Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 788
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Joda, jeg har ett lite problem her..
Noen som veit om noen (gratis) hoster som støtter BÅDE php OG sql??
Jeg har en konto på jaha.dk, men den sliter litt innimellom, og kunne tenkt meg en ny host. Noen som har noen ideer ??

Totto
prøv www.spaceports.com

brukte den før, helt grei med støtte for php og mysql....
ikke mye plass, TROR det er ca 25 mb
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Takk skal du ha. Tror jeg er nødt til å sette opp en server selv. Skal høre om jeg kan få en 486 fra jobben til pappa, og så hiver jeg inn 2 stykk 500mb disker, 48mb ram og apache server, så bør det jo funke ganske greit ikke sant? Ihvertfall for å hoste ett forum og ett par news/article scripts.
Jeg har en PC til overs (466mhz, 512ram) som jeg fyrer opp som server så fort jeg får tak i en gratis plass å ha den hvor jeg kan ha både webserver og shellserver (altså må jeg ha minst en ip).

Du kan sikkert få en konto _hvis_ jeg får noe sted å ha den, ser dårlig ut nå..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
det hadde vært genialt. hold meg oppdatert om hva som skjer a
Tenkte jeg bare skulle nevne at sånne gratisgreier ofte finner på no tull, som feks propper fullt av reklame eller hva som helst..

Og skikkelig hosting er jo egentlig ikke så veeeldig dyrt, så hvis du bruker det mye er det ikke så dumt å spandere noen kroner i mnd..

Bare et lite tips
man finner jo php og sql hosting mange steder..
f.eks www.portland.co.uk
trenger du bare en database så får du en på www.portlandsql.co.uk

hvis du klarer å finne fram til hvor du skal registrerer deg, så får du på www.host.sk siden er på et juggaspråk (jeg leste en "tutorial" et sted for å finne fram)

_MEN_ (det er som regel et et stort men med gratis hosting) det går siinsykt tregt hvis det er mye load på serveren! av og til går d veldig bra, men til tider går d kanskje et halvt minutt, kanskje mer!!
jeg hadde smekka opp php-nuke og postnuke... vet ikke om det var databasen som var treg eller om det var serveren generelt...

jeg lette litt på sider som phpnuke.org og postnuke.com osv for å finne hosting...
Dersom du skal bruke 5 timer i måneden på en hobby, hvor mye penger er du villig til å bruke på den hobbyen?

Hvor mange timer hver måned tror du at du kommer til å bruke på PHP-programmering?

Selv har jeg sittet et ukjent antall timer og jobbet med et problem rett og slett fordi at hosten ikke fungerte skikkelig. Det siste året har jeg brukt 7 forskjellig hoster og den eneste jeg er helt fornøyd med er LinPro.no. I løpet av det året jeg har vært der har det vært to timer der jeg var uten FTP, ellers har jeg ikke merket noen problemer. Og søsteren min har en butikk der(www.lappeteknikk.no) Og hun har heller ikke merket noen problemer.(Butikken er det jeg som har laget :-))

Jeg har også brukt westhost.com i en periode og merket heller ikke noen problemer der. Men det gikk litt treigt.

Jeg har også brukt phpwebhosting.com, men etter to måneder var plutselig serveren deres ned en hel dag. Da flyttet jeg, men det er nå 1 år siden.

For ett og et halvt år siden da jeg begynte med PHP tenkte jeg som så at det var rimelig om jeg brukte 100 kroner i måneden på en host når jeg likevel skulle bruke flere timer hver dag på programmering.

Nå skal jeg sannsynligvis flytte, fordi LinPro koster for mye i forhold til det jeg får igjen/har bruk for.

Da kommer jeg til å teste flere hoster. Først phpwebhosting. Selv om de hadde en nede dag for et år siden så har de kanskje lært nå?

Tror at iblis.nu er hostet der, kanskje noen kan bekrefte det. Det går i alle fall frem av siden http://www.phpwebhosting.com/sc.html og da er det kanskje noen her som kan dele noen erfaringer med phpwebhosting??

Stemmer det, jeg skulle jo gi et råd. Mitt råd er: Prøv phpwebhosting. Det skal jeg :-)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
du har rett i at nff kjøres fra phpwebhosting, men siden er her ofte nede, så nå skal nff over på en annen server.

http://www.servetheworld.no

de virket ganske seriøse ut i fra det jeg fikk høre av iblis, så hvis du venter i en uke eller tre kan du se åssen den nye webhosten oppfører seg.

billig er de også.