Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2406
Hei, la meg først beklage hvis dette er feil sted å publisere. Jeg har vært oppe i hele natt for å prøve å undersøke det jeg lurer på, så beklager for skrivefeilene også.

Inntil nylig har jeg drevet og nedbetalt på en betalingsavtale med kemneren på forskudskatten min for 2020, men etter å ha ført selvangivelsen for 2019 har jeg fått restskatt.

Spørsmålet mitt er om forskuddsskatten jeg nedbetaler nå for 2020 på noen måte kan "overføres" til det jeg skylder i restskatt. Jeg lurer på dette fordi pandemien har gjort at jeg hatt ekstremt nedgang i inntekter og det jeg betaler i forskuddsskatt til 2020 akkurat nå er altfor høyt i forhold til det jeg har tjent så langt dette året.
Du er akkurat passe sent ute med å ta tak i dette nå.

Du får tvilsomt overført forskuddskatt til restskatt men du får høre med de.

Du kan søke coronautsettelse på restskatt ut året. Se Skatteetaten sine sider, er opprettet egen søknad for dette.

Du skulle ha endret skattekort tidligere. Alle ENK ble anbefalt å gjøre dette i mars, å sku ned forventet næringsinntekt og dertil mindre forskuddskatt. Som du sikkert har lagt merke til så forfaller en termin, forfaller hele året.

Har enda utestående forskuddskatt så skru den ned til det du har betalt.
Sist endret av Dough; 18. september 2020 kl. 08:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.