Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 31430
Veit det er en annen tråd om tema, men den er proppet med moralpoliti, og handler lite om akkurat det jeg lurer på.

Sover ikke i skipet, og tenkte å ta noen trekk ut vindu etterfulgt av en dusj og litt sengehygge. Med andre ord, ikke noen stoffer som blir med til skipet, og kommer til å være rusa i nærheten av skipet. Noen som har gjort lignende?

Og hvor godt sitter lukta i klær ol.? Sitter gjerne å mekker noe foran PC'en, så jeg regner med at mus, tastatur og musematte er noe en hund kan reagere på, sammen med ytterjakka mi som jeg har hatt tjall i en del ganger. Vil det funke å vaske jakka før TG, eller er det en god mulighet for at en hund kan merke noe? Samme med klær, vil det holde å vaske klær jeg har røyka i et par ganger før arrangementet?

Om en hund markerer på meg, og jeg er verken rusa eller har noe på meg, hva er det verste som kan skje?

Hei!

På The Gathering så vil det gå rundt politi med hunder en av dagene. I fjor ser det ut som de bare gikk igjennom alle radene en gang, og min rad gikk de igjennom i mens jeg sov ute. Fersk av en bønne sitter ganske godt i klærne, så jeg vil ikke råde deg til å gjøre det. Det verste som kan skje er at du blir anmeldt.

Også moralen da. På The Gathering i fjor ble kun 2 tatt for besittelse og bruk, mens totalt 14 personer ble markert. VG velger jo da såklart tittelen "14 Narkotatt på The Gathering". Jeg ble oppringt av farmor og farfar på TG når det på nyhetene, ettersom at de ble småbekymret på grunn av media som hadde hengt seg opp i småting og laget en stor sak ut av det. The Gathering skal være et rusfritt arrangement.

Om du virkelig må ruse deg så er det mye gøy du kan finne på. Koffein finner du masse av og nikotin selges over #tg.salg chatten. Om du vil ruse deg på et skikkelig adrenalin og en god latter så kan du tulle litt med "Anonymousfolka" - kall deg hackere og de klikker helt og skal komme og argumentere med deg.
Pubestache
Snilepisk's Avatar
Trådstarter
Om jeg velger å gjøre det, så blir det å gjøre det naken/i boxer og blåse ut vindu, etterfulgt av en dusj. Vil vel dette neppe sette noen lukt i klær, og vil uansett ikke returnere til skipet tidligst ti-tolv timer etter inntak.
Det var en annen tråd om dette, lag hasj-kakao, husker ikke hva det egentlig heter, det er visst null lukt av det
Sist endret av Oatre; 10. mars 2013 kl. 11:19.
Gjør som meg og vennene mine: Dropp det i et par dager
Pubestache
Snilepisk's Avatar
Trådstarter
Null av den "vanlige" lukten kanskje, men narkohundene til onkel lukter det nok uten problemer. Litt styr å ordne med kakkao eller noe spiselig, og effekten varer jo noe lengre. Er vel noe å vurdere.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Det var en annen tråd om dette, lag hasj-kakao, husker ikke hva det egentlig heter, det er visst null lukt av det
Vis hele sitatet...
Skakkao! Denne tråden?
Jeg gikk igjennom tråden selv.

Jeg vet ikke om det er første gang du drar på TG, men de 4 dagene mine der i fjor er ihvertfall fire dager jeg ikke glemmer. Om du blir tatt for noe tull så kan du risikerer å bli kastet ut permanent (fra fremtidige arrangementer også!) - det er en risk jeg aldri ville ha vært villig til å ta. Du kan også eventuelt prøve å smugle med deg en spritflaske inn om det fungerer for deg.
Pubestache
Snilepisk's Avatar
Trådstarter
Blir tredje gangen på TG. Er nok siste eller nest siste gangen. Bønne>Alkohol. Er absolutt ikke interessert i å være påvirka av noe annet enn sukker og koffein i selve skipet.

