Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  127 9704
Sitat av Barbarkongen
Regner med at du sikter til konfliktområder i midtøsten nå... Terrorisme utføres som oftes av organisasjoner eller grupper som kan tjene på å holde en konflikt i gang. Slike grupper kan i tilfeller være veldig godt økonomisk utrustet.

Vold og særskilt flaggbrenning er en enkel måte å nå fram til media på. Siden mediene er styrt av den vestlige maktelite er det vanskelig å nå fram for f.eks Palestinerne, men hvis de i sine protestmarsjer brenner et flagg vil medienes øyne være på dem med en gang...

Mye av grunnen til at noen av landene i midtøsten er mye fattigere enn vår "kristne" verden, er at de ikke har hatt funksjonelle demokratier som har sørget for at folket har fått avkastning av f.eks oljeressurser, men isteden hatt totalitære enevelder/makteliter som har karet til seg rikdommene...
Vis hele sitatet...
Jeg tør faktisk påstå at 99% av terrorisme i verden i dag ville ha stoppet opp dersom alle hadde hatt verdige levekår. Greit nok at det ofte er mye penger i selve terrororganisasjonen, som kommer fra økonomisk sterke støttespillere, men se hva sakene det kjempes for har utspring i, og fra hvilke områder disse organisasjonene typisk har mest støtte blant folk. Det er ikke rike områder. Folk som har det bra, og lever godt, GIDDER ikke å sprenge seg selv.
Det er vel fordi media fokuserer omtrent bare på muslimenes synder. Og ikke IRA, KKK osv. som er kristne etc.
Det med vikinger og krosstogene er mistolkninger og en ekstremt dårlig unskyldning for å drepe. Det følger ikkje bibelen på noen måte. Ja, det er blodige hendelser i bibelen, men var det jesus/gud som startet det?? Nei! Er det de som er grunnlag for kristendommen? Ja...
Sitat av mhjelmer
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Vis hele sitatet...

Idiot. Jeg kjenner jeg blir sykt provosert! At det går an å si noe sånt! Du er så sykt korttenkt. At man kan dømme en hel mengde med religiøse mennesker under en kam. Mulig at det fins et par muslimer som er terrorister, men at du skal generalisere slikt gjør meg kvalm.

Broren min ble banka for litt siden, og ingen av dem var muslimer. Alle var av norsk opprinnelse.
Er du sikker på at det er kristne som har laget dette spillet da? Er rimelig sikker på at de fleste kristne tar avstand fra dette.. Selvom det er ett voldspill laget utifra en bibelsk hendelse så er det litt vel drøyt og dermed dømme hele kristendommen for det. Om så det er et "kristent" team som har lagd dette så betyr det vel ikke at hele kristendommen faller i grus for det? Vi har ekstreme muslimer, vi har ekstreme buddister, ekstreme sattanister, ekstreme humanister, OG ekstreme kristene. Ikke døm mannen i gata fordi han er kristen, mens det står en gubbe på fjernsynet og skriker homser er dyr! La folk være det de er, la folk tro på det de vil, la folk få gjøre sine egne beslutninger, vi alle har retten på og tro på noe og det vil vi ALLTID ha.
"Alle må få lov å ha sin egen tro, Utenom Muslimer og Kristne, For deres tro innebærer Verdens ende" - bash.carr.no
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Unify
Rasshøl!
Vikingene misforsto. Ingen kristne i vår tidsalder er gale nok til å drepe for å formidle budskapet. Da er de psykisk syke i tilfelle.

Det spillet er FAEN ikke mye kristelig forresten. Ring rundt til dem som har laget det.. Tviler på at en eneste en er kristen..
Vis hele sitatet...
Ro ned kristenraseriet ditt et par hakk.
Hvis du tviler på at kristne er i stand til å gjøre slikt som dette så er du hjernevasket eller dum.

Du trenger å få en viss innsikt i hvordan kristendom dyrkes i USA. En veldig stort del av landets kristne er medlem i kirkesamfunn som vi i Norge ville kalt fundamentalistike.

