Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 737
Prøver å installere PHPNuke (Jadajada, vet at noen av dere hater slikt ), men har aldri vært borti mySQL databaser og den slags før. Jeg har gjort alt som står i installfila, uploada alle PHP filer til webserveren og CHMOD'a dem riktig, jeg har også uploada den .sql fila til databasen min, eller noe sånt ... den lagde visstnok mange tabeller. Jeg har ikke gjort noe mer med den database greia, ettersom det ikke stod noe om dette i install fila.

Når jeg skal regge admin får jeg denne feilen på selve sida:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in includes/sql_layer.php on line 283

Og mange av den typen, helt likt, bare feil på ulike lines i sql_layer. Da er det nok noe jeg har gjort gæernt. Jeg spurte på Nukeforums.com, men der sletta de posten min, sikkert fordi den var så banalt n00bish, så da spør jeg dere, noen som har vært borte i lignende? Dette er 5.5, altså nyeste versjonen av PHPNuke.
Jeg skulle også prøve meg på phpnuke i går men samme problem!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, nok ett skikkelig n00b question. Hva er egentlig phpnuke for noe? en slags portal eller??? Just asking...
Totto
Er et slæskåt php portal system ja. Fullt av feil og exploits og det som værre er. Skriv selv Relativt enkelt og lære seg php + mysql.
Hm... Prøv å chmod katalogene til 777, og se om det funker da...
Opprinnelig postet av Prazor
Hm... Prøv å chmod katalogene til 777, og se om det funker da...
Vis hele sitatet...
Har gjort det.
Det skal finnes et "install script" med i phpnuke,
hviss du ikke har prøvd det...
Nå skal dere høre.. hadde samme problemet som dere har (kanskje..? kommer litt ann på feilmld da, men d høres ut som om d er samme prob)...
den eneste fila du skal trenge å chmod'e er config.php! det jeg hadde gjort feil var at databasen ikke lå på localhost (som man sku tru), men den lå på sql! måtte grave ganske langt i FAQ'en på den sida jeg hosta hos, før jeg fant d!
pointet mitt er at du må finne ut hvor databasen ligger.. d er ikke alltid barebare men...
hvis ikke det hjelper så vet jeg ikke...
Sist endret av Bangar; 16. mars 2002 kl. 15:09.