Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 943
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Vet noen om en BRA php-teller MED "refresh protection", altså noe som gjør at telleren ikke teller et nytt treff for hver gang sida oppdateres?
Det er stress å lage en slik counter for PHP, særlig hvis du ikke har database støtte. Du kan jo se om http://www.nedstat.com/EN er brukbar da..
sett en cookie som går ut etter en dag eller så lenge du vil at telleren ikke skal telle mer en ett klikk. så før du oppdaterer tellesystemet sjekker du om cookien er der. hvis den ikke er der setter du en cookie og sjekker om den er mottat. så kan tallet trygt oppdateres. hvis cookien er der skjer det ingenting. det er jo ikke helt hundre prosent, folk kan bare slette den cookien, men siden så få gidder å gjøre det gir det lite utslag. alternativet er å sette ipen inn i en database og så sjekke opp mot den etterpå, men hvis siden får en god del treff kan den bli veldig mange rader i den databasen og gjøre den treigere.

Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Trådstarter
Går det ikke an at den siste ip-adressen blir lagret i f.eks en log-fil, så sjekker scriptet ip'en opp mot den log-fila før den registrerer et nytt treff? Jeg har et cgi-script som gjør dette, men jeg vil gjerne gå over til å bruke php på siden min.

Finnes det eventuelt en php-kommando som gjør det samme som ssi-kommandoen <!--#exec cgi=script.cgi -->? Hvis ikke, går det an å bruke ssi i php-dokument?
Joda.. gimme a couple of secs så skal jeg se hva jeg får til
Tipper scha har en klar på et par minutter strax han kommer.
Sist endret av TipeX; 9. januar 2002 kl. 21:07.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har et jeg bruker på min side, x-stat. Meget bra.. Ikke jeg som har laga den da.

Har statistikk, og teller både totale, og unike besøk...
Legger det til her
Better than thou.
Forøvrig er det Xqus som har laget det. Du finner den offisielle siden her tror jeg..
Han er btw, xqus på #html.no & #php.no på EFNet Hyggelig fyr.
Sist endret av Carlo; 25. januar 2002 kl. 14:48.