Det jeg er ute etter er å slappe av, spise noe og ha sex høy utenom arrangementet.
Sist endret av Snilepisk; 10. mars 2013 kl. 11:44.
Bare røyk i vei, ha alt stæsjet ute bare. Stikk ut, rull deg en joint, gå deg en liten tur gjerne til butikken. Lukten forsvinner fort, hvis du eventuelt hadde blitt markert at hundene kan du bare skylde på at noen sto ute å røyka seg en joint når du tok deg en sigg.
grunn til bruk av hund er sjeldent på folkemengder er falske positiver. 10 ut av 14 ifjor. om hunden markerer deg, nekt og nekt igjen. det er ikke ulovlig å bli markert. hunder kan sitte når de lukter mat også.
selv om du har brukt 15m siden er dette vanskelig å bevise (rød øye =allergi). høres ikke ut som de tar urinprøver, selvom de skulle ta det, prøv å nekt. truer de utkastelse da, som siste utvei bare si du var i amster forrige uke (litt tynt, siste utvei). eller velg å nekte urinprøve, får ivartfall ikke bot. men som sagt trukke de tar det uansett.

kan drite i lukta, det er ikke bevis nok, sålenge du ikke er åpenbart stein og innrømmer, og ikke besitter er du 100% trygg.
Sist endret av Splam; 10. mars 2013 kl. 13:04.
Jeg vet ikke hvordan politiet i Hamar er, men de politifolka jeg har hatt noe å gjøre er ihvertfall ikke sånn som de her blir beskrevet. De gir faen i rettigheter, de gir faen i prinsipper. Om de skal kjøre samme greia på TG så er du ihvertfall ganske ferdig om du blir markert.

- Det var en planlagt aksjon, og 14 personer er anmeldt. De fleste er bøtelagt og har vedtatt forelegg, sier Geir Rygh, operasjonsleder i Hedmark politidistrikt til VG Nett.
Vis hele sitatet...
Han sier nesten alle har vedtatt forelegget de fikk. De må ut med mellom 5000 og 7500 kroner, skriver Østlendingen. Den yngste av dem skal bare være 17 år.
Vis hele sitatet...
Når de sier "alle" så vil jeg tolke det som alle de 14 personene. Det står at kun 2 er tatt for bruk, og det vil si at de 12 andre da mest sannsynlig har blitt straffet med forelegget. Ettersom at alle de 12 har fått et forelegg, så virker det ikke som om de bare går videre om du nekter og nekter.

Det verste som kan skje er som sagt at du blir anmeldt og da eventuelt får et forelegg på mange tusen kroner.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hva er greia? Er du så avhengig av Hasj at du ikke kan gå 4 dager uten? Eller er det fordi du er 14-16 år og trygt vekk fra foreldrene dine kan du være kul og røyke hasj?
tvilsomt, maaaange feil i artikkelen, ta det med klype salt.
"The Gathering har utvist de fire fra arrangementet, men lar de ti personene som hunden markerte på få lov til å bli værende.
- De ti andre må ha brukt narkotika for flere uker siden, det er utenfor arrangementet, sier Valvik."
må ha!?
http://www.smh.com.au/environment/an...211-1oprv.html
"Mr Pels said a police dog sat next to him at Redfern station before he underwent a search about six months ago. When his pockets were emptied, a packet of dog treats was found."

de kan ikke gi bot uten innrømelse, fast bevis, eller besittelse. fortsett å nekt og ta det til retten, blir jo ikke kasta ut.
Sist endret av Splam; 10. mars 2013 kl. 13:28.
Sålenge du ikke er tydelig påvirket, har helst skiftet klær/dusjet ser jeg ingen stor risiko, da du selv må innrømme noe for å bli tatt.

Gjør som du vil, men hold det unna selve TG så du slipper å ødelegge noe for andre
Bikkja som gikk på TG12 kommer fra mitt hus *stolt*

Bikka lukta folk som hadde røyka for optil 6 uker siden.
Sitat av Lorenzo Vis innlegg
Bikkja som gikk på TG12 kommer fra mitt hus *stolt*
Bikka lukta folk som hadde røyka for optil 6 uker siden.
Vis hele sitatet...
ivartfall 2-3% som har røyka siste 6 uka....stolt over de hundretalls som ikke ble markert?

Sitat av MBTI Vis innlegg
Jeg vet ikke hvordan politiet i Hamar er, men de politifolka jeg har hatt noe å gjøre er ihvertfall ikke sånn som de her blir beskrevet. De gir faen i rettigheter, de gir faen i prinsipper. Om de skal kjøre samme greia på TG så er du ihvertfall ganske ferdig om du blir markert.
Vis hele sitatet...
de ljuger for å få fram innrømmelse. ikke aksepter bota, de gidder ikke bruke tid på rettsak uten bevis, men går så langt som å dra fram en bot.
Sitat av Splam Vis innlegg
de ljuger for å få fram innrømmelse. ikke aksepter bota, de gidder ikke bruke tid på rettsak uten bevis, men går så langt som å dra fram en bot.
Vis hele sitatet...
Du har kanskje rett Jeg har aldri vært i en problemstilling hvor jeg har nektet, så jeg vet ikke helt hvordan responsen hadde blitt.

