Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vært snill å vurder å slå på annonsevisning, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3607 432308
Registrer deg for å skrive svar Trådrulett
Chikara's Avatar
aug. 2006
646  677
Hei. Solgte et par bitcoins og har et mellomstort beløp i norske kroner liggende hos en exhange.
Hvordan blir det i forhold til å overføre dette beløpet direkte inn på min DNB konto nå?
Er jeg nødt til å skatte av beløpet eller si ifra til noen, eller er det bare å kjøre på og overføre hele
summen på en gang?
nov. 2016
25  4
Sitat av Chikara Vis innlegg
Hei. Solgte et par bitcoins og har et mellomstort beløp i norske kroner liggende hos en exhange.
Hvordan blir det i forhold til å overføre dette beløpet direkte inn på min DNB konto nå?
Er jeg nødt til å skatte av beløpet eller si ifra til noen, eller er det bare å kjøre på og overføre hele
summen på en gang?
Vis hele sitatet...
Tror du er nødt til å legge det inn i skatteoppgjøret og så må du betale 27% skatt på profitten din. Hvis du ikke gjør det tror jeg du kan risikere å få straffeskatt på 60%
▼ noen uker senere ... ▼
aug. 2012
713  122
Har laget en Norsk Blogg dedikert til Blockchain og prosjekter som foregår i "blockchain verden".

Er i startgropen nå som dere nok kan se men vil få flere prosjekter beskrevet etterhvert, jobber for øyeblikket med et grunnleggende så folk kan få en forståelse om hvordan dette fungerer med så enkle ord som mulig.

Om du er ganske ny på det her, hva kunne du tenkt deg å lese om?

http://blockchainbloggen.no/

Har også laget en Facebook side for å dra innholdet "litt ut i verden", kommer konkurranser her etterhvert hvor premien vil bli Bitcoins.

https://www.facebook.com/blockchainbloggen
Dantello's Avatar
mai 2013
24  17
Sitat av caktus Vis innlegg
Tror du er nødt til å legge det inn i skatteoppgjøret og så må du betale 27% skatt på profitten din. Hvis du ikke gjør det tror jeg du kan risikere å få straffeskatt på 60%
Vis hele sitatet...
Er det noe spesiellt beløp før en må skatte av bitcoin uttak? Tok selv ut 11.000,- for et par måneder siden, er det behov for å legge det inn i skatteoppgjøret når det er snakk om et såpass lite beløp?
aug. 2012
713  122
Sitat av Dantello Vis innlegg
Er det noe spesiellt beløp før en må skatte av bitcoin uttak? Tok selv ut 11.000,- for et par måneder siden, er det behov for å legge det inn i skatteoppgjøret når det er snakk om et såpass lite beløp?
Vis hele sitatet...
Ifølge skatteetaten skal man skatte 28% av fortjenesten. Som du tok ut 11.000 så trekk ifra kostpris og før sluttsum i selvangivelsen.
All fortjeneste/inntekt er i hovedsak skattbart.
▼ noen uker senere ... ▼
aug. 2012
713  122
Da er BIP91 locked in.

Vil anbefale alle som har bitcoin og holde disse i en privat lommebok hvor bare DU har kontroll over de private nøklene til alt er avklart.
feb. 2017
43  4
er blockchain.info wallet trygt?
aug. 2012
713  122
Sitat av Vippetavpinnen Vis innlegg
er blockchain.info wallet trygt?
Vis hele sitatet...
Ville heller har brukt electrum og tatt skikkelig backup. Er ikke noe fan av online wallets.

Her er de anbefalte lommebøkene https://bitcoin.org/en/choose-your-wallet

Dette er Bitcoin Core utviklernes side, dem hadde blockchain.info listet opp før men har fjernet den siden folk har mistet bitcoin der og det er ikke like trygt som en dedikert offline-wallet.
Registrer deg for å skrive svar
Moderer