Etter 11/9 så har den fundamentalistiske kristendommen sett sitt snitt til å feste seg mer i den amerikanske befolkning ved å spille på fremmedfrykt og fordommer, og personlig syntes jeg det er en potensiellt farligere situasjon enn noe fly med retning New York noen gang har presentert. Retorikken som brukes, og holdningene som advokeres, er rystende og skadende for den globale fredssituasjon. Medmenneskelighet er visst ikke lenger et issue for dem med mindre det andre mennesket er kristent.

Det er mange syke mennesker også under det kristne flagg.
De som har laget dette spillet er intet unntakt. Og ja, de er kristne - besøk websiden deres og se på videointervju av dem på nettet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Veldig bra poeng NSO, og det ser ved et kjapt overblikk ut til at mange reagerer med at det umulig kan vere kristne som har laga det. Det verkeleg artige hadde vore reaksjonane om det hadde vore produsert av muslimar. Dei hadde vel vorte omlag følgjande:
Sitat av Muslimhatere
OMFG!! Fæckings blodtørstige jævler fra midtøsten
Vis hele sitatet...
Fritt etter fantasien...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
For å få et innsikt i hvordan den karismatiske kristne bevegelsen i amerika er så kan man se filmen Jesus Camp. Ikke at jeg tror at noen kristne faktisk kommer til å gjøre det, men det er da verdt en oppfordring.

Hele Jesus Camp ligger på YouTube i flere deler, slik som denne: http://youtube.com/watch?v=DXLkJI5E4gM
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://video.google.com/videoplay?do...20917221820689

Ganske bra film om markedsføring av gud. Ikkje forkynning, markedsføring.
Sitat av nso
For å få et innsikt i hvordan den karismatiske kristne bevegelsen i amerika er så kan man se filmen Jesus Camp. Ikke at jeg tror at noen kristne faktisk kommer til å gjøre det, men det er da verdt en oppfordring.

Hele Jesus Camp ligger på YouTube i flere deler, slik som denne: http://youtube.com/watch?v=DXLkJI5E4gM
Vis hele sitatet...
Som en fudamentalistisk kristen karismatiker som jeg er, vil jeg bare påpeke at denne filmen presenterer ganske godt hvordan noen kan være - men dette er på ingen måte slik majoriteten av det som blir kalt den karismatiske kristne bevegelsen i USA. Dette er en liten mengde folk som på godt norsk "freaker ut" fra samfunnet. Jeg synes det er grusomt å se at de melder seg ut av samfunnet og drar barna sine med på det gjennom hjemmeskolering osv.

Gjerne kritiser disse og snakk i vei om hvor forferdelig dette er, men vennligst ikke sitt igjen med inntrykket om at det er slik kristendommen er i USA.
Bare en tanke:
Er spillet laget av et kristent selskap?
Hmm, ser ut som om de har 'tonet' det ned ved å erstatte drepingen med, eh, konvertering....
For en kjempe ide!
Men uansett, noen som vet svaret på spørsmålet over?
Hadde jo ikke vært noen bombe om en eller annen kristen gruppe brukte det som en mulighet til å spre det...gode budskap!
Eh, jadda....

R.
Sitat av Ralith
Hadde jo ikke vært noen bombe om en eller annen kristen gruppe brukte det som en mulighet til å spre det...gode budskap!
Eh, jadda....

R.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si at det ikke er et godt budskap?
Har du noen gang hatt noen som helst kontakt med en kristen og hørt hva det hele går ut på? bare lurer..
Sitat av wargriff
Hvordan kan du si at det ikke er et godt budskap?
Har du noen gang hatt noen som helst kontakt med en kristen og hørt hva det hele går ut på? bare lurer..
Vis hele sitatet...
Haha, beklager viss jeg fornærmet din religiøse retning - den var ikke meningen
Og ja, det ironiske er at to av mine nærmeste venner er kristne, samt det faktum at jeg har vost opp i en ganske så....kristen-aktiv del av Norge.

Så ja, kontakt med kristne har jeg hatt ganske så mye av, men det er vel opp til meg om jeg synest det er ett godt budskap eller ikke?
Budskapet blir ikke mye bra om det nekter meg min rett til å tenke selv - det er tilogmed en sang om det...


