Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1332 135494
Cookie Monstah ^_^
satt i gaming zone rett med en utgang, holdt på å fryse ihjel når dem luftet om natta eller det kom nye kebaber/hamburgere til kiosken elns
Sist endret av lordstian; 31. juli 2012 kl. 01:40.
Hm.. Håper freak rekka er langt unna utgangen
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Hm.. Håper freak rekka er langt unna utgangen
Vis hele sitatet...
Freakrekka har vel vært i to år på rad nå plassert ganske så sentralt i skipet med helt kurrant temeperatur.
Sitat av Huztle Vis innlegg
Freakrekka har vel vært i to år på rad nå plassert ganske så sentralt i skipet med helt kurrant temeperatur.
Vis hele sitatet...
Det funket ypperlig der vi var plassert i år.
Sitat av eiendom Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Personlig svar: Nei, kjøp stasjonær...

Tekninsk svar: Kommer an på hva og hvor du skal bruke den
ok da blir det vell en stasjonær
Kjapp til å bestemme deg, hvor skal den brukes?
Sitat av eiendom Vis innlegg
ok da blir det vell en stasjonær
Vis hele sitatet...
Bygg selv. Får så utrolig mye mer for pengene!
Sitat av tuberkulose Vis innlegg
Bygg selv. Får så utrolig mye mer for pengene!
Vis hele sitatet...
+ Du lærer utrolig mye!
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kjapp til å bestemme deg, hvor skal den brukes?
Vis hele sitatet...
først og fremst kjøper jeg ny pga TG men også fordi jeg vil ha meg en bedre pc den skal brukes på tg og hjemme
og jeg klarer ikke og bygge pc
Sist endret av eiendom; 1. august 2012 kl. 13:23.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av eiendom Vis innlegg
først og fremst kjøper jeg ny pga TG men også fordi jeg vil ha meg en bedre pc den skal brukes på tg og hjemme
og jeg klarer ikke og bygge pc
Vis hele sitatet...
Du kjøper ikke ny pc til tg nå vet du Når tg kommer er den maskina allerede utdatert. Kjøper du en til samme pris en mnd før tg får du en som er top-notch i dag.


Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jo, det gjør du. alle klarer å bygge en pc. det er tross alt derfor man har youtube og freak men opprett en egen tråd under kjøp av maskinvare, så hjelper vi deg der
Vis hele sitatet...
Eller så bruker han en av de 1000+ som allerede eksisterer.
Sist endret av Echuz; 1. august 2012 kl. 13:28.
Sitat av eiendom Vis innlegg
først og fremst kjøper jeg ny pga TG men også fordi jeg vil ha meg en bedre pc den skal brukes på tg og hjemme
og jeg klarer ikke og bygge pc
Vis hele sitatet...
jo, det gjør du. alle klarer å bygge en pc. det er tross alt derfor man har youtube og freak men opprett en egen tråd under kjøp av maskinvare, så hjelper vi deg der

Sitat av Echuz Vis innlegg
Du kjøper ikke ny pc til tg nå vet du Når tg kommer er den maskina allerede utdatert. Kjøper du en til samme pris en mnd før tg får du en som er top-notch i dag.
Vis hele sitatet...
det er vel ikke ventet noe store oppgraderinger innen hw nå? sett bort ifra at det kommer ett 7990 etter hvert skjer det vel ikke mye på ei gooood stund
8000 serien til AMD tror jeg skal komme ut før da. Ville aldri kjøpt rett før TG, kjipt å finne ut at noe er feil.
Sist endret av Mkvarner; 1. august 2012 kl. 13:58.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jo, det gjør du. alle klarer å bygge en pc. det er tross alt derfor man har youtube og freak men opprett en egen tråd under kjøp av maskinvare, så hjelper vi deg der



det er vel ikke ventet noe store oppgraderinger innen hw nå? sett bort ifra at det kommer ett 7990 etter hvert skjer det vel ikke mye på ei gooood stund
Vis hele sitatet...
Kommer ikke Intel med ny socet og helt ny prosessorteknologi neste år? Men uansett kommer sikkert ikke dette før TG.

