Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 672
Hvordan installerer jeg mySQL på min datamaskin slik at jeg kan bruke den "lokalt" , dvs at jeg vil ha en database med alt mulig stash jeg har, og jeg vil bruke php sider (som ligger på min harddisk) til å connecte til mySQL databasen. Noen ideer om hvordan jeg gjør det? Må kunne bruke den selvom jeg ikke er på internett.
Og for å få MySQL til å virke under Win XP, så kjør det i Win98/ME mode (winmysql eller hva det programmet du skal kjøre heter). (høyreklikk og velg compability for å bytte "mode" på programmet)
Trådstarter
hmm, liten feilmelding... jeg gjorde alt som ble sagt i tutorial, og kom til slutten av PHP ... Når jeg starter apache serveren nå står det: Syntax error on line 814... can't open cphp\sapi\php4apache.dll ... Men når jeg fjerner dette:

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

under:

#
# AddType allows you to tweak mime.types without actually editing it, or to
# make certain files to be certain types.
#
AddType application/x-tar .tgz
-> her plasserte jeg LoadModule osv... <----


funker apachen igjen... Hmm, hva er feil? Jeg plasserte LoadModule osv... 4 spaces fra venstre rett under AddType!
Trådstarter
fikset problemet selv, måtte bare flytte php4ts.dll til Windows/system32 ...