R.
Sitat av ZeRKoX
Det med vikinger og krosstogene er mistolkninger og en ekstremt dårlig unskyldning for å drepe. Det følger ikkje bibelen på noen måte. Ja, det er blodige hendelser i bibelen, men var det jesus/gud som startet det?? Nei! Er det de som er grunnlag for kristendommen? Ja...
Vis hele sitatet...
Er du sikker på at du faktisk har lest bibelen, og ikke en eller annen eventyrbok for småbarn eller noe sånt?

Det er f.ex. påbud i hytt og pine om at du skal steine folk (og fe, tro det eller ei) for ganske mye rart. Har du kanskje på deg noe plagg som er blandet naturfiber og bomull? Ja? Oioioi, tabbe gutten min. Men, jeg er en hyggelig fyr, så for å gjøre det enkelt kan sikkert bare jeg og noen kompiser stikke innom med en trillebår eller tre med stein, vi trenger egentlig ikke å samle hele byen. Vi kan prøve å sikte godt også, så går det nok ganske fort.

Har du kanskje noensinne misbrukt herren din guds navn? BANNET? Hva? Du har tilogmed tatt deg en RUNK? Latt din sæd falle til jorden? Uffda... dette kan bli stygt...

For når vi først er i gang med å tolke religiøse skrifter bokstavelig, så bør vi da gjøre det på samme måte med både bibelen og koranen, eller hva?
Sist endret av atomet; 19. desember 2006 kl. 23:07.
Synes det er drøyt å blande en så stor religion inn i et spill. Tenk vist man f.eks laget et spill der Scientologi var tingen, og jeg regner med at da hadde de fått en økning i nye medlemmer. Det jeg mener at det må jo være enklere å bli påvirket av noe sånt i forhold til meningløs monster kverking i Doom-style. Og vanlige vold-spill er jo allerede i søkelyset i forhold til diverse shootouts på skoler.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Vangen
Tenk vist man f.eks laget et spill der Scientologi var tingen, og jeg regner med at da hadde de fått en økning i nye medlemmer.
Vis hele sitatet...
Eg trudde dei kalla det Tom Cruise i Scientologien.

Sjå på cruisefartøyet som scientologar har for å dra til seg kjendiser som drar med seg andre...
Sitat av Ralith
Haha, beklager viss jeg fornærmet din religiøse retning - den var ikke meningen
Og ja, det ironiske er at to av mine nærmeste venner er kristne, samt det faktum at jeg har vost opp i en ganske så....kristen-aktiv del av Norge.

Så ja, kontakt med kristne har jeg hatt ganske så mye av, men det er vel opp til meg om jeg synest det er ett godt budskap eller ikke?
Budskapet blir ikke mye bra om det nekter meg min rett til å tenke selv - det er tilogmed en sang om det...


R.
Vis hele sitatet...

Vel jeg VAR en aktiv kristen før, men nå har jeg mista, eh, gnisten?
jaja..
Selfølgelig, man skal ha en egen mening om det er et gost budskap eller ikke, men alle mennesker har vel noe felles om hva som er bra og dårlig?

Og forresten, du fornermet ingenting, ville bare påpeke et poeng
Sitat av wargriff
Vel jeg VAR en aktiv kristen før, men nå har jeg mista, eh, gnisten?
jaja..
Selfølgelig, man skal ha en egen mening om det er et gost budskap eller ikke, men alle mennesker har vel noe felles om hva som er bra og dårlig?

Og forresten, du fornermet ingenting, ville bare påpeke et poeng
Vis hele sitatet...
Utifra det jeg vet så er det vel ikke bare de 'super-kristne' som kommer til himmelen - trodde også at de, umm, 'slappe' (om man kan si det) kom til topps!

Uansett, er bare ikke noen stor fan av religion-spill kombinasjoner, og tror aldri jeg kommer til å bli det - men slik må det vel bare være
Sitat av Ralith
Uansett, er bare ikke noen stor fan av religion-spill kombinasjoner, og tror aldri jeg kommer til å bli det - men slik må det vel bare være
Vis hele sitatet...
Er enig med deg der, spill og religion hører ikke sammen...
Men som jeg allerede har spurt om, er det noen som vet om det er laget av et kristens spillselskap (som jeg tviler på finnes), eller av et vanlig spillselskap?

