøm

Forøvrig så har vel ikke FRP uttalt seg så mye angående rus og fildelings politik.. bryr meg lite om slik, så følger egentlig ikke med sånn sett
Vis hele sitatet...
Det som er med FrP er at ideologisk sett, dersom de faktisk hadde vært liberale "på ordentlig" hadde de hatt også en liberal ruspolitikk. Desverre er det et konservativt parti som tar avstand fra feks regulering av cannabis.

Som jeg sa i et tidligere innlegg, selvmotsigende. Liker konsekvente partier. FrP blir for vinglete og useriøst.
FRP, siden de tørr å si sannheten og attpåtil gjøre noe med våre nye landsmenn som står for store deler av det kriminelle i Norge.
Sitat av Outier Vis innlegg
FRP, siden de tørr å si sannheten og attpåtil gjøre noe med våre nye landsmenn som står for store deler av det kriminelle i Norge.
Vis hele sitatet...
Gjøre hva? Forsterke fremmedfrykt i befolkningen? Putte de i private fengsler å tjene penger på de? Ikke tillatte de ærlig arbeid så de kan bli en del av samfunnet fortere? Assimilering av de så de kan bli eksakt like som nordmenn, er det veien å gå?

Og hvilken sannhet? At vi er alle er forskjellige og assimilering ikke veien å gå. Det er mange innvandrere og utlendinger som står for endel av kriminaliteten. Men tråkke over dem, nekte de jobb, skoler etc er vel da ikke veien å gå for et sofistikert samfunn. Å trekke en slik konklusjon er bare barnslig.

De sier at de ikke gjør noe forskjellsbehandling mellom kjønn, alder, religion, rase. Men kristne skoler det er greit, men muslimske skoler, nei fysj. Snakk om dobbeltmoral.

Jeg har bare veldig vanskelig å forstå hvorfor noen folk støtter dette. Vi har 21 år fengselstraff, mye rehabilitering, utendørsfengsler som Bastø, politi går ikke med pistoler etc. Norge som er nokså liberale og skal plutselig begynne å gjøre det de mener, det synes jeg er for lavt.
Sist endret av gilde; 26. april 2010 kl. 02:12.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Du har glemt å inkludere "De som faen ikke bryr seg om politikk" i avstemningen din da, så jeg kan ikke stemme.

Generelt sett er det som i alle andre land, 98% bullshit fra ethvert parti, hvor de faktisk bare gjennomfører en brøkdel av det de lover uansett.
Vis hele sitatet...
hahaha. Så søtt, og snevert.
Og for all del, selvmotsigende...

Det er greit at sofapartiet er av landets desidert største partier, men det du sier er "Det er samme hvem som styrer, så lenge jeg ikke var med å velge det, så jeg kan kritisere dem i etterkant."

Selv stemmer jeg høyre, fordi jeg vet bedre en mange andre.