Fortsatt er det ingen risk jeg ville ha tatt, jeg gjør ofte litt spontane avgjørelser og kan finne på å si noe dumt som de kan tolke som en innrømmelse. Syre derimot hadde kanskje vært noe
Pubestache
Snilepisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Hva er greia? Er du så avhengig av Hasj at du ikke kan gå 4 dager uten? Eller er det fordi du er 14-16 år og trygt vekk fra foreldrene dine kan du være kul og røyke hasj?
Vis hele sitatet...
Greia er at cannabis og sex sammen er fantastisk. Fire dager, eller fire uker uten cannabis er ikke noe problem. Kommer ikke til å røre noe seks-syv dager før TG.
Er ikke så ofte man er sammen med kjæresten på et hotellrom på den måten når begge fortsatt bor hjemme hos mamma og pappa.
Sist endret av Snilepisk; 10. mars 2013 kl. 13:52.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Greia er at cannabis og sex sammen er fantastisk. Fire dager, eller fire uker uten cannabis er ikke noe problem. Kommer ikke til å røre noe seks-syv dager før TG.
Er ikke så ofte man er sammen med kjæresten på et hotellrom på den måten når begge fortsatt bor hjemme hos mamma og pappa.
Vis hele sitatet...
Okei så da var det denne forklaringen Eller er det fordi du er 14-16 år og trygt vekk fra foreldrene dine kan du være kul og røyke hasj?

Tror foresten dere gjør noe galt hvis dere må være høye for å ha fantastisk sex. Snakk sammen og fortell hverandre hva dere liker, maser hverandre og kos.
0stress, røyka inne på toalettet under tg, gikk helt fint
Sitat av Lima Vis innlegg
Tror foresten dere gjør noe galt hvis dere må være høye for å ha fantastisk sex.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert de må. Kanskje de vil.
Sitat av Lima Vis innlegg
Okei så da var det denne forklaringen Eller er det fordi du er 14-16 år og trygt vekk fra foreldrene dine kan du være kul og røyke hasj?

Tror foresten dere gjør noe galt hvis dere må være høye for å ha fantastisk sex. Snakk sammen og fortell hverandre hva dere liker, maser hverandre og kos.
Vis hele sitatet...
Skjerp deg, trådstarter har aldri skrevet at han må være høy for å ha fantastisk sex. Og ingenting av det du skriver her vil få han fra å gjøre det han allerede virker å være ganske fast bestemt på å gjøre heller. Han spurte helt enkle spørsmål som han ville ha svar på, og trenger ikke at du skal ødelegge tråden hans ved å leke moralpoliti og skape kvalme.

Forøvrig vet jeg at TS ikke er 14-16 år.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Nopros Vis innlegg
Skjerp deg, trådstarter har aldri skrevet at han må være høy for å ha fantastisk sex. Og ingenting av det du skriver her vil få han fra å gjøre det han allerede virker å være ganske fast bestemt på å gjøre heller. Han spurte helt enkle spørsmål som han ville ha svar på, og trenger ikke at du skal ødelegge tråden hans ved å leke moralpoliti og skape kvalme.

Forøvrig vet jeg at TS ikke er 14-16 år.
Vis hele sitatet...
Det kan jo hende han føler det er litt mindre kult, da er jeg fornøyd. Er ikke meningen å lage kvalme.
Som tidligere nevnt i tråden her var saken i Vg i fjord at 14 stykk var tatt, selv om de fleste bare var merket med lukt. Tror dere resten av landets borgere, sponsorer av treffet m.m bryr seg om, eller får denne informasjonen?
Ganske mange å ødelegge for.
Jeg -vet- ikke, len som skrevet i en annen lignende tråd så sitter jeg med et inntrykk av at hvis du ikke blir tatt på fersk gjerning eller de finner hasj på deg, så er du skikkelig dum hvis du vedtar en bot. De har ingen beviser, derfor taper de i en rettssak.

Men å krangle når de har beviser, da er det nytteløst.
Pubestache
Snilepisk's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg aldri påstått at noe som helst er "kult"
Det er rett og slett ikke så veldig ofte jeg og kjæresten har mulighet til å røyke og dele senga en natt, ihvertfall ikke flere netter etter hverandre.