Sitat av nso
Det er mange syke mennesker også under det kristne flagg.
De som har laget dette spillet er intet unntakt. Og ja, de er kristne - besøk websiden deres og se på videointervju av dem på nettet.
Vis hele sitatet...
Les tidligere post's før du spør dumme spm...
Kristendom og iPod er imperalismens største bløff. I kristendommens navn har det latt seg drepe flere enn under noen annen religion. De som ser ned på det kirkebrenning, burde ha i hodet hva de kristne gjorde mot de som var der fra før av, som hadde fotfeste. Brenning og henrettelser, total utryddelse. Noen burde straffes, slik Sadam ble straffet for sitt. Det var ikke han alene som stod bak det.

Norrøn tro burde vært statsreligion i Norge, hvis vi skulle hatt en.
▼ ... over en måned senere ... ▼
All religion er farlig. Jeg spør dere, religiøse der ute, hvorfor tror du på det du tror på? Fordi du er redd for å dø. Men å dø er naturlig, så hvorfor er du redd for det? Vel, redselen plage rmeg ikke. Men når du kurerer den ved å begynne å tro på noe åndsvakt, plager det meg heller ikke. Men år du skal begynne å drepe for å omvende andre til å tro på tullet ditt også, da går det for langt. Kristendomen, Islam, Jødedommen, Hinuismen, odalismen, you name it, alle religioner har sine negative aspekter og har skadet andre på veien mot frelse.

Jeg ber deg vurdere, er det verdt å støtte en instutisjon som er en del av en voldelig sekt? Bedriv for all del religion, men privat. Å ha en kirke i byen din, er å plage andre med det, og det skal man ikke.
Relgion er ukonstruktivt.. lammer massene. Fjerner fokusen fra viktige sammfunnstemaer.
Det at muslimer er så ille. Den kjøper jeg bare ikke. Relgion er som mye annet et skalkeskjul for maktsentralisering/penger i regi av borgerskapet. De setter folk opp mot hverandre basert på relgion. Mens landet herjes av krig kapitaliserer de på våpensalg..
Etter krigen kommer WTO/GATTS og verdensbanken å frister med lån om de åpner for frihandel, hilsen USA. Det skjer HELE tia.. bare se på de afrikanske landene.. :/ Irak om 10år.
Sitat av mhjelmer
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Vis hele sitatet...
Herreguuuuud
Du er en av dem, ja :P
Så du synes ikke Hitler drev terror?
Så siden noen muslimer er terrorister så er alle det?
Da er jo alle kristne nazister da
Sitat av Freeze
Herreguuuuud
Du er en av dem, ja :P
Så du synes ikke Hitler drev terror?
Så siden noen muslimer er terrorister så er alle det?
Da er jo alle kristne nazister da
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det har ikke nazisme noe med den kristne tro å gjøre, mens hellig krig faktisk er nedskrevet i koranen.
Bare for å få skrevet det, jeg hater alle troende like mye/lite.
Hmm. Blir rett og slett frustert av nokon av innlegga her Som det er nevnt fleire gongar før i posten står det ingenting i Bibelen om at ein har rett/skal drepe personar av anna religiøs oppfatting. I Koranen derrimot er hellig krig ein full rett. Med tanke på spillet meiner eg det gjer ei feil framstilling av kristendomen, og er eit resultat av at nokon ekstrem kapitalistar absolutt trengte eit nytt prinsipp å tjene penger på. Sørgelig etter mi meining.
nå har det seg slik at religion er ikke årsak til krig.. det er ekstremister.. religion er bare en årsak til konflikt som igjen ekstremister bruker. uten religion regner jeg med mange ekstremister ville gjort det samme bare av andre grunner. f.eks. på grunn av etnisk bakgrunn
Hvor kan jeg få tak dette herlige spillet!?

