Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1103
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Heisann,

En kompis av meg installerte ubuntu på PC'en min for en stund siden(Takk til Sandoon). Jeg har imidlertid slitt veldig mye med å koble til iPoden min! Jeg har en iPod 3GS med OS.4 og 32GB lagringsplass(ikke at det er relevant...). Jeg har jailbreaket den(nok en gang takket være Sandoon), men det funker fortsatt ikke! Jeg har prøvd Amarok, men det bare henger seg hele tiden og hver gang jeg kobler i iPoden
Jeg søkte litt rundt og prøvde å laste ned iFuse gjennom Terminal, og apt-get install kommandoen. Det funket, men jeg merket meg at den ikke spurte om jeg ville gjennomføre installeringen, den bare gjorde det.

Det skjedde ingenting! Jeg har restartet den, ingenting. Jeg har grått, ingenting! Jeg har tatt en kaffepause, ingenting! Jeg er helt grønn på Linux, men kan hakket mer en gjennomsnittet om PC generellt. Hjelp meg! Vær så snill!

Edit: wtf is ifuse
ifuse: ifuse (1) - Mount filesystem of an iPhone/iPod Touch.
Det betyr vel at det er installert på PC'en? Hvorfor finner jeg det ikke?? Har også søkt etter filer med iFuse i seg... Ingenting
Sist endret av Ffojt; 13. august 2010 kl. 22:32.
Jeg kan ikke så mye om Apple sine produkter, men mener du her iPhone?

Eier selv ikke en iPhone, men etter hva jeg har lest meg til, skal Ubuntu 10.04 støtte iPhone out of the box.

Sjekk forøvrig ut videoen her: http://www.libimobiledevice.org/
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Takk for svaret, men med fare for å være frekk: Jeg hadde sagt iPhone om jeg hadde ment iPhone. Jeg mener iPod touch 3GS med OS4

Edit: Tar selvkritikk, ser jeg glemte å skrive iPod TOUCH
Sist endret av Ffojt; 13. august 2010 kl. 22:41.
Det jeg stusset litt over er at du skrev iPod 3GS, noe som ikke finnes Derimot finnes det iPhone 3GS. Whatever

Detekterer nautilus at du plugger i iPoden? Dvs. får du et ikon på desktopen?
Sist endret av raze; 13. august 2010 kl. 22:48.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Jepp, det kommer et ikon, og jeg kan åpne den som mappe, men den finner kun bildene mine og et par podcasts...
Hva skjer når du åpner Rhythmbox? Rimelig sikker på at det finnes en plugin.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Den vises med alt innhold, men har antatt den ikke funker, siden dette skjer når jeg prøver å overføre en fil til iPoden: Feil ved overføring av spor

Error while getting peer-to-peer dbus connection: The name :1.68 was not provided by any .service files

Dette er MP3-filer...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Fra ubuntus egne communities :

https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/iPod

Ubuntu works very well with iPods, except the iPod Touch, iPhone, and any other future generation Apple portable devices that do not show up as a generic storage device. To sync with these new-generation devices, look at this article on using Ubuntu to sync with your iPhone/iPod touch. Most firmwares are supported with the installation of Ubuntu software to get them to work.
Vis hele sitatet...
https://help.ubuntu.com/community/Po...Devices/iPhone
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Høres bra ut, bortsett fra:
Added this ppa ppamcenery/ppa to your software sources refresh . Open up synaptic package manger . In the quick search type : libimobiledevice0 , install the package reboot and your away enjoy !

Det siste er greit nok, men: Added this ppa ppamcenery/ppa to your software sources refresh. Hva skal det bety??
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og du har Ubuntu 9.10 inne ? Isåfall vil en upgrade til 10.04 gi deg native support.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Jeg aner faktisk ikke... Jeg vet ikke hvilken versjon han installerte... Hvordan sjekker man sånt?
System -> about Ubuntu
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Ubuntu 10.04...

Sitat av Ffojt Vis innlegg
Ubuntu 10.04...
Vis hele sitatet...
Det betyr ikke probem solved, iPoden kan fortsatt ikke kobles til, selvom jeg nå vet hvilken versjon av Ubuntu jeg har...
Har du pakkene LIBGPOD4 og GTKPOD installerert?