Jeg regner med at du ikke har noen erfaring med stoffet siden du babler i vei om sexen vår på den måten. Vi har langter sex endru en høye, men vi har muligheten til det under TG, og med noen gode forhåndsregler og litt kunnskap rundt det hele ser jeg absolutt ikke problemet med planene mine.

Det er kanskje ikke meningen å skape kvalme, men du klarer det ganske bra.

Vi har langt mer sex edru enn høye*

Cannabis er ikke noe krav til å ha god sex.
Så lenge du holder alt av utstyr og plante utenfor ser jeg ingen grunn til at det skal gå galt. Blir du i værste fall market så nekt, nekt og nekt.

Lima, hvem i all verden ødelegger han for om han og dama fyrer opp på hotellrommet? TG blir ikke avlyst om noen blir market av en hund.
Øy!
Jeg støtter Lima litt.

Det er mange som meg, med litt "paranoide" foreldre som syntes det hadde vært skummelt å sende meg på TG.
Og da hjelper det ikke om du også finner ut at du vil røyke bønne.

Jeg forstår at du og mange andre liker rusen hasj gir dere og det respekterer jeg. (Jeg kommer av all sannsynlighet aldri til å prøve hasj, lovlig eller ikke) Men det er trossalt ulovlig.

Så dere folk som røyker, ta dere en uke fri fra koserøyking. Ta dere heller noen sikkelige stonerkvelder når dere kommer hjem.
Sist endret av Snålingen; 10. mars 2013 kl. 22:10.
Som vonSkien sier, er ikke så kos for ungdommer med veldig påpasselige foreldre :-) Ikke for å være vond.

Kjøp godt med snus og cola så kommer du deg langt!
Pubestache
Snilepisk's Avatar
Trådstarter
Cola er et must, tobakk er noe dritt

Får nesten litt dårlig samvittighet her, men ikke nok til å droppe det. Kommer til å gjøre det jeg kan for å ikke bli oppdaga. Litt verre med det som velger å røke og/eller være steine i og rundt skipet.
Om jeg ikke husker helt feil er vel bikkjene der bare den første dagen? Hvis det er tilfellet burde det virkelig ikke være noe problem.
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Om jeg ikke husker helt feil er vel bikkjene der bare den første dagen? Hvis det er tilfellet burde det virkelig ikke være noe problem.
Vis hele sitatet...
Det varierer litt. I fjor tror jeg de gikk igjennom på dag nummer to. Jeg har også lest at de har gått igjennom to ganger.

Lag skakkao på forhånd, ettersom at det bare er rusen du er ute etter. Effekten kommer litt etterhvert, så drikk den litt i forveien. Når du er ferdig tar du deg en tyggis og kaster termosen.
Sist endret av MBTI; 10. mars 2013 kl. 23:06.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Cola er et must, tobakk er noe dritt

Får nesten litt dårlig samvittighet her, men ikke nok til å droppe det. Kommer til å gjøre det jeg kan for å ikke bli oppdaga. Litt verre med det som velger å røke og/eller være steine i og rundt skipet.
Vis hele sitatet...

Hasj er deilig, og jeg skulle gjerne fyrt opp en blunt på TG om det var lovlig -- men det er d ikke! Dropp hasjen i fire dager, så slipper både du og de rundt deg problemer. Om du absolutt trenger smaken av hasj, så selger Shangri-la i Oslo noen utrolig gode kjærligheter(på pinne) som smaker veldig likt
▼ ... over en uke senere ... ▼
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Har du ventet lenge på den artikkelen der, Lima?
Fikk du gnidd deg i hendene?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av hala Vis innlegg
Har du ventet lenge på den artikkelen der, Lima?
Fikk du gnidd deg i hendene?
Vis hele sitatet...
Ja. Men synes også det er trist...
Seriøst? Hvorfor?

Forøvrig så virker det som du er utrolig stolt over at du er nykter, iom du reklamerer for det under brukernavnet ditt.
Må bare få si at det er mye mer naturlig for et menneske å søke etter rus enn å ta helt avstand.
Synes ikke du det er litt ignorant og barnslig å godta det du blir fortalt om noe, uten videre å undersøke mer om det selv?

Med det i tankene så vil du kanskje ikke bli overrasket over denne artikkelen:
http://www.sv.uio.no/iss/forskning/a...il-hoy-iq.html

Sorry off topic, men lei moraliseringen som ikke har rot i virkeligheten.
Sitat av Lima Vis innlegg
Ja. Men synes også det er trist...
Vis hele sitatet...
Og ble du kasta ut av TG? Er TG avlyst for alltid? Tror ikke det nei.