P.S: Jo, det står skrevet i bibelen at ikke-troende skal stenes og liknende.
Gæærn: Hitler var kristen, og skrev til og med egne bud. I tillegg ville han ha fjernet gamle testamentet, men Tyskland var kristent av statsreligion og Hitler giftet seg med Eva Braun kristent i en bunkers i 1945, så jeg vil definere nazister som kristne. Nynazister er mer odalister, egentlig.

Og muslimer kan være verdens koseligste mennesker, eller terrorister, akkurat som alle andre mennesker fra alle andre religioner. Jeg, for min del, er imot religion.

Marx sa jo som kjent "Religion er opium for massene", og jeg er enig. Det er bedøvende og fordummende (opium gjør deg dummere, beklager, kjære opiumsentusiaster )
Sitat av Gest^^
All religion er farlig. Jeg spør dere, religiøse der ute, hvorfor tror du på det du tror på? Fordi du er redd for å dø. Men å dø er naturlig, så hvorfor er du redd for det? Vel, redselen plage rmeg ikke. Men når du kurerer den ved å begynne å tro på noe åndsvakt, plager det meg heller ikke. Men år du skal begynne å drepe for å omvende andre til å tro på tullet ditt også, da går det for langt. Kristendomen, Islam, Jødedommen, Hinuismen, odalismen, you name it, alle religioner har sine negative aspekter og har skadet andre på veien mot frelse.

Jeg ber deg vurdere, er det verdt å støtte en instutisjon som er en del av en voldelig sekt? Bedriv for all del religion, men privat. Å ha en kirke i byen din, er å plage andre med det, og det skal man ikke.
Vis hele sitatet...
Ehm, vil ikke si buddhisme er farlig.
Buddhismen hadde Samuraiene..? Vil ikke si de ikke tok liv, dessuten har mange buddhister vært ledere av Japan, og gått til angrep på flere andre land, som Kina. Så vil si ta buddhister kan være farlige
Ministry of Love
sptz's Avatar
Om man faktisk setter seg ned å leser bibelen så vil du finne ut at denne boken har vel så mye "krutt" som koranen. I hånden på fanatikere er bibelen potensielt like farlig som koranen. Ingen av bøkene er særlig farlige tolket på en "moderne" måte. Det er når man trekker ut bruddstykker og dyrker disse som eneste rette løsning at farlige situasjoner oppstår.

Det stemmer at kristendommen, islam og jødedommen er krigerske relgioner. I disse relgionene kan finne støtte for krig i relgiøseverk. Krig kan med andre ord forsvares ut i fra et relgiøst ståsted. Det er ikke tilfelle med hinduismen og buddismen. Det er og har vært kriger i disse områdene også, men det finnes ikke støtte for at det er en rett handling i relgiøseskrifter. Riktig nok kan man lese om mye krig i disse skrifene, men de støtter ikke bruken av vold.

Dere kan selvsagt argumentere for at det i koranen står at man kan gå til krig mot ikke muslimer. Men argumentene faller til jorden når det i bibelen åpnes for krig. Så sagt på en annen måte, bibelen gir deg lov til å krige (riktignok på hvisse premisser). Koranen gir deg lov til å krige om motparten ikke er muslim. (uten at det oppfordres til det) Jeg ser ikke hvordan man kan hevde at Islam er så mye værre på dette området.

Likevell så er det sant at det fleste terrorist angrep, om man benytter seg av pre 11/9 definisjon (angrep på sivile som ikke tjener noe millitært mål utenom å spre frykt, sånn ca), blir utført av muslimer. Hvorfor det er slik er spørsmålet vi bør stille oss. Hvorfor har fundamentalistene fått så godt fotfeste i denne delen av verden? Kan det ha noe med vestens ignoranse av deres problemer? jeg tror det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av mhjelmer
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Vis hele sitatet...
*hosthost*Korstog*host*MalleusMaleficarum*hosthost*
*kremt*.. Er visst litt forkjøla
Sist endret av robhol; 2. februar 2007 kl. 06:40.
Sitat av Gest^^
så jeg vil definere nazister som kristne.
Vis hele sitatet...
Men du vil vel ikke definere kristne som nazister? (som var poenget mitt)
Sitat av Gest^^
Buddhismen hadde Samuraiene..? Vil ikke si de ikke tok liv, dessuten har mange buddhister vært ledere av Japan, og gått til angrep på flere andre land, som Kina. Så vil si ta buddhister kan være farlige
Vis hele sitatet...
Vel, jeg må si at jeg ikke er ekspert på buddhisme, men er det riktig at de tilhørte samuraiene?

