Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1986
Hei.
Jeg går til jevnlige urinprøver hver 14 dag og blodprøver en gang i måneden pga overdrev alhohol og hasj-forbruk. Av legen får jeg 14 10mg sobril og 30 Imovane pr måned. Mitt hovedproblemet etter avrusning er sosial angst. De 14 jeg får dekker ikke opp for det reelle behovet, men jeg har tilgang til vanlige valium gjennom kjentfolk. Så det jeg lurer på er hvordan valium vil slå ut på urinprøven når jeg allerede tar sobril? Og hvor mange valium kan taes for at det skal komme under sobril grensen? Slår det ut på to forskjellige områder kanskje? Andre alternativer for å roe ned angsten?
Er ny på dette området så alle forslag er hjertelig velkomne. Trenger bare å roe ned nervene. Og fastlegen er gnipen😡
Du spurte meg om andre alternativer for å roe nervene, så jeg skal prøve å gi deg noen par råd.

Jeg husker selv hvordan det var å ha sosial angst, glemmer aldri hvordan det var å være med folk og plutselg få panikkanfall. Det var helt grusomt og jeg vet hvor grått ting kan bli i slike situasjoner. Det er en ting folk på dette forumet her må forstå og det er at rusmidler ikke er veien for å komme seg ut. Du kan se på de som en paracet, den demper smertene, men den fjerner dem ikke. Fatter du åssen kjemikalier du utsetter hjernen din for?

Kanskje folk vil se ned på meg nå her, men noe som fungerte utmerket for meg var å meditere. Sette meg ned i et stille rom og meditere når angsten var på sitt verste. Det er ingen quick fix, men med tiden blir du bedre og den sinnstilstanden jeg får under meditasjon har jeg nå klart aktivt etter 8 måneder med meditasjon å overføre til det vanlige liv. Det er en sinnstilstand av ro og fred.

jeg vil anbefale deg å prøve meditasjon, gjerne da mindfullness.
Sist endret av omgomgomg; 6. juni 2015 kl. 01:24.
Valium henger igjen i pisset ditt i opptil tre uker.
Det er omvendt. Sobril kan slå ut når du tar valium, fordi Oxazepam er en aktiv metabolitt av diazepam.
Trådstarter
3 0
Betyr det at valium vil vise på prøven?
Blander du sobril og valium så vil sobrilen henge igjen en del lenger i pisset, men både oxazepam og diazepam vil vise på prøven, arrester meg om jeg tar feil.
Trådstarter
3 0
Jeg er kun bekymret for at legen skal se at det er valium i urinen.
Ja, det betyr at diazepam som er det kjemiske navnet på valium vil vises på prøven om jeg ikke tar feil.
Selvfølgelig vil både oxazepam og diazepam vises.