Det det er størst utvikling på frem til TG er vel SSD
Bare å håpe på at 3D-minne og 8000 serien kommer snart, har lyst til å bruke mere penger .
Sist endret av Mkvarner; 1. august 2012 kl. 14:04.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Bare å håpe på at 3D-minne og 8000 serien kommer snart, har lyst til å bruke mere penger .
Vis hele sitatet...
bør vel kanskje vente med 8000 til de er ferdig med 7000-serien
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Bare å håpe på at 3D-minne og 8000 serien kommer snart, har lyst til å bruke mere penger .
Vis hele sitatet...
Du glemte å nevne den nye lagringsteknologien som har vært under utvikling i ca 30 år. Den kommer vel etterhvert den også

edit: fant link http://www.hardware.no/artikler/denn...lagring/109398

edit2: Teknologien har vært under utvikling i 37år :P

edit3: ser nå at denne kommer om først 2år
Sist endret av GreenRay; 1. august 2012 kl. 14:11.
[quote=vangsfreaken;2656112]jo, det gjør du. alle klarer å bygge en pc. det er tross alt derfor man har youtube og freak men opprett en egen tråd under kjøp av maskinvare, så hjelper vi deg der



kan love deg at vis jeg prøver og bygge pc blir den hemma
[quote=eiendom;2656560]
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jo, det gjør du. alle klarer å bygge en pc. det er tross alt derfor man har youtube og freak men opprett en egen tråd under kjøp av maskinvare, så hjelper vi deg der



kan love deg at vis jeg prøver og bygge pc blir den hemma
Vis hele sitatet...
Om du forestiler deg sånne greier små barn har. En boks med forskjellige hull i(firkant, trekant etc). Å bygge en pc er bare hakket mer avansert. En ting passer bare ett sted.
Sist endret av Sinken; 1. august 2012 kl. 21:40.
[quote=Sinken;2656596]
Sitat av eiendom Vis innlegg

Om du forestiler deg sånne greier små barn har. En boks med forskjellige hull i(firkant, trekant etc). Å bygge en pc er bare hakket mer avansert. En ting passer bare ett sted.
Vis hele sitatet...
Nesten sant Du kan sette en 6pin strømkabel i en 4pin kontakt

edit: For å ikke skremme nybyggere; Det har ikke noe å si om du setter en 6pin i en 4pin. Det er laget for å kunne passe sammen
Sist endret av GreenRay; 1. august 2012 kl. 23:03.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hadde du denne typen?
*snip*
Isåfall... de er helt forferdelige!
Vis hele sitatet...
Satt på en slik bare at den hadde stoff under rumpa, syns de fungerte helt fint.

Satser på å ha lappen innen TG13 slik at jeg kan ta med alt jeg vil ha, som inkluderer en fantastisk stol.
Sist endret av Knudsen; 1. august 2012 kl. 23:45.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Satt på en slik bare at den hadde stoff under rumpa, syns de fungerte helt fint.

Satser på å ha lappen innen TG13 slik at jeg kan ta med alt jeg vil ha, som inkluderer en fantastisk stol.
Vis hele sitatet...
Hehe, sattser på lappen jeg også men jeg MÅ klare det på første forsøk, eller så rekker jeg det ikke
Vurderer å dra nedover, og tenter på å bygge meg en hylle om det skjer. Hvordan blir det da med stabilitet når den er 160X160X50? Ser for meg at det er ustabilt.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hehe, sattser på lappen jeg også men jeg MÅ klare det på første forsøk, eller så rekker jeg det ikke
Vis hele sitatet...
Samme her.. neifaen, har vist bursdag uka ETTER TG, ikke før...

Sitat av Sinken Vis innlegg
Vurderer å dra nedover, og tenter på å bygge meg en hylle om det skjer. Hvordan blir det da med stabilitet når den er 160X160X50? Ser for meg at det er ustabilt.
Vis hele sitatet...
Ikke så vanskelig å bygge en hylle i de dimensjonene som to personer kan hoppe på, du må bare ha riktig materialer og vite hva du driver med.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Samme her.. neifaen, har vist bursdag uka ETTER TG, ikke før...