Dessuten, buddhismer er klart den minst voldelige religionen, hvis du sammenligner det med andre religioner finner du nok ut at det er en relativt ufarlig religion, men det fins alltids gærninger, men de som dreper og skader som er buddhismer gjør det ikke pga sin religion, men evt sine problemer og andre ting.

Jeg avstår fra å skade levende skapninger (drap, vold).
Vis hele sitatet...
Det er bud nr 1 i buddhismens Rettledninger.
Sitat av !mats
fant ut at denne posten passa bedre her, en i spill topicen..

i det kristne spillet "Left Behind – Eternal Forces" skal du rett og slett kverke hedninger, ikke-troende, og spre det gode budskap. For de kristne er det bare å be om tilgivelse, så er alt godt.

personlig synes jeg de kristne er en like stor trussel mot samfunnet og verdensfreden som f.eks muslimer...


noen meninger?
Vis hele sitatet...
synes ikke kristne er noe i forholdt til BLA. muslimer, viss du tenker på hva muslimer er villige til og gjøre for troen, husk at i noen land så er det dødsstraff for og ha annen tro enn og være muslim, og vokse opp i mange reliøse samfunn er jo ren hjernevasking, dette gjelder jo forskjellige kristne samfunn og muslimer, jeg har selv snakket med folk som er oppvokst i "exstremt" kristne miljøer, de ser ofte saken fra kun en side,eg jeg har blitt forbauset over hvor "smalsynte" de kan være.Se synspunktet fra en annaen relgions side eller lignendes er jo latterlig for mange av de. det synes jeg er ganske skremmendes.
Men muslimer synes jeg er ett hakk verre, jeg har jobbet og kjenner muslimer, og det er kjempe greie og koselige folk, men og treffe en muslim på gata og treffe en i sitt relgiøse miljø tror jeg er to helt forskjellige ting.
Lære koreanen utenatt fra du er liten unge, i ett så strengt relgiøst samfunn, hadde vell hjernevasket de fleste av oss, og det vises og når du ser hva visse folk er i stand til og gjøre.... Men viss du ser noen hundre år tilbake eller i visse U-land så er kristne ikke noe bedre... faktisk litt verre.

Selv har jeg min egen teori om at 9-11 og irakkrigen(krigen mot terror) er en krig som ble startet for og prøve og holde nede muslimer, pga. "verdens politiet" så utviklingen og hvor farlige muslimer kan være, husker ikke hvor mange prosent av verdens befolknig som er muslimer, men det er veldig mye, og dette er en stor trussel for resten av den "kristne" verden.
Selv er jeg ikke så veldig begreistret for krigen mot terror, men som resten av toppen av regjeringen av USA, så tror jeg dette var ett nødvendig tiltak(litt xtremt ble det jo).
Er rart og tenke på hvilke extreme tiltak som blir tatt i bruk i denne krigen, fra begge sider. her er ett lite eksempel
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle1571117.ece
... og tenk på hva som blir topphemmelig stemmplett, som vi ALDRI får vite om.

(litt skrive feil pga. ++ i promille, vert mitt lengste innlegg på forum EVER på nettet men brenner litt for dette så...men stopper pga. skriving i påvirkettilstand og min LG som jeg fikk i norsk )
vert mitt lengsteinnlegg på forum EVER kunne skrevet noen sider til om dette men...
Sitat av gæærn
Men du vil vel ikke definere kristne som nazister?
Vis hele sitatet...
Nei, men da misforsto jeg poenget ditt

Sitat av Max Mekka
Vel, jeg må si at jeg ikke er ekspert på buddhisme, men er det riktig at de tilhørte samuraiene?