Det som er trist her er hvor ekstremt mye du henger deg opp i hva andre gjør med sitt liv. Så lenge de ikke sitter å blåser røyken sin i trynet på deg har det vel ingenting å si for din del? Du virker som en sånn person som kan se noe mistenksomt i vinduet til naboen og ringe politiet på dem, håper virkelig jeg tar feil.
Drit i hasj'a, kids! Drikk heller alkohol. Da vil dere ikke bli straffet om dere skulle bli tatt. Har noen av dere litt lovlig narkotika, så er det heller ingen som vil straffe dere for å ta en pille eller fem for mye. Bare husk resepten! Det beste med lovlig narkotika og alkohol? Mer rus enn hva dere ville fått med litt hasj. Dette er en vinn-vinn-situasjon!

Selv er jeg blitt lei av den ulovlige narkotikaen - den kicker ikke så bra som den første gangen lenger. Jeg vurderer derfor å gå videre til de sterke sakene. Får vel bestille meg en legetime og tenke ut hva jeg skal si for å få meg en fin diagnose.
Sist endret av caperno; 28. mars 2013 kl. 12:09.
Sitat av caperno Vis innlegg
Drit i hasj'a, kids! Drikk heller alkohol. Da vil dere ikke bli straffet om dere skulle bli tatt. Har noen av dere litt lovlig narkotika, så er det heller ingen som vil straffe dere for å ta en pille eller fem for mye. Bare husk resepten! Det beste med lovlig narkotika og alkohol? Mer rus enn hva dere ville fått med litt hasj. Dette er en vinn-vinn-situasjon!

Selv er jeg blitt lei av den ulovlige narkotikaen - den kicker ikke så bra som den første gangen lenger. Jeg vurderer derfor å gå videre til de sterke sakene. Får vel bestille meg en legetime og tenke ut hva jeg skal si for å få meg en fin diagnose.
Vis hele sitatet...
Er ikke engang sikker på om du er seriøs eller ironisk...
nvm, når du la til den siste delen, evnt så jeg bare ikek akuratt det..
Sist endret av KjemikalieX; 28. mars 2013 kl. 12:11.
Pubestache
Snilepisk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lima Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Helt fint, har ikke på meg, eller hadde på meg klær jeg har røyka i den siste uka, og hadde med meg null stoff eller utstyr inn i hallen.
Hilst på hund tre ganger.
Hvorfor røyke på et sånt arrangement? Er jo meningen at det skal være sosialt og en fin opplevelse, ikke at man skal oppføre seg som man gjør i kjellerstua alene. Og hvis du absolutt må røyke, gå ut av området, gjem greiene ute, skift klær og gå inn igjen. Hvis politiet markerer deg, så ikke innrøm noen ting, det er som å melde seg selv. Luktmarkering er ikke noe bevis i seg selv, og de vil gjøre mye for å lure frem en innrømmelse.

Politi: Hei, hunden markerte bagen din. Har du noen anelse om hvorfor?
Du: Nei/vet ikke
Politi: Ja, men det er jo tydelg at du har noe på deg (første lurespm), kan vi se i bagen din?
Du: Nei
Politi: Okey.. når røyka du sist a?
Du: Vet ikke.

Osv
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Kramer Vis innlegg
Hvorfor røyke på et sånt arrangement? Er jo meningen at det skal være sosialt og en fin opplevelse, ikke at man skal oppføre seg som man gjør i kjellerstua alene. Og hvis du absolutt må røyke, gå ut av området, gjem greiene ute, skift klær og gå inn igjen. Hvis politiet markerer deg, så ikke innrøm noen ting, det er som å melde seg selv. Luktmarkering er ikke noe bevis i seg selv, og de vil gjøre mye for å lure frem en innrømmelse.

Politi: Hei, hunden markerte bagen din. Har du noen anelse om hvorfor?
Du: Nei/vet ikke
Politi: Ja, men det er jo tydelg at du har noe på deg (første lurespm), kan vi se i bagen din?
Du: Nei
Politi: Okey.. når røyka du sist a?
Du: Vet ikke.

