Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  108 17292
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Wilyes Vis innlegg
Nja vet ikke helt 100% men jeg vet såpass at det er flash med noe de har tilsatt for og gjøre det saktebrennende. Jeg har ikke pakken for øyeblikket men jeg sjekket først litt rundt for og se hva annet som kunne være blandet i. Men dette er krutt fra noe lite bakkefyrverkeri som bare blinker litt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bob Vis innlegg
Aha. Godt du er sikker på at det ikke var BP. Men det kunne fortsatt ha innholdt svovel. Og du vet vel at fyrstikkhoder innholder klorat, i og med at du hadde skjekket alt? Og da visste du også at svovel og klorat er den største fyfy'en hos amatørpyroteknikere.
Vis hele sitatet...
Så vil jeg legge til en liten fin formula. Det kan være annet, men hvorfor ikke White Strobe når man leser beskrivelsen?

White Strobe
Barium nitrat - 51%
Svovel - 19%
Magnalium 100 mesh - 18%
Kaliumnitrat - 7%
Dekstrin - 5%

Oida! Ikke bare var det 19% svovel, som er dobbelt så mye svovel som BP, men det var også 51% barium nitrat, som er en smule usunt å håndtere. Men det hadde du tenkt over Wilyes?
Jeg brukte hansker og er i et rom med god lufting. Når jeg gjorde det. Men jaja gjorde en bommert men takk for infoen. Det stod ikke alt men noen av kjemikaliene du beskrev der. Får holde meg til litt mere simple saker før jeg finner på noe mer uten og ha helt kontroll.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Det som står på alle fyrværkeri er at det inneholder barium nitrat, kaliumperklorat og kalium nitrat. Dette stemmer som regel ikke, da det inneholder sjeldent flere av delene, pluss at det alltid inneholder mere.

Anngående fyrstikkene, hvordan fyrstikker har du?
Noen gamle rester som jeg skulle bli kvitt. Er litt forsjellige fra 1994-2005 men det er samme merket jeg har kastet eskene så jeg har ikke navnet.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Heisann! Jeg bygde blackmatch-maskin i går, etter oppskrift fra NightHawkInlight(på youtube). Han sa man skulle lage blackmatch-slurryen med Liquid Laundry starch. Hva er dette og hvorfor bruker man det?
Regner med at det er stivelse til klær det er snakk om. (hehe)
Hvis du ser på oppskriften hans er jeg rimelig sikker på at han har erstattet dette med et annet bindemiddel slik at slurryen skal klebre bedre om bomullstråden.

Noe annet ville forbauset meg.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Ok, jeg prøvde å oversette det, men jeg fant ikke ut av hva det var. Da kan jeg bare bruke dekstrin istedenfor?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Prøv deg frem med 5-10% dextrin og vann til slurryen har passende tykkelse. Det burde fungere fint
har ikke lest hele tråden. Jeg bruker 2 av disse blackmatchene som quickmatch til shells jeg skyter, funker godt som gull! Istedenfor å begynne å rote med meal eller granulert BP inni tape osv, rør eller slikt. 2 stykk blackmatch inni maskeringstape, brenner fort som juling og har bestandig funket