Dessuten, buddhismer er klart den minst voldelige religionen, hvis du sammenligner det med andre religioner finner du nok ut at det er en relativt ufarlig religion, men det fins alltids gærninger, men de som dreper og skader som er buddhismer gjør det ikke pga sin religion, men evt sine problemer og andre ting.
Vis hele sitatet...
Ja, Samuraier flest var buddhister, men buddhister flest var ikke samuraier (jeg har satt meg litt inn i emne ). Jeg ville bare gi deg et eksempel på at den minst voldelige av de -store- religionene (for jeg vil si at mange naturreligioner er mer fredelige) også inneholder vold.

Men de diskusjonene kan vi ta en annen gang

Sitat av wrap
synes ikke kristne er noe i forholdt til BLA. muslimer, viss du tenker på hva muslimer er villige til og gjøre for troen, husk at i noen land så er det dødsstraff for og ha annen tro enn og være muslim, og vokse opp i mange reliøse samfunn er jo ren hjernevasking, dette gjelder jo forskjellige kristne samfunn og muslimer.
...

Men muslimer synes jeg er ett hakk verre, jeg har jobbet og kjenner muslimer, og det er kjempe greie og koselige folk, men og treffe en muslim på gata og treffe en i sitt relgiøse miljø tror jeg er to helt forskjellige ting.
...

Selv har jeg min egen teori om at 9-11 og irakkrigen(krigen mot terror) er en krig som ble startet for og prøve og holde nede muslimer, pga. "verdens politiet" så utviklingen og hvor farlige muslimer kan være, husker ikke hvor mange prosent av verdens befolknig som er muslimer, men det er veldig mye, og dette er en stor trussel for resten av den "kristne" verden.
Vis hele sitatet...
Vel, vennen min... Kristne har i årenes løp vært så ille at hva muslimer gjør nå, er meg knakende likegyldig, så lenge de ikke skader noen jeg kjenner. Denne krigen mot terror er jo i og for seg kristen, og det er jo ren terror det også, bare at terroren da er kalt "å hjelpe dem stakkars halv-apene i øst til et verdig liv og demokrati", hvor jeg ser på demokratiet i verden i dag som helt utrolig idiotisk fantastisk korrupt. Men alle disse diskusjonene er tatt andre steder, attpåtil i samme tråd, så jeg skal avslutte nå
Sitat av mhjelmer
haha sykt

men mener muslimer er noen av de verste i verden, masse terror og sånn med dem, kristne har jeg ikke merket noe vold fra.
Vis hele sitatet...


eh. hvor har du vært de siste årene? er vel kristendommen som står bak all faenskapen i midtøsten. Ikke muslimene.
du kan ikke stemple kristendommen som står bak all faenskapen da! er jo mere Islan det dreier seg om. synest ikke relgioner bør dømmes. muslimene hater jødene og vil utrdde de.. fjerne Israel. Hamaz som styrer blandt palistinerene mener at Israler ikke eksisterer å jødene skal styre der osv... synest selv relgion kan ikke dømmes, bare diskutest
Muslimene eller medlemmer av Islam, har vel ikke gjort så stor skade her i landet, men det de gjør andre steder er jo helt bak mål...

Offtopic:
Problemet i norge sånn jeg ser det, er albanere og pakistanere som ikke går på skole, jobber eller lærer seg språket. Når de ikke gjør det så har de bare hverandre og de grupperer seg, de trenger penger så kriminalitet er eneste utvei, de blir paranoide og slåss bare de blir sett på..

Sånn er det iallefall her jeg bor, men nå har jo politikerene invilget ordførerens rop om større politistyrker på grunnlag av "Gjemsøgjengen" som da er den værste her.. Om jeg ikke gir lyd i fra meg på en stund nå så ligger jeg på ullevol bare for å ha nevnt navnet " Gjemsøgjengen" ....

Bedre tider i vente iallefall.

Mvh
MagneTjau
"Problemet i norge sånn jeg ser det, er albanere og pakistanere som ikke går på skole, jobber eller lærer seg språket. Når de ikke gjør det så har de bare hverandre og de grupperer seg, de trenger penger så kriminalitet er eneste utvei, de blir paranoide og slåss bare de blir sett på.."