Osv
Vis hele sitatet...
Du må ikke finne på å si at du ikke vet når du røyka sist. Da har de en tilståelse på at du har røyka, du skal svare at du aldri har røyka noen gang, og aldri kommer til å gjøre det.
Sitat av Melcor Vis innlegg
Du må ikke finne på å si at du ikke vet når du røyka sist. Da har de en tilståelse på at du har røyka, du skal svare at du aldri har røyka noen gang, og aldri kommer til å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Det sa jeg, måtte fortsatt opp på pissings
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av ExCrack Vis innlegg
Det sa jeg, måtte fortsatt opp på pissings
Vis hele sitatet...
Ja, det står vel i reglene til arrangementet eller noe slikt at hvis du nekter blir du kasta ut eller noe sånt, men hvis det ikke hadde vært på TG så hadde de ikke hatt så mye å gå på så lenge du ikke innrømmer noe.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Og ble du kasta ut av TG? Er TG avlyst for alltid? Tror ikke det nei.

Det som er trist her er hvor ekstremt mye du henger deg opp i hva andre gjør med sitt liv. Så lenge de ikke sitter å blåser røyken sin i trynet på deg har det vel ingenting å si for din del? Du virker som en sånn person som kan se noe mistenksomt i vinduet til naboen og ringe politiet på dem, håper virkelig jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Greia er jo at det ødlegger for alle andre. Den eneste publisiteten rundt treffet på vg gjelder narkotika. Synes du det er god reklame?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Greia er jo at det ødlegger for alle andre. Den eneste publisiteten rundt treffet på vg gjelder narkotika. Synes du det er god reklame?
Vis hele sitatet...
Må si meg enig med Lima her, flere jeg kjenner som tror TG nesten bare er ett rus treff maskert som data party.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av hala Vis innlegg
Seriøst? Hvorfor?

Forøvrig så virker det som du er utrolig stolt over at du er nykter, iom du reklamerer for det under brukernavnet ditt.
Må bare få si at det er mye mer naturlig for et menneske å søke etter rus enn å ta helt avstand.
Synes ikke du det er litt ignorant og barnslig å godta det du blir fortalt om noe, uten videre å undersøke mer om det selv?

Med det i tankene så vil du kanskje ikke bli overrasket over denne artikkelen:
http://www.sv.uio.no/iss/forskning/a...il-hoy-iq.html

Sorry off topic, men lei moraliseringen som ikke har rot i virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Det at jeg har nykter under brukernavnet er mer for morro mot alle som reklamerer for at de ikke er det. Men det er bedre? Eller kulere?
Tysk dvergpornograf
Appelsinhud's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Greia er jo at det ødlegger for alle andre. Den eneste publisiteten rundt treffet på vg gjelder narkotika. Synes du det er god reklame?
Vis hele sitatet...
Og det har ingenting med hvordan VG prioriterer sakene sine å gjøre..? Hvis VG hadde hengt seg opp i den gjennomsnittlige dietten på TG og laget sak ut av det, ville det vært god reklame?

Media skriver akkurat det som faller dem inn, uansett. Det er mikroskopiske muligheter for en vanlig person å endre på dette.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av Appelsinhud Vis innlegg
Og det har ingenting med hvordan VG prioriterer sakene sine å gjøre..? Hvis VG hadde hengt seg opp i den gjennomsnittlige dietten på TG og laget sak ut av det, ville det vært god reklame?

Media skriver akkurat det som faller dem inn, uansett. Det er mikroskopiske muligheter for en vanlig person å endre på dette.
Vis hele sitatet...
Vel, hadde ingen blitt tatt for å ha røyka før/under TG så tviler jeg på at VG hadde skrevet om det, og da måtte de ha funnet noe annet å skrive om.
Tysk dvergpornograf
Appelsinhud's Avatar
Sitat av Melcor Vis innlegg
Vel, hadde ingen blitt tatt for å ha røyka før/under TG så tviler jeg på at VG hadde skrevet om det, og da måtte de ha funnet noe annet å skrive om.
Vis hele sitatet...
Og da er vi over på det teoretiske. Verden fungerer ikke på den måten.

Uten å dra det for langt så vet du kanskje at målet med krigen mot narkotika er at all bruk av narkotika skal utryddes totalt. Etter alt for mange år og alt for mange penger er det klart at slik fungerer det ikke. Uansett om det er store eller små samfunn vil det alltid være rusmidler der.

TG er et rusfritt arrangement med relativt strenge kontroller. Det er veldig få der som faktisk bruker noe i forhold til hvor mange som er der. At VG velger å skrive om de få som blir tatt er en annen sak, som man ikke får påvirket med mindre man lever i en teoretisk verden.