Ikke så vanskelig å bygge en hylle i de dimensjonene som to personer kan hoppe på, du må bare ha riktig materialer og vite hva du driver med.
Vis hele sitatet...
Å hoppe på den skal gå fint, bekymrer meg mer for at noen skal gå forbi og dulte borti, så hele hyllen deiser i gulvet og skader både mennesker og min(e) kjære pc(er).
Sitat av Sinken Vis innlegg
Vurderer å dra nedover, og tenter på å bygge meg en hylle om det skjer. Hvordan blir det da med stabilitet når den er 160X160X50? Ser for meg at det er ustabilt.
Vis hele sitatet...
Hadde ikke noe problem med det jeg Jeg og Sweet delte hylle. Jeg satt til og med oppå den når jeg pakket sammen siste dagen
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hadde ikke noe problem med det jeg Jeg og Sweet delte hylle. Jeg satt til og med oppå den når jeg pakket sammen siste dagen
Vis hele sitatet...
Som sagt, den knekker nok ikke, men tenker mer på velting. Ser ikke helt stødig ut.
Har du nok vekt i den så må du nok kaste deg inn i hylla for å velte den.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Har du nok vekt i den så må du nok kaste deg inn i hylla for å velte den.
Vis hele sitatet...
Da skal det nok gå greit. Regner det blir en 90-110kg - konstruksjonen.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Da skal det nok gå greit. Regner det blir en 90-110kg - konstruksjonen.
Vis hele sitatet...
Håper du bygger solid 100kg er tungt
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Håper du bygger solid 100kg er tungt
Vis hele sitatet...
Det ene kabinettet står rett over en støtte, de to andre står på endene, og de to låsbare skapene er rett over to støtter, så satser på at det går bra. Kan dog være at jeg har regnet helt feil.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det ene kabinettet står rett over en støtte, de to andre står på endene, og de to låsbare skapene er rett over to støtter, så satser på at det går bra. Kan dog være at jeg har regnet helt feil.
Vis hele sitatet...
Høres bra ut det
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal kjøpe gaming pc med skjerm, tastatur og mus evt. musematte og headset til tg 2013.
Noen som kan være snille å sette opp et bra oppsett?? Hadde tenkt å bruke rundt 10 000
Skal dit for første gang i år, lurt å bygge en liten hylle?
Cookie Monstah ^_^
er ikke nødvendig med hylle, men er veldig greit hvis du går med flere. er mye lettere å holde kontroll på tingene dine hvis du vet at dem har en plass liksom. var første gang på tg12 og hadde ikke med hylle, ble bare noe rot etter dag 2-3....
Hvordan er det å holde drikke kaldt der? Er liksom ikke så godt med varm cola, vann osv.
Sist endret av ExoticSamie1; 2. september 2012 kl. 13:09.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Hvordan er det å holde drikke kaldt der? Er liksom ikke så godt med varm cola, vann osv.
Vis hele sitatet...
Tørris har jo vært en slager så langt jeg har forstått.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Hvordan er det å holde drikke kaldt der? Er liksom ikke så godt med varm cola, vann osv.
Vis hele sitatet...
Kjøp deg en kjøleboks:
http://www.biltema.no/no/Fritid/Fril...rmeboks-14410/
Kjøleboks på strøm er ikke lov.
Sist endret av Sinken; 2. september 2012 kl. 13:39.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvem sier man må plugge den inn i strømnettet?

De har gode termiske egenskaper som holder godt på kulden, har man med litt tørris eller kjøle-elementer så har man kalde varer en god stund.
Tørris er ulovelig på grunn av gassen det lager, sist jeg skjekket :/
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Tørris er ulovelig på grunn av gassen det lager, sist jeg skjekket :/
Vis hele sitatet...
Så jo på en video fra TG12 hvor folk hadde tørris kjøling, så da må dem ha endret det nylig.
De hadde jo sånne kjøleelementer der da. Sånne blåe flasker med vann i eller hva det er. Etter den ble varm, kunne den byttes i "resepsjonen" ved chillout.
SPOILER ALERT! Vis spoiler

åssen gjør jeg bildet mindre?
http://i.ebayimg.com/t/MEDELA-CONTOUR-ICE-PACK-RECTANGLE-COOLING-ELEMENT-BLUE-FREEZER-TRANSPORT-MILK-/00/s/MTYwMFgxMjM2/%24(KGrHqJ,!owE-vMShcI9BP4S!4v1bw~~60_57.JPG


Jeg hadde en 24pk colabokser som stod på gulvet, og de ble ikke spesielt varme. Jeg er ikke så kresen på at drikken skal være under 5 grader liksom, så det funket helt fint for meg.

Hylle er også greit. Var der med en til, og vi hadde en hylle fra ikea med en påsnekra bakplate. Den var ganske ustødig da, men vi skrudde på noen "metallføtter" (sånne man egentlig fester den i veggen med, tror jeg. En metall-greie bøyd i 90graders vikel med skruehull), og teipa fast føttene i bordet med gaffa.
Sist endret av L33tenGutt; 2. september 2012 kl. 17:22.
Tenkte selv og bruke en slik USB kjøle/varmeplate, duger vel for en boks om gangen
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@Freddy, vær klar over at det tar 3-4 timer å kjøle ned 0.33l fra 20 grader til 10.

Mest pga 500mv begrensing i USB, samt dovent peliter element og null isolasjon i "skapet"
Hehe, dobbel USB løsning da (hehe)

I verste fall får jeg ta ett USB "kjøleskap", får vel duge.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hehe, dobbel USB løsning da (hehe)

I verste fall får jeg ta ett USB "kjøleskap", får vel duge.
Vis hele sitatet...
USB kjøleskap er heller ikke lov desverre. kun kjøleskap med kjøleelement er lov