Sant nokk men det er og mange pakkistanerer som går på skole, og ikke driver med vold og er her for å oppføre seg og ikke drive med kriminalitet! men er imot at vi får inn sånne som driver med vold og sikler etter kriminalgjenger. eller sånne som kommer inn i landet å nekter å gjøre en dritt bare vente på støtte fra staten. men innvandrer som oppfører seg i landet bør få bli synest jeg
Yess, er det jeg mener
men det er nice
Sitat av [GC/Betater]
du kan ikke stemple kristendommen som står bak all faenskapen da! er jo mere Islan det dreier seg om. synest ikke relgioner bør dømmes. muslimene hater jødene og vil utrdde de.. fjerne Israel. Hamaz som styrer blandt palistinerene mener at Israler ikke eksisterer å jødene skal styre der osv... synest selv relgion kan ikke dømmes, bare diskutest
Vis hele sitatet...
Da kan vi jo nevne at i Spania levde muslimer og jøder side om side i fred og fordraglighet i 300 år, helt til kristne kom til byen og fortalte dem at de egentlig skal hate hverandre.

Problemet er vel egentlig at religion eksisterer i mine øyne Extermination of religion is the key to success, bitches!
hehe joa er sikkrt nok relgion som har ført til all krigen å dritten da men synest ikke man kan dømme det som om en relgion feks kristendommen som står bak alt og grunnen til at det er krig i midtøsten
Noen som har lest Bergprekenen her? Tydligvis ikke, fordi de fleste kristne her inne tenker automatisk at de 10 bud er de eneste budene som står i bibelen, men bergprekenen er regnet som selve utfyllelsen av de 10 bud, en videreforbedring.

Der står det blandt annet at hvis man begjærer en annen kvinne enn din egen med øynene, skal man skjære ut øynene sine..

Det er utrolig hva folk får seg til å si her inne, det var til og med en person som kom med en koran definisjon av koranen, EN DEFINISJON som faktisk er alquiada sin tolkning og ikke den generelle tolkningen av koranen. Det som gjør en slik feiltolkning av jihad så skummel er at koranen regnes for å være komplett og endelig, og uten feil. Men det betyr ikke at religionen i seg selv er noe verre enn andre religioner.

Du finner gode og dårlige ting i alle religioner, noe annet er snevert og tro.
Vel, egentlig er det religions feil, å jeg er for totalforbud mot religion. Vold, drap, alt som skjer på grunnlag av religion burde bli slått hardt ned på, det skal faen meg være grenser. Hvis noen slår meg for å si jeg er imot religion, eller blir sinte på meg, så underbygger dette bare argumentet mitt. Religion er patetisk, et middel for å styre folket og bygge opp hat. Tenk hvor lykkelig du ville vært om du innså hvor meningsløst dette livet er og at du antagelig bare kommer til å dø uansett?

Jeg har innsett det, og derfor er jeg glad
Er sant som du sier, religion fører med seg mye kjipt.

Så du mener budhisme er en krigersk og diktatorisk religion?
At du er ateist er greit, men du som andre kan ikke tvinge noen til å tro eller å ikke tro.

Jeg tror ikke, men likevel ser jeg nytten i at mange trenger noe å tro på. Religion fører kanskje med seg en hel del som vi kunne vært foruten, men mange gode følgeregler er det også.

*Koranen: Selvmord er ikke tillatt i koranen, bare hvis det er i forsvar, og da er det strengt ulovlig å ta et uskyldig liv. (det er i senere tid dette som er missforstått, og grunn til at terror-celler mener det er jihad og ta eget liv i angrep på en fiende, noe allah forbyr. Koranen er skrevet i vers, og leser man 1 vers uten å få med seg sammenhengen av alle versene er det lett å feiltolke)
*Jødedommen: Gi til de som trenger din hjelp, gi av din avling hvis du et år har høstet mer enn du trenger
*Budhismen: En er selv ansvarlig for hvordan man blir
*Kristendom: Vend det andre kinnet til, den gyldne regel
*Hinduisme: Loven om karma er den livslov, den bestemmer hvilken eksistens sjelen får i en ny fødsel. ”som man sår, sådan høster man"

Religion er noe personlig, frihet er å ta egne valg, organisert religion er i mine øyne ikke religiøst.