Prøv: "sudo aptitude install gtkpod"
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
GTKPod har jeg, det funket ikke, men LIBGPOD4 har jeg ikke hørt om. Samme type program antar jeg. Hva er forskjellen på kommandoen du foreslo og apt-get install?
Crash course I apt:

Kode

milligan@milligan-desktop:~$ apt-cache search libgpod
apt-cache search søker etter pakker for deg. Resultatet av kommandoen over:

Kode

milligan@milligan-desktop:~$ apt-cache search libgpod
libgpod-common - common files for libgpod
libgpod-dev - development files for libgpod
libgpod-doc - documentation for libgpod
libgpod-nogtk-dev - development files for libgpod (version without artwork support)
libgpod4 - library to read and write songs and artwork to an iPod
libgpod4-nogtk - library to read and write songs to an iPod
python-gpod - Python bindings for libgpod
libgpod3 - a library to read and write songs and artwork to an iPod
milligan@milligan-desktop:~$
I denne listen ser jo libgpod4 unektelig ut som den mest riktige pakken. Vi prøver.

Kode

milligan@milligan-desktop:~$ sudo apt-get install libgpod4
Voila.

Kommandoen må kjøres med sudo for å få tilgang til å installere til systemet ditt. Enjoy
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Tusen takk! Jeg blir helt på gråten av sånne greier!! Kan vel bare logge inn som root også, i guess?
Jeg som forvirrer deg Ffojt. Er vant til å bruke aptitude i forbindelse med debian. apt-get er vel mer riktig å bruke sammen med ubuntu.

Pakkene jeg foreslo for deg er forresten bibliotek. Ble det noen fremskritt ved å installere de eller er vi like langt?

Edit: Et tips er å ikke logge inn som root. Er lett å gjøre noe katastrofalt feil da. Bedre å bruke su eller sudo når root tilgang trengs.
Sist endret av niklasj; 17. august 2010 kl. 09:41.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av niklasj Vis innlegg
Jeg som forvirrer deg Ffojt. Er vant til å bruke aptitude i forbindelse med debian. apt-get er vel mer riktig å bruke sammen med ubuntu.

Pakkene jeg foreslo for deg er forresten bibliotek. Ble det noen fremskritt ved å installere de eller er vi like langt?
Vis hele sitatet...
Samme verktøy finnes grafisk i Ubuntu og heter Synaptic.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Men hvor blir det av programmet? Kjørte sudo aptitude install libgpod4 og den installerte det, men jeg finner ikke programmet noe sted? wtf is libgpod4 resulterer i et forvirret svar om at terminalen ikke vet hva det er...

Edit: Hehe, du er nok ikke alene om å forvirre meg... Har prøvd både apt-get install og sudo aptitude install, med remove imellom, de gjorde nøyaktig det samme:P

Plugger inn iPoden, kjører GTKPod, importerer iPod, den sier det er suskessfullt og thats it. Ingen iPod dukker opp. Men iPoden vises jo i musikkavspiller da, men jeg kan ikke legge inn filer...

Altså Rythmbox...
Sist endret av Ffojt; 17. august 2010 kl. 09:48.
Hehe, det skal ikke være lett.
Både aptitude og apt-get er pakkebahandlere og gjør det samme. Men hold deg kun til apt-get.

Bare sørg for å ha libgpod4 installert og prøv å sync musikken din i rythmbox.

Hvilken feilmelding får du? Evt. hva skjer?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
libgpod4 er ikke et program, det er et bibliotek brukt av systemet for aksess til Appleprodukter.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Trådstarter
Begynner å få en sånn strålelignende smerte ut fra brystet og ut i armene? Positivt?

Nå vises selvfølgelig ikke den forbanna iPoden i Rythmbox heller...
Tidligere når jeg trykket og dro filer fra musikkbibliotek-delen av rythmobx til iPoden, der all musikken jeg har på den ble vist, fikk jeg denne:
Error while getting peer-to-peer dbus connection: The name :1.68 was not provided by any .service files
Anbefaler deg å slette alle pakker du har installert som har noe med ipod/rythmbox å gjøre.

Bruk "apt-get --purge remove <pakke navn>"

Så starter du fra scratch og legger inn alt på nytt.

Følg denne guiden: http://forums.linuxmint.com/viewtopi...53489&p=306886

Krysser fingrene....
Sist endret av niklasj; 18. august 2010 kl. 07:29.